Gezondheid alle pijlers

Ik heb kanker en niks meer aan te doen ben pas 37

03-11-2017 00:50 433 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

2 weken geleden is er lymfeklierkanker bij mij geconstateerd en uit onderzoek is dus gebleken dat er niks meer aan te doen is.

Ik ben pas 37 en alleenstaande vader van 3 schatten van kinderen ik ben zo verdrietig en probeer mij tegenover mijn kinderen groot te houden wat erg moeilijk is.

Mijn oudste 2 zijn 11 en 13 jaar die weten het sinds een paar dagen en oh wat heb ik gehuild toen ik het vertelde.
Mijn jongste zoon is pas 2 die zal mij dus nooit kunnen herrinneren.

Ik weet niet wat mij is overkomen maar ik ga de komende tijd veel met mijn kinderen ondernemen en van hun genieten nu het nog kan.

Gr verdrietige papa
...
anoniem_369990 wijzigde dit bericht op 03-06-2018 16:34
99.64% gewijzigd
...
anoniem_369990 wijzigde dit bericht op 03-06-2018 16:35
96.94% gewijzigd
...
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je het hebt weggehaald. Ja.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
yajes schreef:
03-06-2018 15:59
Als ik dan zei dat ik daar niet geïnteresseerd in was en dat ik vertrouwde op mijn arts van het AvL, kwamen de verhalen van vage kennissen die er zoveel baat bij hadden.
.
Of zo’n blik van ‘nou, als jij er niet alles aan wilt doen, ...’ (vul zelf maar aan, ik krijg het niet uit mijn toestenbord).
Erizon schreef:
03-06-2018 16:42
.
Of zo’n blik van ‘nou, als jij er niet alles aan wilt doen, ...’ (vul zelf maar aan, ik krijg het niet uit mijn toestenbord).
Ja inderdaad, zo'n blik er achteraan..
Alle reacties Link kopieren
Ik had expres niet gereageerd omdat ik de juiste woorden niet kon vinden, maar dat alles ja. Dat zijn het soort opmerkingen waarbij je braaf knikt en waar je vervolgens op het watjeniethardopwilzeggen-topic enorm over uit je dak gaat.

@waaromik: fijn te lezen dat het naar omstandigheden goed met je gaat! Ik hoop dat je nog veel leuke dingen kan doen, hoe klein misschien ook. Ik lees mee, maar reageer niet zo snel omdat ik bang ben het teveel op mezelf te betrekken (zeker nu ik zelf inmiddels ook 37 ben :)), terwijl iedereen er anders mee om gaat.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Erizon schreef:
03-06-2018 16:42
.
Of zo’n blik van ‘nou, als jij er niet alles aan wilt doen, ...’ (vul zelf maar aan, ik krijg het niet uit mijn toestenbord).
Ja inderdaad, zo'n blik er achteraan..
Alle reacties Link kopieren
Erizon schreef:
03-06-2018 16:42
.
Of zo’n blik van ‘nou, als jij er niet alles aan wilt doen, ...’ (vul zelf maar aan, ik krijg het niet uit mijn toestenbord).
Ik was mantelzorger voor iemand die terminaal was. Zij was zeer gelovig en was bang dat ze niet in de hemel zou komen als ze niet alles geprobeerd had om haar leven te verlengen.
Vreselijk om te zien, dat ze bij iedere 'tip' niet alleen toch weer een sprankje hoop kreeg, maar vooral weer extra angst dat god haar straks niet toe zou laten.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Waaromik, wat fijn te horen dat de vooruitzichten zo positief zijn!
Alle reacties Link kopieren
Wat een mooi bericht Waaromik! Ik hoop dat er nog veel van dit soort berichten mogen volgen..
ach.. ik doe ook maar wat..
Pff sorry hoor. Bedoelde het goed. Maar snap wel dat alles wat niet regulier is afgekraakt wordt. Wat een boer niet kent, da vret ie nie he!?

Je kunt zeggen wat je wilt. Ik weet beter na ervaringen uit mijn familie! Daar weten jullie niets vanaf. Zoals ik al zei bedoelde ik t goed. Jammer dat mensen dan zo reageren!

Ik gooi het maar op geen verstand hebben van..
Veel sterkte aan degene die ziek is!
Kwam niet om ruzie te maken, maar hoop dat het redelijk goed/beter met je gaat!!
Manonnie1990 schreef:
14-06-2018 21:03
Ik gooi het maar op geen verstand hebben van..
.
Nee joh, wij weten niets van dit soort dingen :roll: Geen idee hoe het is als je net weer een chemo binnen hebt en op een kwetsbaar moment wordt overvallen door iemand ‘die het goed meent’.

Ik wil ook geen ruzie, maar bekijk het eens uit het perspectief van degene die al met allerlei ziekte en zorgen dealt en dan ook nog eens moet navigeren tussen alle goedbedoelde, maar ongefundeerde en soms zelfs de reguliere behandelingen ondermijnende, adviezen.
Pff sorry hoor. Bedoelde het goed. Maar snap wel dat alles wat niet regulier is afgekraakt wordt. Wat een boer niet kent, da vret ie nie he!?

Je kunt zeggen wat je wilt. Ik weet beter na ervaringen uit mijn familie! Daar weten jullie niets vanaf. Zoals ik al zei bedoelde ik t goed. Jammer dat mensen dan zo reageren!

Ik gooi het maar op geen verstand hebben van..
Veel sterkte aan degene die ziek is!
Kwam niet om ruzie te maken, maar hoop dat het redelijk goed/beter met je gaat!!
Daarbij beweer ik niet dat je hier van geneest, maar misschien voel je je er beter door, qua energie etc.
En dat ik dit noem als 'je laatste strohalm die je MOET pakken, anders heb je er niet alles aan gedaan' is gewoon onzin!!
Er wordt iets openbaars gepost, daar krijg je reacties op.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-06-2018 11:43
Reden: bericht verwijderd
98.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Manonnie1990 schreef:
14-06-2018 21:18
...
Graag niet in dit topic. Open zelf dan 1 om je mening te uiten. Beetje respect zou hier niet misstaan.
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-06-2018 11:43
Reden: ongepast
0.00% gewijzigd
Manonnie1990 schreef:
14-06-2018 21:03
[...]
Ga je lekker?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-06-2018 11:43
Reden: quote verwijderd
49.47% gewijzigd
Manonnie1990 schreef:
14-06-2018 21:28
[...]
Warom nou zo onvriendelijk?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-06-2018 11:44
Reden: quote verwijderd
29.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat verschrikkelijk om te lezen! Heel veel sterkte!

Mijn tante heeft non hodgkin gehad met uitzaaiingen naar de botten, ze zat helemaal onder. Dit is alweer 10 jaar geleden heb toen ook afscheid van haar genomen omdat ik op stage ging in het buitenland. Ze is het gevecht aangegaan en overleefd! Ze mag nu niet meer werken omdat de kanker veel kapot heeft gemaakt in haar lichaam maar ze kan verder nog alles.
Ook mijn advies zou zijn probeer toch het gevecht aan te gaan nu het nog kan, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Alle reacties Link kopieren
Luuntje, hoe ga je dat gevecht dan aan?
Je bedoelt het goed, maar echt, dit zijn echt waardeloze opmerkingen om te horen als je zelf kanker hebt.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Het gevecht aan gaan?? Dat doe je automatisch al zodra je in de medische molen zit.
En iemand die alsnog overlijdt, heeft zeker niet hard genoeg gevochten ofzo? :wtf:
Alle reacties Link kopieren
Maarten v.d. Weijden (zwemmer) kan daar mooi over vertellen: toen hij kanker kreeg is hij in een ziekenhuisbed gaan liggen en heeft de behandelingen ondergaan.
Zijn twee kamergenoten gingen het gevecht aan: elke dag op de hometrainer om zo fit mogelijk te blijven, hard werken aan hun conditie en hun behandelingen krijgen.
Die kamergenoten zijn dood, Maarten v.d. Weijden leeft nog.
Het heeft helemaal niks met vechten te maken, maar alles met mazzel of pech.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Ik vind sommige reacties hier heel erg ongepast.
Ik denk dat TO hier niet zit op te wachten .
Volgens mij heeft TO ook niets aan reacties als: 'mijn oom, mijn buurman, mijn tante heeft" blablabla" geprobeerd' en dat ze dan verwachten dat TO dit ook maar moet doen.

@ Waarom-ik: doe waar JIJ je goed bij voelt.
Veel sterkte, :hug: :rose:
Waarom mag niemand een tip geven zonder te horen te krijgen dat dat ongehoord of raar is? Als iemand het schrijft met de beste intenties, wat is er dan mis mee? Wij kennen to niet en weten niet wat hij al wel of niet heeft gedaan. Wel lezen we zijn verdriet over het achterlaten van zijn kinderen. Is een tip dan zo uit den boze?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven