Gezondheid alle pijlers

Implantaat onderkaak

09-01-2015 21:03 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg deze maand een implantaat in mijn onderkaak.

Ik ben behoorlijk zenuwachtig voor de ingreep. Vooral omdat het onder plaatselijke verdoving word gedaan.

Zijn er hier mensen die er ervaring mee hebben?

En viel het je mee of tegen?

Het gaat om 1 implantaat in de onderkaak (rechtsonder om precies te zijn)

Er is gelukkig net genoeg bot om daar een implantaat te plaatsen, anders was het een stuk ingewikkelder geweest. Misschien moet er wel tandvlees getransplanteerd worden maar dat konden ze nu nog niet met zekerheid zeggen. Als dit wel nodig is dan word dat uit mijn gehemelte gehaald...
Mooi dat dat kan toch! Dure grap ook.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ja ervaring hier. Op zich viel het hele traject wel mee, maar een ding wil ik nooit meer. De pin( het implantaat) moest bij mij met een hamer inmn kaak geslagen worden. Dat heeft te maken met de kaakholte en een bepaalde afstand. Kan het niet precies navertellen. Ik kreeg nepbot, dus eea moest eerst een paar maanden goed hechten. Na een klein jaar zag mijn tandarts teruggetrokken tandvlees. Ze vertrouwde het niet enn ze had gelijk. De kroon moest eraf, nieuw botopbouw, en over een oaar maand kan de kroon er weer op. Het is een hele toestand, maar wel de mooiste oplossing. De implantoloog vertelde dat het bij 1 tot 2 % van de mensen niet goed gaat, ik hoorde daar dus bij. Nu afwachten of het goed gaat en anders moet het hele spul er weer uit.

Hopelijk hoor jij bij die 99%. Succes. De plaatselijke verdoving was trouwens helemaal goed. Ik voelde niks.
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.
Ik werk in een tandartspraktijk waar ook wordt geïmplanteerd.

De tandarts zegt altijd tegen de patiënten, dat het laten plaatsen van een implantaat minder vervelend is dan het laten trekken van een kies. Na afloop geven de patiënten hem vrijwel altijd gelijk.

Ik hoop dat dat je een beetje geruststelt.
Het plaatsen van de implantaat zelf was niet zo vervelend. Het trekken van de tand die er nog zat, vond ik veel akeliger. En het feit dat het hele proces bij mij maanden geduurd heeft met veel, heel veel afspraken bij de kaakchirurg.

Maar de implantaat van mijn voortand zit alweer zo'n 16 jaar en ik voel geen verschil met mijn echte tanden, nooit pijn, nooit last.
Klopt, ik vond het trekken van de kies echte horror. Dat gekraak! Aaarrghh.....
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.
@Cameron10: Wat een pech heb jij gehad zeg. Balen!
Ja idd, het is balen, maar ik hoop nu dat na de tweede botopbouw het wel goed gaat.

We zullen zien.
..
Ik heb er twee. De ingreep viel hartstikke mee.

Natuurlijk wel wat zwelling en hoofdpijn, maar dat is logisch.

Succes!
Ik heb nu een jaar een implantaat in mijn bovenkaak. Het is me zo enorm meegevallen, ik zag er behoorlijk tegenop, want ik heb nooit iets in mijn mond.

Maar serieus: geen centje pijn eraan gehad. Terwijl mijn bot te smal was er dus elders wat bot is weggeschraapt en op de juiste plek is 'bijgeplakt'. Ik was zo enorm verbaasd dat het zo ging, zonder pijn. Het enige wat ik gevoeld heb, waren de verdovingsprikjes.
Een van mijn voortanden is een implantaat. Ik heb die nu 8 jaar. De ingreep viel mij erg mee. Het verdoven en dan vooral in het gehemelte was het naarste. Verder een raar idee dat ze in je bot aan het boren zijn, maar ik had op advies van de tandarts een diskman mee genomen en heb er weinig van mee gekregen door de muziek. Ik had weinig pijn achteraf. Alleen wat zwelling. Ik ben er nog steeds erg blij mee.
Wauw! Jullie reacties geven me al een beter gevoel!

Ik hoef gelukkig net geen botopbouw op dat stukje. Zou eerst wel maar mijn chirurg wilde dit eerst proberen omdat het volgens hem zo kan en de makkelijkste oplossing is.

Ik hoef niks te trekken vooraf verder, er zit namelijk niks meer (al 2 jaar)

Ik had 2 jaar geleden een tumor in mijn kaak en die is verwijderd samen met al mijn kiezen en een stuk kaak rechtsonder...

Het ergste wat er jan gebeuren is dat de implantaat niet goed blijft zitten of dat de tumor ooit weer terug komt en alles er weer uit moet...

Maar dat kan binnen nu en 10 jaar gebeuren en de kans is klein dus ze durven het wel aan om mij nu de implantaat te geven zodat ik in ieder geval weer normaal kan eten...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven