Gezondheid alle pijlers

Het eeuwige snot

24-03-2024 09:46 9 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Waar blijft de lente?? We hebben hem nodig! Sowieso ivm het mooie weer waar we naar hunkeren maar hemeltjelief.. ik ben die verkoudheid zo zat!

In december begon onze dochter, een dag of 2 was ze echt lamlendig, daarna een hevige verkoudheid inclusief hoesten. Mijn man ging er snel achteraan en in mee en onze zoon volgde het pad. Ik heb mezelf een beetje afgesloten ivm verplichtingen en ontsprong de dans.
Eind januari begon dit hele riedeltje van voor af aan.. mijn man hoest al sinds december en is er niet mee gestopt, de huisarts zegt tja.. het is een virus en je moet het uitzingen.

Half februari ging ik ook voor de bijl. 2 dagen koorts en ziek en snot en snot verkouden, net als onze kinderen en mijn man. Na een week of wat was het weer over en ik dacht we hebben het gehad (op het hoesten van mijn man na).

Vorig weekend begon onze dochter wéér! 4 dagen koorts en zo enorm verkouden.. en inmiddels zijn we weer alle 4 aan het snotteren, hoesten de andere drie (daar ben ik van onthouden).. en ik ben er echt zo klaar mee…

Sloten vitamines, neusspray, zakdoekjes en whatsoever…

Nu mag de lente wel echt komen, maar vooral al die verkoudheden mogen weg..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren Quote
Herkenbaar... met de hoeveelheid snot die ik heb verloren zou ik eigenlijk gewoon kilo's lichter moeten zijn :rofl: oneerlijk!
Alle reacties Link kopieren Quote
Yasminmax schreef:
24-03-2024 10:00
Herkenbaar... met de hoeveelheid snot die ik heb verloren zou ik eigenlijk gewoon kilo's lichter moeten zijn :rofl: oneerlijk!
Hahaha dat ook nog eens ja!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren Quote
Herkenbaar. Wij kwakkelen het hele schooljaar al. Het ene virus na het andere virus komt langs met klap op de vuurpeil nog even longontsteking tussendoor voor drie personen in ons gezin.

En nu alweer 3 weken aan het snotteren. Ik geloof dat we 2 weken snotter pauze hebben gehad vanaf eind december :@@:
Alle reacties Link kopieren Quote
Als het een verkoudheidsvirus is. Er gaan vele verschillende virussen rond. Aangezien het een besmettelijke ziekte is "krijg" je het van andere mensen.
In Japan lopen mensen die zo een besmettelijk virus hebben met een mondkapje op.
Dit om anderen te beschermen.
Dat doen ze daar blijkbaar al heel lang, dus al van ver voor Covid. Wat mij betreft mogen ze die aanpak in Nederland verplicht invoeren. Een kleine moeite om anderen te beschermen.
Het zou helpen als de overheid zulke goede kwaliteit mondkapjes gratis ter beschikking zou stellen.

Een goede investering, want miljoenen mensen die vaak ziek zijn kost onze samenleving letterlijk en figuurlijk erg veel. Verloren werkdagen, en zieke mensen maken meer kans op ongelukken op hun werk en in het verkeer doordat ze minder goed slapen.
En kwetsbare ouderen kunnen overlijden aan griep of longontsteking.
Alle reacties Link kopieren Quote
Suppenhuhn schreef:
24-03-2024 11:13
Als het een verkoudheidsvirus is. Er gaan vele verschillende virussen rond. Aangezien het een besmettelijke ziekte is "krijg" je het van andere mensen.
In Japan lopen mensen die zo een besmettelijk virus hebben met een mondkapje op.
Dit om anderen te beschermen.
Dat doen ze daar blijkbaar al heel lang, dus al van ver voor Covid. Wat mij betreft mogen ze die aanpak in Nederland verplicht invoeren. Een kleine moeite om anderen te beschermen.
Het zou helpen als de overheid zulke goede kwaliteit mondkapjes gratis ter beschikking zou stellen.

Een goede investering, want miljoenen mensen die vaak ziek zijn kost onze samenleving letterlijk en figuurlijk erg veel. Verloren werkdagen, en zieke mensen maken meer kans op ongelukken op hun werk en in het verkeer doordat ze minder goed slapen.
En kwetsbare ouderen kunnen overlijden aan griep of longontsteking.
Maar wordt je dan niet juist kwetsbaarder , omdat je er normaal niet mee in aanraking komt door z’n mondkapje.

Wij hebben ons heel goed aan de Corona maatregelen gehouden en al die tijd niet ziek geweest. En nu hebben we echt de ene nare verkoudheid na de andere te pakken en ook best heftig. De huisarts geeft aan dat het waarschijnlijk te maken heeft met alle maatregelen die iedereen heeft opgevolgd
Alle reacties Link kopieren Quote
Suppenhuhn schreef:
24-03-2024 11:13
Als het een verkoudheidsvirus is. Er gaan vele verschillende virussen rond. Aangezien het een besmettelijke ziekte is "krijg" je het van andere mensen.
In Japan lopen mensen die zo een besmettelijk virus hebben met een mondkapje op.
Dit om anderen te beschermen.
Dat doen ze daar blijkbaar al heel lang, dus al van ver voor Covid. Wat mij betreft mogen ze die aanpak in Nederland verplicht invoeren. Een kleine moeite om anderen te beschermen.
Het zou helpen als de overheid zulke goede kwaliteit mondkapjes gratis ter beschikking zou stellen.

Een goede investering, want miljoenen mensen die vaak ziek zijn kost onze samenleving letterlijk en figuurlijk erg veel. Verloren werkdagen, en zieke mensen maken meer kans op ongelukken op hun werk en in het verkeer doordat ze minder goed slapen.
En kwetsbare ouderen kunnen overlijden aan griep of longontsteking.
Wij hebben echt wel gezorgd dat we geen andere mensen hebben besmet…thuis met een mondkapje oplopen gaat me echt te ver, maar man en ik hebben volledig thuisgewerkt de afgelopen week en de kids waren echt ziek.. (met koorts) dus gingen nergens heen..

Of het het oplost vraag ik me wel af… je bouwt ook nagenoeg geen weerstand meer op als je nergens mee in aanraking komt.

En ja, ouderen kunnen overlijden aan griep of longontsteking.. maar we hoeven wat mij betreft ook niet allemaal 100 te worden. Waarmee ik niet wil zeggen dat we dan maar iedereen bewust moeten opzoeken als je een virusje bij je hebt maar leven als paria’s vind ik ook niet heel aantrekkelijk.

Sowieso zijn er veel dingen al besmettelijk voordat je überhaupt weet dat je iets onder de leden hebt.. allemaal 100% isoleren dan maar???
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren Quote
Volgens huisarts zijn er dit jaar juist zoveel zieken doordat we tijdens de coronatijd te weinig in aanraking zijn geweest met virussen. Met name kinderen hebben hier last van. Dus huisartsen pleiten juist voor minder mondkapjes en meer contact zodat je weerstand opbouwt.

Ik heb zelf overigens gewoon al die tijd met openbaar vervoer en in vliegtuig gereisd ivm beroep, dus ik heb mezelf totaal niet geisoleerd, ook maar 1x corona gehad en dat was totaal niet ernstig, maar ik ben toch al sinds oktober ontzettend aan het kwakkelen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ah ik ben er ook klaar mee :O
In november corona gehad, redelijk mild. Daarna weer opgeknapt en ondanks alle zieken om me heen zonder kleerscheuren door de decembermaand heen gekomen. En vanaf januari alleen maar aan het kwakkelen. Verkouden, hoest en benauwdheid, daarna weer verkouden met keelpijn. Vervolgens ontstoken amandelen en nu weer keelpijn. Het lijkt maar niet op te houden, de rest van mijn gezin idem dito. En ik hoor om me heen niet anders… het schijnt echt met een stukje niet opgebouwde weerstand te maken te hebben. Maarja hoelang blijf je daar dan last van houden? De winters van ‘22 en ‘23 heb ik niet bepaald meer in isolatie geleefd…

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven