Gezondheid alle pijlers

Ik heb kanker en niks meer aan te doen ben pas 37

03-11-2017 00:50 433 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

2 weken geleden is er lymfeklierkanker bij mij geconstateerd en uit onderzoek is dus gebleken dat er niks meer aan te doen is.

Ik ben pas 37 en alleenstaande vader van 3 schatten van kinderen ik ben zo verdrietig en probeer mij tegenover mijn kinderen groot te houden wat erg moeilijk is.

Mijn oudste 2 zijn 11 en 13 jaar die weten het sinds een paar dagen en oh wat heb ik gehuild toen ik het vertelde.
Mijn jongste zoon is pas 2 die zal mij dus nooit kunnen herrinneren.

Ik weet niet wat mij is overkomen maar ik ga de komende tijd veel met mijn kinderen ondernemen en van hun genieten nu het nog kan.

Gr verdrietige papa
S-Meds schreef:
03-11-2017 01:33
pieps non hodgkin is een verzamelbegrip voor heel veel veschillende typen lymfomen. als TO zegt dat hij niet meer behandelbaar is en een chemo alleen nog wat tijd geeft neem dan maar aan dat hij zijn eigen kansen beter kan inschatten dan jij.
Ja weet ik, daar heb ik echt geen uitleg voor nodig maar het komt nauwelijks voor dat iemand maar 10% kans heeft en ook nog eens nog maar een paar maanden heeft. Daarom vroeg ik ook welke vorm hij heeft, om mee te kunnen denken want ik ben ook aardig op de hoogte van de studies die er op dit moment lopen etc.
Alle reacties Link kopieren
Pieps2016 schreef:
03-11-2017 01:41
Ja weet ik, daar heb ik echt geen uitleg voor nodig maar het komt nauwelijks voor dat iemand maar 10% kans heeft en ook nog eens nog maar een paar maanden heeft. Daarom vroeg ik ook welke vorm hij heeft, om mee te kunnen denken want ik ben ook aardig op de hoogte van de studies die er op dit moment lopen etc.
Als het eerder was ondekt dan had ik meer kans op genezing gehad ik ben gewoon te laat
Alle reacties Link kopieren
Tadderak30 schreef:
03-11-2017 00:54
Och, wat naar! Ik wil jou en je kinderen heel veel sterkte wensen. In ieder geval een dikke knuffel :hug:
Heel erg bedankt
Waarom-Ik-1980 schreef:
03-11-2017 01:45
Als het eerder was ondekt dan had ik meer kans op genezing gehad ik ben gewoon te laat
Dat is zwaar ruk jongen, meer kan ik er niet van zeggen. :hug:
Alle reacties Link kopieren
karin12345 schreef:
03-11-2017 01:53
Dat is zwaar ruk jongen, meer kan ik er niet van zeggen. :hug:
Dankjewel
Knuffel je kinderen maar lekker veel en maak veel filmpjes!
Vooral belangrijk voor je jongste kindje, kan hij, als hij er oud genoeg voor is, echt zien hoe zijn vader was.
Verhaaltjes inspreken?
Zodat je kinders je stem kunnen blijven horen?
Veel herinneringen aanmaken voor later, als ze groot zijn.
Alle reacties Link kopieren
Een 10% kans op genezing.

Dat vind ik toch nog best een grote kans.

Zelf zou ik de kans grijpen en chemo/medicijnen proberen.

Verder: maak herinneringen voor je kinderen. Een boekje schrijven is heel fijn, maar ook filmpjes. Misschien ook filmpjes voor later als ze ouder zijn (tieners, studenten etc) met advies, je eigen ervaringen.
Het opnemen van voorleesverhaaltjes is ook een goede.

Maar geef de moed niet op.

10% kans is nog steeds een kans. Die is het grijpen waard.

Een hele dikke knuffel
Let’s go Brandon!
Alle reacties Link kopieren
To, is een herinneringsboek iets voor je kinderen? Zoiets bv?

https://www.google.nl/search?client=fir ... 24&bih=659
Alle reacties Link kopieren
Ik vecht mij er wel doorheen

Ik ben een binnenvetter
Maar ben ook een vechter
Ik vecht tegen mijn tranen
En ik vecht tegen mijn verdriet
Ik vecht mij er doorheen
Op mijn eigen manier
Je snapt niet hoeveel ik moet vechten
Vechten tegen de tegenslagen
Het komt allemaal ook wel weer goed
Met wat strijd en levenslust en ook wat moed
Ik houd mijn tranen tegen tot ik alleen ben.
Alle reacties Link kopieren
Je moet het uiteindelijk zelf doen to, zelf maar niet alleen!
Alle reacties Link kopieren
En voor alle goedbedoelde reacties; to wil geen behandeling en heeft ook uitgelegd waarom. Respecteer dat, hoe moeilijk ook.
Alle reacties Link kopieren
Jee-zus wat erg voor jou en je naasten.

Ik hoop dat jullie rust en een mooie laatste fase gegund zijn.

:hug:
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Ben al wakker slapen gaat moeilijk de laatste tijd straks.
Dit weekend komen de kinderen bij mij dat word een groot feest.

vd week belde mijn dochter en zij papa ben je al beter ik heb een tekening voor je gemaakt op school samen met alle kindjes in mijn klas.

Op dat moment schiet ik vol en zegt ze papa niet huilen tot vrijdag
Alle reacties Link kopieren
Wat vreselijk dat je zo ziek bent.
Wat mooi dat je kijkt wat je nog voor je kinderen kan doen.
Sterkte!

Heb je iemand waar je mee kan overleggen wat er gaat komen?
Ik stel me voor dat je afspraken moet maken hoe je je kinderen kunt blijven zien, ook als je niet sterk genoeg bent om voor ze te zorgen.
Hoe lang je thuis blijft wonen en hoe de zorg geregeld is.
En als je kunt over wat er gebeurt als je die bent, de uitvaart en de erfenis.
Misschien wel heel zakelijk in een emotionele situatie. Maar dat komt wel binnenkort aan de orde zeg je.

Ik denk altijd dat ik kan kiezen voor kwaliteit en niet voor de kleine kans op overleven. Ik hoop dat ik nooit voor die keus kom te staan.
Sterkte!

Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar er is een topic: Vanmiddag hoor ik of ik dood ga - knuffel nodig van een moeder met 2 jonge kinderen die ook uitbehandeld is.
Wat een nachtmerrie voor jou en je kinderen!
Maak er samen wat moois van zolang het nog kan...
Sterkte!
Heel veel sterkte.
Wat verschrikkelijk dit.
Sterkte :hug:
Alle reacties Link kopieren
Het leven is wreed. Sommigen willen niet meer leven en sommigen willen niets anders dan blijven leven. Konden ze in dat opzicht maar ruilen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend verdrietig, geniet van het weekend met je kinderen. Heel veel sterkte.
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat heftig.... Ik wens je veel sterkte TO wat een rot ziekte...
Jeetje wat een vreselijke bericht. Hoop dat je in de tijd die je nog is gegund nog in redelijk goede gezondheid van je kinderen kunt genieten. Heel veel sterkte gewenst.
Alle reacties Link kopieren
Wat vreselijk. Heel veel sterkte..
Het recht om gehoord te worden sluit niet automatisch het recht in om serieus genomen te worden
Alle reacties Link kopieren
Waarom jij? Goede vraag en niemand heeft het antwoord.
Ik ben die andere uitbehandelde forummer en die forummer die heeft geprobeerd pieps om te praten. Maar dat heeft zij al gedaan. Wil alleen nog toevoegen dat toen de kanker bij mij ontdekt werd ik zonder chemo maximaal 6 maanden zou hebben. En chemo was niet leuk, maar absoluut niet zo erg als ik van te voren dacht. Inmiddels ben ik een jaar verder en ben ik er nog steeds. Elke 3 maanden een scan waarna ze de levensverwachting weer opschuiven (tot nu toe dan). Na elke positieve scan (lees: dat de tumor stabiel is gebleven) kunnen ze me 5 maanden met goede levenskwaliteit garanderen. En ja, die onzekerheid is kut. De hele situatie is kut. Ik heb 2 kinderen van 7 en 8. En het breekt mijn hart als ik aan de toekomst denk dat ze het zonder mij moeten doen. Dus probeer zo veel mogelijk leuke dingen te doen met je kinderen en maak heel veel foto's en filmpjes. Schrijf dingen voor ze op. Maar geniet voooral van de momenten die jullie nog hebben.

Heel veel sterkte en weet dat je hier altijd je ei kwijt kan. Ik verbaas me ook elke keer hoeveel mensen mijn gezwets nog lezen.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven