hypochonder/knobbel borst
woensdag 28 januari 2015 om 10:42
Hoi allemaal
Ik ben nieuw op dit forum en heb jullie hulp nodig
ben een erge hypochonder, met name op borstknobbel gebied. Ben er erg bang voor en heb al maanden gevoeld en knobbels gevoeld die toch niks zijn. Maar vorige week tijdens het insmeren voelde ik echt iets! Helemaal in paniek natuurlijk. Was tijdens de eisprong dus ga mijn menstruatie afwachten. Ben paar maanden terug ook al bij de huisarts geweest , was ook niks te zien op de echo. Maar moet dus wachten tot volgende week. Heeft iemand tips om niet te paniekerig te zijn? Ik denk zelf dat t gewoon klierweefsel is, maar mijn hypochonder denkt hier anders over.... Ben 32, knobbel is goed beweeglijk en voelt als de andere kant alleen veeel dikker. Heb een kleintje van 2 en moet al huilen als ik eraan denk haar achter te moeten laten ☹ heeft iemand tips??? Heel erg bedankt!!!!
Ik ben nieuw op dit forum en heb jullie hulp nodig
donderdag 12 februari 2015 om 14:03
Hallo,
Wat verdrietig Kattie. Gecondoleerd en heel veel sterkte voor nu en de komende tijd. Ik zocht de 'knuffelsmiley' maar werd er vervolgens uitgegooid.
Hebben jullie ook af en toe problemen met het Viva forum? Het lukte me gister niet om in te loggen of het lukt niet eens om op het forum te komen..
.
Wat verdrietig Kattie. Gecondoleerd en heel veel sterkte voor nu en de komende tijd. Ik zocht de 'knuffelsmiley' maar werd er vervolgens uitgegooid.
Hebben jullie ook af en toe problemen met het Viva forum? Het lukte me gister niet om in te loggen of het lukt niet eens om op het forum te komen..
.
donderdag 12 februari 2015 om 14:08
Sunshine, hoe gaat het met jou? Lees je hier nog af en toe? Begrijpelijk dat je even afstand probeert te nemen. Hopelijk kun je snel bij de psycholoog terecht!
Toetie1985, ik vind het ook prima om op de psyche pijler een nieuw topic te openen. Om precies dezelfde redenen die jij ook aangeeft. Wat voor therapie volg jij?
Toetie1985, ik vind het ook prima om op de psyche pijler een nieuw topic te openen. Om precies dezelfde redenen die jij ook aangeeft. Wat voor therapie volg jij?
donderdag 12 februari 2015 om 15:03
Hoi allemaal
Kattie gecondoleerd! Veel sterkte de komende tijd. Ik was even afwezig, toch weer heel erg in paniek. Zelfs vanmorgen afspraak met dokter gemaakt, wilde nog een echo voor de zekerheid. Maar ik stond vanmorgen op en de knobbel was zover gezakt dat ik dacht waarom eigenlijk. Maar nh twijfel ik weer want liever gad ik t laten checken. Want ik denk dan meteen: Misschien zit de tumor wel op de klier en is alleen de klier egslonken. Want helemaal weg is t nog niet. Dus ja, zo blijf je aan de gang. Morgen intake met psycholoog gelukkig.
Hoe is het met jullie?? Ik ga zeker lezen bij de andere topics maar misschien niet zoveel ivm triggers.
Kattie gecondoleerd! Veel sterkte de komende tijd. Ik was even afwezig, toch weer heel erg in paniek. Zelfs vanmorgen afspraak met dokter gemaakt, wilde nog een echo voor de zekerheid. Maar ik stond vanmorgen op en de knobbel was zover gezakt dat ik dacht waarom eigenlijk. Maar nh twijfel ik weer want liever gad ik t laten checken. Want ik denk dan meteen: Misschien zit de tumor wel op de klier en is alleen de klier egslonken. Want helemaal weg is t nog niet. Dus ja, zo blijf je aan de gang. Morgen intake met psycholoog gelukkig.
Hoe is het met jullie?? Ik ga zeker lezen bij de andere topics maar misschien niet zoveel ivm triggers.
donderdag 12 februari 2015 om 22:05
Sunshine, ik denk echt dat je jezelf onnodig bang maakt. Bespreek het maar met de psycholoog. Een heerlijke plek om al je angsten eruit te gooien.
Ik hoop ook dat we in het andere/nieuwe topic niet alleen maar de klachten gaan bespreken maar elkaar vooral helpen om weer te relativeren. Ik heb namelijk het idee dat klachten van elkaar te analyseren en daarbij de ander gerust te stellen de hypochondrie alleen maar voedt. Het continue op zoek zijn naar bevestiging helpt ons niet. Kijk maar naar het feit dat de huisarts of een echo bijvoorbeeld dat niet eens kan. Niet beschuldigend bedoeld overigens. Maar ook ik wil niet constant getriggerd worden.
Kop op meiden! Hopelijk gaat het zonnetje snel weer schijnen voor iedereen!
Ik hoop ook dat we in het andere/nieuwe topic niet alleen maar de klachten gaan bespreken maar elkaar vooral helpen om weer te relativeren. Ik heb namelijk het idee dat klachten van elkaar te analyseren en daarbij de ander gerust te stellen de hypochondrie alleen maar voedt. Het continue op zoek zijn naar bevestiging helpt ons niet. Kijk maar naar het feit dat de huisarts of een echo bijvoorbeeld dat niet eens kan. Niet beschuldigend bedoeld overigens. Maar ook ik wil niet constant getriggerd worden.
Kop op meiden! Hopelijk gaat het zonnetje snel weer schijnen voor iedereen!
donderdag 12 februari 2015 om 22:21
Kattie, gecondoleerd!! Ook al was het niet onverwacht, sterfgevallen blijven verdrietig! Veel sterkte voor jou en je familie 
Dames ik heb net een topic geopend in de pijler psyche... "onze" nieuwe topic
Hoop jullie daar snel weer te spreken... Ga nu even douchen, net terug van de sportschool en heb mezelf even flink uitgedaagd *grijns*
Slaap lekker voor straks! X
Dames ik heb net een topic geopend in de pijler psyche... "onze" nieuwe topic
Hoop jullie daar snel weer te spreken... Ga nu even douchen, net terug van de sportschool en heb mezelf even flink uitgedaagd *grijns*
Slaap lekker voor straks! X