Gezondheid alle pijlers

hooikoorts in september?

16-09-2020 09:21 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn hele leven al last van hooikoorts, en dit jaar hebben de klachten veel langer aangehouden dan anders. Augustus was het eindelijk rustig, maar sinds een weekje lijkt het gewoon weer door te gaan! Binnen heb ik nergens last van, maar buiten krijg ik binnen no time last.
Volgens de hooikoortsradar zijn er nauwelijks pollen in de lucht, maar heb er toch last van! Dus maar weer aan de pillen..
Meer mensen die dit hebben?
Alle reacties Link kopieren
ik heb hetzelfde, normaal is het altijd over begin augustus maar nu heb ik in september behoorlijk last gehad. ook ik was verbaasd over de hooikoortsradar. overigens is het nu weer rustiger bij mij.
Alle reacties Link kopieren
Yess, maar ik heb het altijd. Ik heb alleen geen last in oktober, november, december en januari.

Buiten deze maanden reageer ik altijd ergens wel op.
Alle reacties Link kopieren
Ik had dat ook, ik had last van januari tot oktober. Toen was ik het zo spuugzat dat ik een alternatieve behandeling heb ondergaan. Mijn klachten zijn met 80% afgenomen.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar, heb precies hetzelfde
Alle reacties Link kopieren
Ik heb precies hetzelfde! Sinds een week ineens weer veel klachten en dus maar weer aan de pillen. Terwijl ik al zeker een maand (of 2?) gestopt was. Heb ik normaal nooit.
Ja hoor :
Najaars allergenen in en om het huis
Ook in het najaar kunnen er klachten optreden die lijken op hooikoorts. Van een beperkt aantal planten komt nog pollen vrij in de lucht. Het kruid Alsemambrosia kan lokaal voor overlast zorgen en deze plant wordt dan ook door de NVWA bestreden. Ceders, statige bomen in parken en grote tuinen, vaak bij kerken en kloosters aangeplant, bloeien in de herfst en geven dan lokaal veel geelkleurig pollen af. Dit pollen is matig allergeen. Aldus op de website Pollennieuws
Alle reacties Link kopieren
Was eergisteren (?) op Jinek. Door het hogedrukgebied blijft er veel stof in de lucht hangen, waaronder dus veel pollen. Dus het kan heel goed dat je daar last van hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het hele jaar door hooikoorts. Nu inderdaad weer wat heftiger. Dit jaar was sowieso een heftig allergiejaar. Niet handig, zo met corona.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik ook weer last.. zoals anderen hier ook zeggen echt een tijd geen last van gehad maar sinds vorige week weer jeukende ogen en niezen..
Alle reacties Link kopieren
Ah, dat is duidelijk! Gek he! Heb dat nog niet eerder gehad. Heeeeel onhandig met corona..
In april/mei geloven mensen eerder dat je hooikoorts hebt dan nu..
Alle reacties Link kopieren
AMB123 schreef:
16-09-2020 09:29
Ja hoor :
Najaars allergenen in en om het huis
Ook in het najaar kunnen er klachten optreden die lijken op hooikoorts. Van een beperkt aantal planten komt nog pollen vrij in de lucht. Het kruid Alsemambrosia kan lokaal voor overlast zorgen en deze plant wordt dan ook door de NVWA bestreden. Ceders, statige bomen in parken en grote tuinen, vaak bij kerken en kloosters aangeplant, bloeien in de herfst en geven dan lokaal veel geelkleurig pollen af. Dit pollen is matig allergeen. Aldus op de website Pollennieuws
Dit las ik ook inderdaad. Maar bij mijn weten groeien deze planten niet in mijn omgeving. Heb nog nooit last gehad in het najaar.
Alle reacties Link kopieren
Spinnogwat schreef:
16-09-2020 09:27
Ik had dat ook, ik had last van januari tot oktober. Toen was ik het zo spuugzat dat ik een alternatieve behandeling heb ondergaan. Mijn klachten zijn met 80% afgenomen.
Wat heb je gedaan voor behandeling, als ik vragen mag? Ik ben de pillen namelijk ook spuugzat. Hoor wel goeie verhalen over acupunctuur, maar dat moet je in de winter doen, begreep ik, of in ieder geval voor de klachten beginnen.
Denk dat het zeker kan. Het is maar net op welke planten je reageert; er bloeit nog een boel.

Ik ben vorig jaar een desensibilisatiekuur gestart; door boompollen die ook steeds vroeger begonnen (eind december soms!) begon ik echt astma klachten te ontwikkelen (vooral maandenlang hoesten) in het voorjaar. Tel daarbij ook graspollen allergie op; ik was er wel een groot deel van het jaar zoet mee.

Ik vond het nooit “echt” erg (had ook absoluut niet door dat het astma klachten waren) maar begon wel te beseffen dat het meer last gaf dan ik dacht. Dus toch om die kuur gevraagd, hoewel ze dan zeggen dat mensen dat best belastend vinden. En dat ze maar een beperkt aantal behandelplaatsen hebben en vooral de zware gevallen willen bedienen. Ik was best bang dat ze me niet zwaar genoeg vonden, maar het bleek toch je eigen keuze te mogen zijn of je begon of niet. Het hielp me wel dat ik ook astma onderzoek kreeg, waarbij het in mijn ogen legitiemer werd dat ik die behandeling vroeg omdat ik “echt” wat had.

Ben er dolblij mee, zeker nu met Corona. Anders had ik zo veel meer “Corona-achtige” klachten gehad!

Mijn astma klachten zijn zo ver opgelost dat ik geen puffer meer gebruik en niet hoest. Ik heb veel minder dodelijk vermoeide dagen (vooral in het graspollen seizoen) waardoor ik kapot ben en heel vroeg moet gaan slapen omdat mijn lijf dan aan het vechten is tegen alle allergenen.

Ik heb van okt. tot december 2019 iedere week een injectie gehaald in het ziekenhuis; na de prik moet je 30 min wachten in de wachtkamer voor je weg mag. Daarna 1x per maand. Gek genoeg vind ik het nu lastiger; doordat ik zoveel weken “niet” ga, kan ik bv ook heel erg schrikken dat ik me de laatste prik niet meer voor de geest kan halen en ineens denk dat ik misschien een afspraak over het hoofd gezien heb... ik moet echt nog een aantal jaar volhouden voordat de kuur af is; anders kan het allemaal weer terug komen. Ik dacht minimaal 3 jaar, maar ik geloof dat de kans groot is dat het wel 5 jaar is. Dus dat is wel even doorbijten.

Maar juist met Corona dus heel blij dat ik begonnen was. Lijkt me voor mijn longen ook fijn als ik Corona zou oppikken dat ze niet zo gevoelig zijn van de allergenen. Want op de allergie-hoogtepunten reageerde ik op veel meer: ook gewoon (sigaretten)rook en sterke parfumluchten enzo. Dan konden mijn longen echt minder hebben.

Ik ben in het graspollenseizoen wel weer gestart met antihistaminepilletjes om de behandeling te ondersteunen, en moet soms ook neusspray gebruiken. De laatste weken heb ik ook regelmatig ineens acuut opgezette slijmvliezen en dan zit mijn neus even dicht. Dus er zit zeker nog wat in de lucht nu.

De verwachting is dat mijn kuur op termijn nog meer verbetering kan geven, maar nu ben ik al blij dat het met die pillen echt veel beter onder controle is.
Alle reacties Link kopieren
Komt ook door het weer nu. Het is weer warm dus grassen en pollen groeien nu weer en komen in de lucht terecht. En omdat het niet zo hard waait krijgen we weer last.

Toevallig vertelde Helga van Leur dat van de week bij Jinek. En inderdaad gister weer jeukende ogen. 🤗
Alle reacties Link kopieren
Fridaynight2020 schreef:
16-09-2020 09:41
Wat heb je gedaan voor behandeling, als ik vragen mag? Ik ben de pillen namelijk ook spuugzat. Hoor wel goeie verhalen over acupunctuur, maar dat moet je in de winter doen, begreep ik, of in ieder geval voor de klachten beginnen.
Ik heb NAET gedaan. Moet inderdaad in het najaar. Ja, het is hokuspokus, maar het heeft me veel gebracht. En werd ook voor de helft vergoed door de verzekering.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook, vrijwel het hele jaar, behalve van november tot februari. Het is niet anders. Ik heb een paar jaar door de fysiotherapeut tape op mijn rug laten plakken in een soort chanel-logo en gek genoeg is dat een heel adequate behandeling tegen hooikoorts. Ik liet het ieder jaar door de F. doen en daarna plakte mijn man het na. Google er maar eens op.

De laatste jaren heb ik er minder last van, gelukkig, maar toen hielp het goed.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Dit hele gezin, sinds een weekje.
Ik verhoog mijn allergie medicaties enkel in bepaalde periodes, heb het nu ook maar weer gedaan. Alles verergert, zelfs muggenbulten
Mijn man heeft alleen hooikoorts en is ook maar weer begonnen met zijn pilletjes.
Onze peuter krijgt ook weer neusspray mee naar de crèche.
Alle reacties Link kopieren
MIjn man heeft er ook ineens last van sinds een paar dagen. Normaal alleen in het voorjaar en in de zomer een stuk minder. In september gewoonlijk niet.

Je bent dus niet de enige.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor alle info over de behandelingen die jullie hebben gedaan, ga er eens naar googelen! Die tape is ook wel gek zeg, dat dat werkt!
Alle reacties Link kopieren
Fridaynight2020 schreef:
16-09-2020 10:19
Dank voor alle info over de behandelingen die jullie hebben gedaan, ga er eens naar googelen! Die tape is ook wel gek zeg, dat dat werkt!
Ik geloofde het gewoon niet, maar de F. was er zo van overtuigd, dat ik ik pas mocht betalen toen ik merkte dat het werkte. Echt heel erg gek.
https://www.fysiotape.nl/medical-taping/hooikoorts/
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Ik ga het bij mijn fysio ook eens vragen, zij werkt ook met fysiotape.

Ik sta er sowieso voor open, voor dit soort dingen. Van die antihistamine word je ook niet blij, dus als dit werkt, helemaal top!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook het hele jaar hooikoorts muv november december en januari. Ik slik dan ook het hele jaar antihistamine, ook tegen andere allergieën.

Mijn hooikoortsradar is van Weeronline en die meestal best accuraat. Maandag kleurde hij helemaal paars en gisteren rood, voor ambrosia.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
welke klachten hebben jullie van antihistiminca dan? ik gebruik fexofenadine, ook een hoge dosis, maar anders dan vutloosheid (inkakmomentjes smiddags) heb ik er zelf geen last van.
Alle reacties Link kopieren
reCAPTCHA schreef:
16-09-2020 10:44
welke klachten hebben jullie van antihistiminca dan? ik gebruik fexofenadine, ook een hoge dosis, maar anders dan vutloosheid (inkakmomentjes smiddags) heb ik er zelf geen last van.
Ik heb een tijdje Loratidine gebruikt en daar had ik ook erg veel last van, moe futloos ,concentratie issues. Aerius vond ik ook een erg fijn medicijn.
Nu gebruik ik Beclometason(neusspray, bij chronische ontsteking door allergieën) en Ceterizine(te halen bij de Etos)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven