Gezondheid alle pijlers

Hoe veilig is een spiraaltje

20-01-2015 19:34 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forumers,

Ik weet niet zeker of ik dit onder het juiste onderwerp plaats, indien ik fout zit mijn excuses! Ik ben zelf een man van 23 jaar oud en heb sinds enige tijd een vriendin. Seks maakt ook een onderdeel uit van onze relatie.

Mijn vriendin ongeveer even oud als ik, heeft aangegeven dat ze ongeveer anderhalf jaar geleden een spiraaltje heeft laten plaatsen. Sindsdien heeft zij geen seks meer gehad. Ik loop nu met de vraag hoe veilig een spiraaltje is. Mijn vriendin geeft aan dat ik me geen zorgen moet maken omdat ze niet meer ongesteld is geweest of bloed heeft verloren etc..

Ik snap dat het nooit 100% veilig is, aangezien de pil of een condoom dat ook niet is. Maar ik zou graag weten of een spiraaltje na zo'n tijd nog steeds met zekerheid werkt en ik me op dat gebied dus geen zorgen meer hoef te maken.

Alvast bedankt!

Thomas
quote:Honeymoonquiz schreef op 20 januari 2015 @ 20:38:

[...]

Gebaseerd waarop? Je tante?

Mijn gynaecologen.

Wat een kinderachtige reactie trouwens
quote:thomas1992 schreef op 20 januari 2015 @ 20:34:

De pil is helaas geen optie meer omdat ze daar al snel ziek van werd, vandaar het spiraaltje. Maar goed, ik denk dat ik het gesprek over SOA's gewoon met haar aan moet gaan.

Nog een vraag; in het begin had ze veel last van haar spiraaltje. Dit ging na een tijdje van zelf over. Kan dit nog negatieve gevolgen hebben op de werking of niet?Nee hoor, heeft absoluut geen gevolgen. Ik neem nu maar even aan dat ze dus een koperspiraaltje heeft. Die heb ik ook. De eerste 3 maanden had ik echt vreselijke (understatement) menstruaties, maar dat is heel normaal, heeft mijn gynaecoloog ook precies zo voorspeld. Daarna was alles weer normaal. En vanaf de eerste seconde dat je je spiraaltje hebt is het veilig.
Gezien je wantrouwen (naar je vriendin toe) zou ik mijn piemel in mijn broek bewaren als ik jou was. Bah
quote:Annelaure schreef op 20 januari 2015 @ 20:39:

[...]

Mijn gynaecologen.

Wat een kinderachtige reactie trouwens Tuurlijk.
oh, ik zie net dat ze geen menstruatie meer heeft gehad, dus dan heeft ze de mirena. Daar weet ik verder niet zo veel over.
quote:Honeymoonquiz schreef op 20 januari 2015 @ 20:42:

[...]

Tuurlijk.Ah jij hebt een bol waarin je kunt zien wat mijn gynaecologen hebben gezegd? Misschien kun helpen bij de "ben ik zwanger?" - topics. Stel je niet zo aan kind, wie ben jij om te beweren dat je weet wat mijn ervaringen zijn?
Ik ga nu naar haar toe en zal zo 'het gesprek' met haar hebben. Bedankt voor de input en antwoorden!
Ik heb bijna 5 jaar een spiraaltje gehad. Heel veilig. Grootste voordeel ten opzichte van de pil is dat ze hem niet kan vergeten.

Vertrouw je het niet kun je natuurlijk ook nog condooms gebruiken voor de zekerheid. Ben je ook meteen beschermt tegen soa's.

Als het goed is voel jij niks van de spiraal. Maar dat is geen zekerheid. Mjn ex voelde niks, mijn huidige vriend werdt geprikt. Daarom eruit laten halen en op condooms over gegaan.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Hierboven werd al gezegd: een spiraaltje is hartstikke veilig. Veiliger dan pil, condoom of andere anticonceptie qua zwangerschap. Gewoon op vertrouwen dus.
Go green, fuck a vegetarian
quote:thomas1992 schreef op 20 januari 2015 @ 19:59:

[...]

Ik wil het er met haar op de zeer korte termijn over hebben. Maar voor dat ik erover wil beginnen, wil ik ook graag weten wat de veiligheid van een spiraaltje is. Ik vind het sowieso heel belangrijk dat alles veilig gebeurd, dus wat dat betreft hoeven jullie mij niets bij te brengen. Als het me niets zou interesseren zou ik hierover geen discussie hebben geopend ;).Duimpje omhoog!
quote:Ikhierhuh schreef op 20 januari 2015 @ 20:41:

Gezien je wantrouwen (naar je vriendin toe) zou ik mijn piemel in mijn broek bewaren als ik jou was. Bah

Pfff hoezo wantrouwen?? Ik vind het juist goed dat hij zelf informatie verzamelt! Wat ben jij een sukkel zeg met je kort door de bocht reactie.

Weet je wel niet aan hoeveel vrouwen vroeger werd verteld dat voor het zingen de kerk uit gaan betrouwbaar was, door mannen die er zin in hadden?

Dan ben je blij dat je in een tijdperk leeft met internet en dat ouders meer hun best doen om hun kids voor te lichten dan vroeger.

Ik zou het juist fijn vinden als mijn vriend hierbij betrokken was. Wat nou als zijn vriendin liegt over een spiraal? Als man HOOR je jezelf in te lichten. Jouw zaad jouw kind. Als hij die niet wilt, gaat er een jasje omheen. Dan kan hij niet achteraf balen dat die spiraal niet goed werkte.
De vastheid die je zoekt is even groot als de veranderlijkheid waar jij naar verlangt
TO je kan trouwens zelf ook een gesprek aanvragen bij jouw of je vriendin haar huisarts met of zonder haar erbij. Dan kan je ook bij een betrouwbaar persoon al je vragen stellen. De huisarts vindt dat echt niet erg en leeftijd heeft er niks mee te maken. Met een kort 5 a 10 min gesprek ben je alweer een heel stuk wijzer.
De vastheid die je zoekt is even groot als de veranderlijkheid waar jij naar verlangt
Overigens word er volgens mij standaard een soatest afgenomen bij het plaatsen... was bij mij iig wel... dus wellicht ook bij je vriendin?
.
Gesprek gehad! Ik ben van mijn zorgen af. Ze heeft haar spiraaltje toen de last die ze er van had over was, voor de zekerheid laten controleren en die zat nog prima. Daarnaast werd zoals Avis84 aangeeft inderdaad een soa test afgenomen bij het plaatsen. Sinds het plaatsen heeft ze geen relatie en seks meer gehad, dus ik ben nu wel gerust gesteld! Bedankt voor alle reacties.
quote:Ikhierhuh schreef op 20 januari 2015 @ 20:41:

Gezien je wantrouwen (naar je vriendin toe) zou ik mijn piemel in mijn broek bewaren als ik jou was. BahWantrouwen naar mijn vriendin toe? Op welke manier wantrouw ik haar als ik hierover met haar een gesprek aan ga? Ik ben van mening dat ik haar meer schade toe breng als ik een jonge vrouw ongewenst zwanger maak.
Bij het plaatsen van een Mirena wordt er alleen op chlamydia getest. Het is dus verstandig als ze via de ha even een uitgebreide test laat doen.
quote:thomas1992 schreef op 20 januari 2015 @ 22:41:

[...]

Wantrouwen naar mijn vriendin toe? Op welke manier wantrouw ik haar als ik hierover met haar een gesprek aan ga? Ik ben van mening dat ik haar meer schade toe breng als ik een jonge vrouw ongewenst zwanger maak.Zij had je dit alles al eerder verteld of kunnen vertellen, maar je moest hierover een topic openen, of niet? Waarom?
quote:goddess23 schreef op 20 januari 2015 @ 22:02:

[...]

Pfff hoezo wantrouwen?? Ik vind het juist goed dat hij zelf informatie verzamelt! Wat ben jij een sukkel zeg met je kort door de bocht reactie.

Weet je wel niet aan hoeveel vrouwen vroeger werd verteld dat voor het zingen de kerk uit gaan betrouwbaar was, door mannen die er zin in hadden?

Dan ben je blij dat je in een tijdperk leeft met internet en dat ouders meer hun best doen om hun kids voor te lichten dan vroeger.

Ik zou het juist fijn vinden als mijn vriend hierbij betrokken was. Wat nou als zijn vriendin liegt over een spiraal? Als man HOOR je jezelf in te lichten. Jouw zaad jouw kind. Als hij die niet wilt, gaat er een jasje omheen. Dan kan hij niet achteraf balen dat die spiraal niet goed werkte.Ja, ja. IK zou pas blij zijn als mijn vriend met mijn zijn twijfels zou willen delen, en niet met onbekenden via een topic op internet.
quote:Ikhierhuh schreef op 20 januari 2015 @ 22:46:

[...]

Ja, ja. IK zou pas blij zijn als mijn vriend met mijn zijn twijfels zou willen delen, en niet met onbekenden via een topic op internet.

Zeik toch niet zo.

Hij mag toch gewoon een vraag stellen hier.

Heeft niks met wantrouwen te maken. Hij wil gewoon graag van meerdere mensen horen hoe en of dat veilig is.

Beter dan er maar gewoon vanuit gaan.

En hij deelt zijn twijfels toch ook met zijn vriendin, hij gaat juist goed voorbereid het gesprek in.

Juist goed van hem.
quote:thomas1992 schreef op 20 januari 2015 @ 22:37:

Gesprek gehad! Ik ben van mijn zorgen af. Ze heeft haar spiraaltje toen de last die ze er van had over was, voor de zekerheid laten controleren en die zat nog prima. Daarnaast werd zoals Avis84 aangeeft inderdaad een soa test afgenomen bij het plaatsen. Sinds het plaatsen heeft ze geen relatie en seks meer gehad, dus ik ben nu wel gerust gesteld! Bedankt voor alle reacties.

Fijn dat je gerust gesteld bent.

Maar zoals Istar ook zegt: die soatest is niet op alles.
quote:MadameQetesh schreef op 20 januari 2015 @ 23:25:

[...]

Zeik toch niet zo.

Hij mag toch gewoon een vraag stellen hier.

Heeft niks met wantrouwen te maken. Hij wil gewoon graag van meerdere mensen horen hoe en of dat veilig is.

Beter dan er maar gewoon vanuit gaan.

En hij deelt zijn twijfels toch ook met zijn vriendin, hij gaat juist goed voorbereid het gesprek in.

Juist goed van hem.Zeik? Praat je ook zo tegen je man?
quote:Ikhierhuh schreef op 21 januari 2015 @ 18:00:

[...]

Zeik? Praat je ook zo tegen je man?

Jij bent mijn man niet.

Ik heb ook geen man, ik heb een vriend.

En hoe ik tegen hem praat doet er niet toe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven