Gezondheid alle pijlers

Hooikoorts help!

08-06-2022 09:16 22 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Op dit moment heb ik mega last van hooikoorts. Hier heb ik pillen, oogdruppels en neusspray voor. Misschien dempen klachten er wel een beetje van maar dan nog is het best heftig. Alle holtes zitten vol. Jeuk keel, oren, ogen etc etc.

Hebben jullie nog een wondermiddel om deze periode door te komen verhalvezolen binnenblijven en alles potdicht te houden.

Binnen blijven is geen optie helaas.

Wondermiddeltips zijn heel erg welkom :-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja!! Prevalin Direct neusspray.
Werkt binnen 5 minuten. Ik vind het topspul.

En gewoon af en toe doorspoelen met water/zoutoplossing met zo’n neusspoel-ding.
Heeft de huisarts niet wat sterkers?

Mijn dochter gebruikt ook tabletjes en Prevalin Direct Neusspray. Maar als zo erg is al bij jou, dan zou ik toch de HA eens bellen voor advies.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als de gewone drogistpilletjes (cetirizine of loratadine) niet genoeg helpen, kun je bij de huisarts vragen om wat sterkers.
Dat doe ik ook als ik in die twee weken per jaar zit dat ik megaveel klachten heb. Anders functioneer ik gewoon niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb levocetirizine van de huisarts, maar ik vind het nog steeds heftig de afgelopen dagen. Bij mij helpt een zonnebril dragen ook altijd een beetje.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb het altijd zo erg in de lente als de bomen in bloei staan. Verschillende mensen in mijn omgeving zweren bij 'tapen', maar ik heb daar zelf nog geen ervaring mee.
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren Quote
Vaseline onder neus en ogen. Zonnebril op. Ramen en deuren dichthouden.
Verder hopen dat het blijft regenen dan blijft de lucht enigzins schoon.

Verder is het gewoon zwaar irritant. Ik heb het altijd vooral in het vroege voorjaar. Dus ik vermoed dat ik vooral reageer op berkenpollen. Momenteel amper last, maar in maart echt heel veel hoofdpijn en benauwd.

Ik gebruik puffers, neusspray en cetrizine.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een neusspray van de dokter.

Maar ik las laatst dat je honing van bijen uit je leefomgeving moet nemen waardoor je geen last meer van hooikoorts zult hebben, 's ochtends een theelepeltje daarvan. Zeker het proberen waard.

Direct contact opgenomen met imker uit de buurt die helaas dit jaar geen honing meer verkoopt. Volgend jaar begin ik op tijd met zijn honing. Eventueel ook met zijn propolis.

Propolis heb ik sowieso altijd in huis, is echt super goed spul, ook wel het natuurlijke antibioticum genaamd, kost geen drol. Het werkt bij mij als een trein tegen koortslippen. Bij toeval achtergekomen, echt geweldig!. Bijen producten zijn sowieso echt heel goed.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb enorme hooikoorts altijd maar tot nu toe is het te doen. Wat ik dit jaar anders heb gedaan is dat ik al ruim 6 weken mijn medicijnen slik en dus begonnen daarmee ben voor de hooikoorts heel erg werd.
Ik heb neusspray, pillen en een puffer van de huisarts.
Voor volgend jaar raad ik dus aan om vroeg te beginnen met medicijnen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik gebruik ook echt alles, inhalers, pillen, neusspray en oogdruppels op recept. Maar pasgeleden de tip van mijn KNO arts, je holtes spoelen met een zoutwater oplossing, dan spoel je alle ingeademde pollen eruit. Nooit geweten. Het is geen wondermiddel maar het verlicht mij wel. Een spoelhoorn, warm water en spoelzout heb je dan nodig. (Disclaimer, ik geef geen medisch advies maar deel mijn eigen ervaring.)
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn man had eerst andere medicijnen, maar sinds een paar jaar neemt hij een hoge dosis Fexofenadine (alleen op recept verkrijgbaar) icm Nasonex neusspray. Het is nu wel te doen voor hem, hij gaat zelfs weer lekker buiten fietsen als het mooi weer is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik hoestte al sinds oktober vorig jaar. Eigenlijk hoest ik al jaren in de lente en de herfst. Acupunctuur helpt maar is kostbaar. Maar nu ging het helaas niet helemaal weg, tót een vriendin me wees op Dr. Vogel Pollonisan neusspray. Na 3 dagen was de hoest over, en ook het tranen van de ogen en het verschrikkelijke niezen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zoonlief (puber) heeft het behoorlijk heftig zijn reguliere medicijnen zijn deze dagen niet genoeg daarom gebruikt hij korrels erbij van Jacob Hooy. Zijn op basis van pollen en geven hem zoveel verlichting het is echt het best helpende wat hij ooit gebruikt heeft het maakt zijn dagen weer heel goed leefbaar
Geniet van vandaag want je weet nooit of morgen je gegeven is...
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik gebruikte altijd fexofenadine, hoge dosis, in combinatie met speciale neusspray van huisarts. En zelfs dat hielp nog maar amper. Altijd verstopte neus, jeuk in keel en oren, loopneus, benauwdheid. Gevoel alsof ik de griep had.
Wat mij echt heeft geholpen: immunotherapie via de KNO arts. Het is niet helemaal over, maar echt bijna geen last meer van. Met immunotherapie kun je pas starten na de hooikoortsperiode maar het proberen waard.
Alle reacties Link kopieren Quote
Griebus67 schreef:
08-06-2022 12:04
Mijn man had eerst andere medicijnen, maar sinds een paar jaar neemt hij een hoge dosis Fexofenadine (alleen op recept verkrijgbaar) icm Nasonex neusspray. Het is nu wel te doen voor hem, hij gaat zelfs weer lekker buiten fietsen als het mooi weer is.
Die Fexofenadine heb ik vroeger ook gehad. Was hoge dosering ook waar ik heel erg moe van werd maar dit hielp wel. Weet dat ze er destijds niet meer voorgeschreven werden. Weet even niet waarom. Toch maar eens informeren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Biedronka schreef:
08-06-2022 12:49
Ik gebruikte altijd fexofenadine, hoge dosis, in combinatie met speciale neusspray van huisarts. En zelfs dat hielp nog maar amper. Altijd verstopte neus, jeuk in keel en oren, loopneus, benauwdheid. Gevoel alsof ik de griep had.
Wat mij echt heeft geholpen: immunotherapie via de KNO arts. Het is niet helemaal over, maar echt bijna geen last meer van. Met immunotherapie kun je pas starten na de hooikoortsperiode maar het proberen waard.
Ik ga eens informeren. Dank voor tip!
Alle reacties Link kopieren Quote
Schriftje schreef:
08-06-2022 12:15
Ik hoestte al sinds oktober vorig jaar. Eigenlijk hoest ik al jaren in de lente en de herfst. Acupunctuur helpt maar is kostbaar. Maar nu ging het helaas niet helemaal weg, tót een vriendin me wees op Dr. Vogel Pollonisan neusspray. Na 3 dagen was de hoest over, en ook het tranen van de ogen en het verschrikkelijke niezen.
Accupunctuur vorig jaar ook gedaan. Had geen effect helaas.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij mij werkt Pevalin Direct normaal heel goed icm de cetirizine van de Lidl maar sinds een week zijn de pollen helemaal losgeslagen.
Combinatie van lange droogte en nu buien.

Hooikoortsradar.nl staat ook de hele week op donkerpaars.

Wat bij mij nog weleens helpt is een beetje afwisselen tussen cetirizine en loratadine.
Verder alles in huis goed dichthouden, ‘s avonds je haar wassen en buiten een zonnebril op.

Sterkte, het is nog een weekje even overleven :'-(
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij mij werkte niets afdoende toen ik heel veel last had. Gek genoeg is het na 30 jaar spontaan minder geworden.

Maar wat je kunt proberen: homeopathie, tapen, honing en pollen van een imker uit de buurt, andere antihistaminica, immunotherapie. Dat laatste kost veel geduld en tijd, maar als je veel last heb kun je het proberen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier ook fexofenadine. Maar toch in deze tijd eind mei begin juni is het voor mij het ergst. Niezen niezen niezen. Word er gek van. Loop altijd achter met mijn werk omdat dat niezen zo ophoudt! Als ik de fexofenadine niet had was het ongetwijfeld nog erger..
Alle reacties Link kopieren Quote
Zijn jullie ook zo ontzettend moe van de hooikoorts? Ik dacht dat het door de medicatie kwam. Daar ben ik nu een paar dagen mee gestopt maar ik blijf zo enorm moe. Mijn ogen vallen soms zowat dicht en s avonds zou ik al eigenlijk meteen na het eten willen gaan slapen. ;-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Flo-tje4 schreef:
22-06-2022 22:05
Zijn jullie ook zo ontzettend moe van de hooikoorts? Ik dacht dat het door de medicatie kwam. Daar ben ik nu een paar dagen mee gestopt maar ik blijf zo enorm moe. Mijn ogen vallen soms zowat dicht en s avonds zou ik al eigenlijk meteen na het eten willen gaan slapen. ;-)
Ja, in de jaren dat ik het erg had had ik constant slaap tijdens een aanval. :zzz:

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven