Gezondheid alle pijlers

HPV....ja of nee? (vaccinatieprogramma)

15-03-2018 19:51 512 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn dochter van 12 heb ik onlangs de oproep voor de vaccinatie tegen het HPV virus gekregen. Als ze het nu doet dan hoeft ze slechts 2 injecties, wachten we tot ze 15 is dan heeft ze er 3 nodig.
De keuze om het überhaupt te doen is aan ons...ik hink op twee benen maar neig naar wel doen.
Waarom hebben jullie het wel of juist niet gedaan?

Ik heb mijn dochter(s) tegen het HPV virus laten inenten

Totaal aantal stemmen: 151

Ja, toen ze 12 was (60%)
Ja, toen ze 15 was (5%)
Nee, geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt (35%)
lise1985 schreef:
15-03-2018 19:56
Ik ben net zo oud als jij en ik ben wel gevaccineerd.

Op latere leeftijd dan?
Mosterd.
Alle reacties Link kopieren
regenworm schreef:
15-03-2018 21:10
Ik ben wel benieuwd naar de redenen van de nee-stemmers in de poll.

Ik verbaas me vooral over de vele mensen die hun kind het hele vaccinatieprogramma laten volgen, op de hpv na. Wat is het verschil?
Dat is ook n rede dat ik dit topic gestart ben. Een vriendin van mij heeft haar kinderen wel t vaccinatieprogramma laten volgen, maar heeft al jaren een negatieve mening erover. Ook mbt HPV
Ben heel benieuwd. Meer naar de ‘niet’ beslissers
LiLaLady schreef:
15-03-2018 21:23
Dat is ook n rede dat ik dit topic gestart ben. Een vriendin van mij heeft haar kinderen wel t vaccinatieprogramma laten volgen, maar heeft al jaren een negatieve mening erover. Ook mbt HPV
Ben heel benieuwd. Meer naar de ‘niet’ beslissers

Waarom dan? Nieuw en langere termijn nog niet bekend? Zoiets?
LiLaLady schreef:
15-03-2018 21:23
Dat is ook n rede dat ik dit topic gestart ben. Een vriendin van mij heeft haar kinderen wel t vaccinatieprogramma laten volgen, maar heeft al jaren een negatieve mening erover. Ook mbt HPV
Ben heel benieuwd. Meer naar de ‘niet’ beslissers
In de tijd dat ik gevaccineerd ben gingen er verhalen rond dat je onvruchtbaar kon worden van het vaccin.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter heeft dit vaccin niet gehad.
Her belang van veilige seks vind ik veel groter dan de schijnveiligheid die dit vaccin biedt. Daarnaast zijn er nog geen lange termijn effecten van bekend.

Gelderka, ik vind je reactie behoorlijk hysterisch. Er zijn ook gevallen bekend (hoe uitzonderlijk ook) waar ouders spijt als haren op hun hoofd hebben dat ze wel hebben laten vaccineren, omdat hun dochter er ernstig en blijvend ziek van is geworden. Bij Zembla is daar ooit een uizending aan gewijd.
Ervan of erna?

En vergeet dan niet de ouders die hun haren uit hun hoofd trekken van spijt, omdat hun niet gevaccineerde dochter de diagnose baarmoederhalskanker gekregen heeft.

En hoezo of vaccin of veilige seks? Het is en en.
regenworm schreef:
15-03-2018 21:10
Ik ben wel benieuwd naar de redenen van de nee-stemmers in de poll.

Ik verbaas me vooral over de vele mensen die hun kind het hele vaccinatieprogramma laten volgen, op de hpv na. Wat is het verschil?
Ten eerste zijn er duizenden meisjes erg ziek van geworden waarvan best veel met blijvend letsel voor de rest van hun leven en sommigen waren zelfs bijna overleden
Ten tweede is het helemaal niet voldoende bewezen dat het werkt en zeker niet tegen alle soorten kanker.
Ten derde werkt het alleen als je voor een bepaalde leeftijd sexueel actief bent.
regenworm schreef:
15-03-2018 22:15
Ervan of erna?

En vergeet dan niet de ouders die hun haren uit hun hoofd trekken van spijt, omdat hun niet gevaccineerde dochter de diagnose baarmoederhalskanker gekregen heeft.

En hoezo of vaccin of veilige seks? Het is en en.
Het is helemaal niet zeker dat je kind het niet krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Het bijna alle baarmoeder hals kankers worden veroorzaakt door de hoog risico HPVs (de soorten die in het vaccin zitten).......

Ik ben helemaal into de medisch wereld maar in mijn tijd (ben van 1983) waren er absoluut geen vaccins beschikbaar tegen HPV (ook niet via experimentele studies).

Over is er geen beschermend "herd" effect bij HPV vaccinatie wat bij de andere vaccins wel zo is....
studiemiepmiep schreef:
15-03-2018 22:39

Over is er geen beschermend "herd" effect bij HPV vaccinatie wat bij de andere vaccins wel zo is....
Het zou al helpen als ook de jongens werden gevaccineerd denk ik.
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
15-03-2018 22:26
Ten eerste zijn er duizenden meisjes erg ziek van geworden waarvan best veel met blijvend letsel voor de rest van hun leven en sommigen waren zelfs bijna overleden
Ten tweede is het helemaal niet voldoende bewezen dat het werkt en zeker niet tegen alle soorten kanker.
Ten derde werkt het alleen als je voor een bepaalde leeftijd sexueel actief bent.
Ten eerste: waarop baseer je dat, heb je bronnen?
Ten tweede: klopt, het beschermd tegen de twee meest gevaarlijke HPV virussen. Als je vaccineert bestaat er altijd een kans dat je alsnog ziek wordt van het virus waar je voor ingeent bent, dat is niet anders dan bij andee vaccins.
Ten derde: precies want daarna is de kans groot dat je er al mee besmet bent, dus heel logisch ja.
Het vaccin werkt niet tegen alle hpv virussen dus kun je het alsnog krijgen.
maxi14 schreef:
15-03-2018 22:42
Ten eerste: waarop baseer je dat, heb je bronnen?
Ten tweede: klopt, het beschermd tegen de twee meest gevaarlijke HPV virussen. Als je vaccineert bestaat er altijd een kans dat je alsnog ziek wordt van het virus waar je voor ingeent bent, dat is niet anders dan bij andee vaccins.
Ten derde: precies want daarna is de kans groot dat je er al mee besmet bent, dus heel logisch ja.
Ik vind het niet zo heel logisch dat ze vanaf 13 al actief zijn. En het vaccin werkt maar 5 jaar.
Er zijn genoeg bronnen. Of heb je alle nieuwsberichten gemist? Er zijn zelfs landen waar het verboden is.
pipootje schreef:
15-03-2018 22:42
Het vaccin werkt niet tegen alle hpv virussen dus kun je het alsnog krijgen.
Dat is de keuze van de Nederlandse staat, er zijn vaccins met 9 varianten, die werken ook tegen genitale wratten. Kun je in Nederland niet krijgen, en komt niet in het vaccinatieprogramma. Gynaecologen pleiten eerst voor het vaccin met 4 hoog risico soorten,dat is al meer (met het huidige vaccin mis je 20% van de baarmoederhalskanker, met 4 voudig mis je ongeveer 5%, uit mijn hoofd)

Dan alsnog, zou ik gaan voor een 5X zo lage kans op baarmoederhalskanker, ook als er een minimaal kansje is op bijwerkingen (eerste wetenschappelijke case report moet ik nog tegenkomen).
anoniem_356008 wijzigde dit bericht op 15-03-2018 22:52
18.37% gewijzigd
https://jdreport.com/hpv-vaccin-gardasi ... er-tijden/

https://zembla.bnnvara.nl/nieuws/onderz ... halskanker
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
15-03-2018 22:42
Het vaccin werkt niet tegen alle hpv virussen dus kun je het alsnog krijgen.
Uit studies blijkt dat HPV 16 en 18 gelinkt zijn aan zo'n 70% van de kankergevallen. Dus logisch om op die twee typen in te zetten met vaccinatie. Ja, je kan het nog steeds krijgen, maar de kans daarop is kleiner geworden.
Alle reacties Link kopieren
De Japanners zijn anti, dat stond laatst uitgebreid in de krant.
Haalden er ziektes bij die bij alle tieners voorkomen. Eentje had zelfs helemaal het vaccin niet gehad.
Vergelijking met controlegroep leek er niet te zijn.

Ik heb een dochter, zij krijgt hem.
En dan nu graag wetenschappelijke literatuur. De media is goed in bangmakerij, volgens de media zouden we inmiddels ook allemaal kanker moeten hebben van onze mobiele telefoons. Tenminste, dat zeiden ze 20 jaar geleden.

Edit: Ah, nog maar 7 jaar geleden zelfs. https://www.npo.nl/zembla/01-06-2012/VARA_101287926
Fragolisa schreef:
15-03-2018 22:54
En dan nu graag wetenschappelijke literatuur. De media is goed in bangmakerij, volgens de media zouden we inmiddels ook allemaal kanker moeten hebben van onze mobiele telefoons. Tenminste, dat zeiden ze 20 jaar geleden.
en de pharmaceutische industrie is goed in het promoten van hun eigen waar.
Er is alle aanleiding om in ieder geval kritisch na te denken naar mijn idee.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk doen.

Ik begrijp gewoon niet waarom men ervoor zou kiezen deze zorg je kind te ontnemen.
We leven in een hoog ontwikkeld land met strakke veiligheidsprotocollen.
Denkt iemand nu echt nog steeds nadat er jaren geleden een aantal verhalen de wereld in geslingerd zijn, men tot op heden door zou gaan met vaccineren als er maar iets van deze verhalen bewezen en gegrond zou zijn?
Geef je kind de bescherming die voor het grijpen is.
consuelabananahammok wijzigde dit bericht op 21-03-2018 13:47
4.14% gewijzigd
Ariellle schreef:
15-03-2018 22:57
en de pharmaceutische industrie is goed in het promoten van hun eigen waar.
Er is alle aanleiding om in ieder geval kritisch na te denken naar mijn idee.
Nederlandse artsen worden niet gesponsord. Ik ken persoonlijk onderzoekers die onderzoek doen naar hpv en bezig zijn met de ontwikkeling van hpv vaccins. Het zijn allemaal mensen die het beste voor hebben met de wereld, en van en onderzoekerssalaris word je niet rijk.

Zij hebben waarschijnlijk - net zoals ik - jonge patiënten gezien met baarmoederhalskanker door hpv, en zijn daardoor geraakt. De wereld iets beter achterlaten is voor de meeste medici en onderzoekers de grootste drijfveer, niet geld. We leven niet in een film vol schurken, gelukkig.

Oh, en hoe denk je dat het pokkenvirus de wereld uit is geholpen? En dat er nauwelijks nog polio voorkomt?
anoniem_356008 wijzigde dit bericht op 15-03-2018 23:05
7.69% gewijzigd
pipootje schreef:
15-03-2018 22:45
Ik vind het niet zo heel logisch dat ze vanaf 13 al actief zijn. En het vaccin werkt maar 5 jaar.
Hoe kom je daar nu bij?

Hoe lang werkt de HPV-prik?
Het HPV-vaccin werkt lange tijd, maar hoe lang precies weten we nog niet. Dat komt, omdat het vaccin pas sinds 2006 gebruikt wordt. Bij mensen die toen zijn gevaccineerd tegen HPV werkt het vaccin nog steeds en hoeft er nog geen extra vaccinatie gegeven te worden.
Bron: RIVM site.
Als antwoord op TO:
HPV... nee
Vaccinatie.... ja

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven