Gezondheid alle pijlers

Hoe werkt magnesium?

12-12-2018 11:07 53 berichten
Ik sukkel al tijden met mijn knieën, mijn pezen en spieren zijn geïrriteerd en ik kan niet hurken en mijn hak slecht richting bil krijgen. Huisarts kan weinig doen behalve rust adviseren. Iemand vertelde mij magnesiumcitraat te gaan proberen. Ik ben altijd was huiverig voor die dingen maar uiteindelijk toch een pot gehaald.

Nu merk ik dus echt verschil, zoveel verschil dat ik me afvraag of het tussen mijn oren zit.
Ik heb het twee dagen ingenomen en ik huppelde letterlijk door de winkel, hurken heb ik me niet aan gewaagd maar ik kon wel mijn hakken verder optrekken richting bil. Dag erna niet ingenomen omdat ik het vergeten was en 's avonds weer erger last van mijn knieën. Vanochtend weer ingenomen en weer veel en veel minder last.

Is dit normaal? Het lijkt nu bijna een soort pijnstiller. Ik begrijp het niet en vraag me af of iemand weet of dit echt door de magnesium kan komen?
Zo snel werkt het helemaal niet volgens mij..,,
Alle reacties Link kopieren
Het zijn geen hakken, maar hielen.
karin6789 schreef:
12-12-2018 11:12
Het zijn geen hakken, maar hielen.
Oh echt? Ik noem het altijd hakken, net als iedereen die ik ken.. misschien een streekgewoonte.
Ik zou gewoon wat meer groene bladgroenten, bananen, avocado, noten, broccoli eten.
Ja, zo werkt het bij mij ook. Teken dat je een magnesiumtekort hebt.
Magnesium staat erom bekend dat het goed werk doet voor de spieren en pezen.
Als je er een tekort aan hebt, kan je ook krampen krijgen.
karin6789 schreef:
12-12-2018 11:12
Het zijn geen hakken, maar hielen.
Lekker belangrijk.
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
12-12-2018 11:13
Oh echt? Ik noem het altijd hakken, net als iedereen die ik ken.. misschien een streekgewoonte.
Hakken zitten onder schoenen.
Hielen zijn de ronde achterkanten van je voeten.

De hals wordt ook stelselmatig foutief de nek genoemd.
Terwijl de nek zich toch echt aan de achterkant van je hoofd bevindt en de hals aan de voorkant.
Ik lees overal dat je de effecten van magnesium slikken maar geleidelijk aan gaat merken.


Ik gebruik overigens magnesiumolie op zere schouders en dat geeft ook gelijk verlichting.
Tjonge, zet je in je onschuld een vraagje neer, krijg je dat geouwehoer en het is nog steeds ochtend. Vermoeiend zeg.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een tijd in de tropen gewerkt, dronk daar water uit flessen en zweette natuurlijk behoorlijk: daardoor kreeg ik last van wat bleek een Mg tekort. Met een pilletje per dag was de nachtelijke kramp binnen een paar dagen verdwenen. Het kan dus prima dat dat zo snel werkt en magnesium werkt inderdaad op je spieren en pezen.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij werkte het ook vrij snel. Ik had last van pijnlijke gewrichten en werd steeds midden in de nacht wakker.

Iemand had mij ook magnesium aangeraden en de pijnlijke gewrichten zijn veel minder geworden.

Als ik het een dag niet nam had ik meteen weer last. Inmiddels gebruik ik het een paar maandjes en merk ik het niet meer direct als ik een keer oversla. Waarschijnlijk is het ergste magnesiumtekort inmiddels weg.
Of het nou wel of niet tussen je oren zit...als het voor jou werkt is het toch prima!
Hier werkte het in ieder niet.
Alle reacties Link kopieren
magnesium is een mineraal die belangrijk is in signaaloverdracht van de ene zenuw naar de andere zenuw en van zenuw naar spier.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik slik het dagelijks vanwege zere spieren en als ik 's morgens vergeet in te nemen merk ik dat later op de dag al. Voor mij werkt het in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
Andere vraag, waar halen jullie je magnesium, en doen jullie dat in de vorm van pilletjes of een poeder?
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
ik gebruik om de dag een pilletje, voor mij is dat genoeg om geen kramp te krijgen
Lorem Ipsum
Severus_Snape schreef:
12-12-2018 12:22
Andere vraag, waar halen jullie je magnesium, en doen jullie dat in de vorm van pilletjes of een poeder?
Ik gebruik de poeder van Jacob Hooy omdat ik geen pillen kan slikken. Gewoon bij Holland& Barrett. https://www.hollandandbarrett.nl/shop/p ... vnEALw_wcB
Ik heb een tijdje de olie van Holland&Barret gebruikt tegen kuitkrampen. Hielp ook snel en goed.
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
12-12-2018 14:04
Ik gebruik de poeder van Jacob Hooy omdat ik geen pillen kan slikken. Gewoon bij Holland& Barrett. https://www.hollandandbarrett.nl/shop/p ... vnEALw_wcB

Die gebruik ik ook. Je kunt deze overigens ook per kilo kopen (online, niet bij H&B) dan ben je veel goedkoper uit. Dat is wel een voorraad voor meer dan een jaar, maar in een blik op een koele droge plaats blijft het goed. Ik doe telkens een ons in een potje voor dagelijks gebruik.
Pas sinds ik de magnesium in citraat-vorm gebruik ben ik van de meeste kramp-en andere spierklachten (overgang gerelateerd, vermoed ik) af.

Een voetenbad met magnesiumvlokken, af en toe voor het slapen, werkt trouwens ook geweldig, ik slaap daar zó ontspannen door.
Magnesium schijnt erg goed door de huid opgenomen te worden.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Bij mij helpte het ook vrij snel. Ik koop capsules, en neem het voor het slapen in.
Alle reacties Link kopieren
Zo, dat scheelt inderdaad als je het in kilo verpakking koopt. Van Jacob Hooij kost 1 kilo 17.80€, Kost maar een kwart van dat kleine potje.

Ik gebruik altijd capsules maar denk dat als het op is ook maar overstap op de poeder.
Bij mij werkt het heel goed ,door dat ik oop de minimale grens van mijn calsium zit heb ik vaker last van spiertrekkingen en als ik magnesium citraat slik heb ik er veel minder en soms helemaal geen last meer van.
Ik gebruik gewoon eigen merk van de Etos.
turquasi schreef:
12-12-2018 13:52
ik gebruik om de dag een pilletje, voor mij is dat genoeg om geen kramp te krijgen
Misschien ook handig om je calcium te laten nakijken door calcium tekort krijg je ook krampen.
Alle reacties Link kopieren
Ik slik 1 magnesiumtablet per dag, gewoon van Kruidvat

Werkt bij mij prima tegen kramp in mijn kuiten waar ik 's nachts last van had.
Een keer gestopt omdat de pot leeg was, ik merkte het niet direct maar na een paar weken kreeg ik weer kramp. Toen weer begonnen en was direct weer over

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven