Gezondheid alle pijlers

Ik moet een nieuwe bril

21-10-2020 20:45 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Overdag draag ik contactlenzen en in de avond af en toe een bril. Nu moet ik een nieuwe bril ( onze pup heeft er aan zitten bijten en kijkt best lastig met die tandafdrukjes....). Ik wil mijn nieuwe bril vaker op gaan zetten, dus niet alleen maar thuis zoals ik nu doe.
Ik heb al wat rond gekeken naar leuke monturen, maar hoe zit het nu met glazen?
Ik zie zoveel mogelijkheden, ik wil me vraag een beetje oriënteren voordat ik mezelf van alles laat aanpraten. Nu heb ik alleen standaard glazen, maar dat lijkt me niet afdoende als ik de bril overdag ook gaat dragen, of wel?
Wat hebben de brildraagsters onder jullie allemaal voor extra's?
Ik heb vaak het hele pakket. Extra dun geslepen. Een laag die tegen krassen helpt enz.

Het dun slijpen kost volgens mij het meest maar met -4 moet ik wel ander gaan het langzaam de kant op van jampotten
Alle reacties Link kopieren
En ontspiegelde glazen!
Ja alles wat al aangegeven is en je moet er twee.
Ik heb niks extra’s. Simpelste glazen. Mijn lenzen zijn het belangrijks, bril is bijzaak en voor nood.
miekemv schreef:
21-10-2020 20:53
Ja alles wat al aangegeven is en je moet er twee.
2 glazen of brillen?
Ligt er ook aan hoe sterk je glazen zijn? Ik heb altijd ontspiegeld en extra dun geslepen (-12, dus zijn alsnog heel dik).
Alle reacties Link kopieren
Dit laat ik me juist altijd adviseren door de opticien. Ik kom al jaren bij dezelfde opticien, die weten fijn ook de geschiedenis. Daarbij heb ik ook hoge min sterkte, cylinders, prisma. Dus net als babystars het hele pakket.
Multifocaal, -9, en cilinder. Dat mag wel extra extra extra dun want dat zijn jampotglazen. En vanwege die cilinder en multifocaal zijn ze ook duur, pakweg 300 euro per glas.
Ontspiegeld is wel prettig trouwens. Verdere bijzondere coatings of zo heb ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gekozen voor merkglazen en ik was voor beiden € 429 kwijt. De keuze hiervoor is dat ik een duur montuur heb aangeschaft en ik dus ook meer bereid was te betalen voor de glazen. Ook zijn de glazen extra dun geslepen dus dat maakte het dus ook duurder.

Anderen zullen zeggen dat merkloze glazen net zo goed zijn en dat zou best kunnen maar ik heb mijzelf sinds jaren eens getrakteerd op wat luxe. Ook ik draag de bril nu gewoon overdag in plaats van lenzen, heerlijk.
Volgens mij zijn dingen als ontspiegeld inmiddels vrijwel standaard. Ik heb geen hele hoge sterkte, dus extra dun is niet nodig,
Ik heb nooit zo het idee dat ze je van alles aan proberen te praten. En je kunt er altijd even een nachtje over slapen, vraag of ze het montuur apart willen leggen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een bril voor erbij die niet ontspiegeld is en dat is regelmatig best storend.
Verder ligt het volgens mij ook heel erg aan je sterkte.
Ik vraag ook altijd naar lopende acties.
Ik heb gewoon alles standaard maar met ontspiegelde en kraswerende coating. Heb 1x niet ontspiegeling gedaan voor een zonnebril en dat kijkt toch iets minder prettig. Dan zie je meer flitsen enzo.

En ik zal de komende weken ook alvast maar eens gaan kijken. Heb ook een nieuwe nodig want die ik nu heb zijn alweer 3 jaar oud. Eyewish had nu een leuke actie en ik gok dat Specsavers en Pearle ook nog wel komen met een leuke actie of die loopt nog. Bij Hans Anders kijk ik eigenlijk nooit meer voor een gewone bril want de laatste keer vond ik de glazen toch iets minder maar dat is echt persoonlijk, ik ken er ook die alleen maar naar Hans Anders gaan en wel tevreden zijn.

Ik ben ook niet winkel vast qua bril, ik ga altijd alle opticiens af in het centrum en degene die het leukste montuur heeft naar mijn zin daar koop ik m'n bril.
Alle reacties Link kopieren
De dunste glazen (en varifocaal maar dat is noodzakelijk kwaad)
Ace&tate en Charlie Temple hebben hele goedkope leuke brillen als je geen bijzondere oogafwijking hebt
Alle reacties Link kopieren
ik heb niet zo'n sterke glazen nodig, (-1,5 en -2) maar wel een cilinder. Ik moet deze ronde alles zelf betalen, ik kan volgend jaar pas weer declareren bij de zorgverzekeraar. Kraswerend en ontspiegeld is wel een aanrader. Ik heb al een mooi merk montuur gezien , dus nu gauw een afspraak inplannen.
Ik bedenk me net iets, hoe doen jullie dat nu met je mondkapje? Ik draag in winkels nu een mondkapje maar daardoor kun je natuurlijk minder goed zien of een bril echt goed staat. Vind het een lastige want ik ben soms best kieskeurig omdat ik die bril toch minstens 2 jaar de hele dag draag.
TsumTsum schreef:
22-10-2020 00:26
Ik bedenk me net iets, hoe doen jullie dat nu met je mondkapje? Ik draag in winkels nu een mondkapje maar daardoor kun je natuurlijk minder goed zien of een bril echt goed staat. Vind het een lastige want ik ben soms best kieskeurig omdat ik die bril toch minstens 2 jaar de hele dag draag.
Je mag je mondkapje wat laten zakken.
Alle reacties Link kopieren
Het geld van je bril gebruiken als bijdrage om je ogen te laten laseren 😃
Alle reacties Link kopieren
Ik heb inderdaad extra dun en ontspiegeld enzo maar ook mee kleurende glazen dat vind ik echt ideaal. Enige nadeel is vaak donkere bril op foto's en soms even wat donker als je ergens binnen komt.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
22-10-2020 00:26
Ik bedenk me net iets, hoe doen jullie dat nu met je mondkapje? Ik draag in winkels nu een mondkapje maar daardoor kun je natuurlijk minder goed zien of een bril echt goed staat. Vind het een lastige want ik ben soms best kieskeurig omdat ik die bril toch minstens 2 jaar de hele dag draag.
Ja dat is lastig, meestal als hij even zit en ik hem laag over mijn neus laat vallen (mondkapje) dan beslaat de bril niet meer constant.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ongeveer dezelfde sterkte als TO en ook een cilinder in 1 oog.
Normaal lenzen in.
Tijdje terug een bril gekocht voor erbij, best duur bij de opticien. Deze zit nooit echt lekker. Toen eens eentje bij charlie temple besteld.
Nog nooit zo'n fijne bril gehad!
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn volgende bril wordt dunne glazen mijn absolute prioriteit.
Ik draag ook meestal lenzen, maar als ik mijn bril op heb, dan doet ie na een tijd gewoon echt zeer op mijn neus van het gewicht dat erop leunt. Nou heeft TO geen enorme sterkte, dus dan is dat wellicht niet aan de orde. Ik heb -6 en ik heb ze wel wat dunner laten maken, maar volgende keer ga ik echt voor zo dun mogelijk.
Alle reacties Link kopieren
daisymadelief schreef:
22-10-2020 00:14
ik heb niet zo'n sterke glazen nodig, (-1,5 en -2) maar wel een cilinder. Ik moet deze ronde alles zelf betalen, ik kan volgend jaar pas weer declareren bij de zorgverzekeraar. Kraswerend en ontspiegeld is wel een aanrader. Ik heb al een mooi merk montuur gezien , dus nu gauw een afspraak inplannen.
Als je niet zo'n sterkte glazen hebt en meestal je lenzen draagt is het dan geen optie om tot januari te wachten zodat je vergoeding krijgt van je zorgverzekeraar?
Alle reacties Link kopieren
duizel schreef:
22-10-2020 11:43
Als je niet zo'n sterkte glazen hebt en meestal je lenzen draagt is het dan geen optie om tot januari te wachten zodat je vergoeding krijgt van je zorgverzekeraar?
Ik heb de vorige keer in november gedeclareerd en volgens mij gaat het bij mijn zorgverzekeraar niet in over kalenderjaren maar daadwerkelijk 3 jaar. Ik declareer normaal gesproken voor een heel jaar lenzen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven