Gezondheid alle pijlers

Jeuk op borst

22-05-2024 20:12 18 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb de laatste tijd op 1 borst, best veel jeuk. Soms jeukt het erg en wordt en rood en voelt het warm aan. Soms ook wat eczeem plekken en wat losse velletjes.

Had wel zalf gekregen maar dat hielp niet echt

Heeft iemand tip voor een goede zalf voor die jeuk? Vooral na 't douchen is het ergst
Alle reacties Link kopieren Quote
Huisarts! dit soort dingen altijd laten onderzoeken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Al naar de huisarts geweest?

Niet zelf gaan lopen aankloten .
Alle reacties Link kopieren Quote
Mika2022 schreef:
22-05-2024 20:22
Huisarts! dit soort dingen altijd laten onderzoeken.
Ja en dat weet ik. Maar de laatste tijd zo vaak gebeld naar de huisarts, dat ik nu even wil afwachten
Alle reacties Link kopieren Quote
Abby schreef:
22-05-2024 20:25
Al naar de huisarts geweest?

Niet zelf gaan lopen aankloten .
Ja heb regelmatig gebeld. Kreeg eerst een zalf, die werkte niet toen een andere zal voor een wondje daar ergens maar is nu redelijk weg. Maar die jeuk blijft maar. En soms jeukt het heel erg. Ik had last van hypochondrie dus wil mij niet onnodig druk maken. En niet steeds bellen
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind vooral de combinatie met het warm worden van de plek niet prettig klinken.. de huisarts vind het niet nodig om voor de zekerheid door te verwijzen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Nimnim schreef:
22-05-2024 20:31
Ik vind vooral de combinatie met het warm worden van de plek niet prettig klinken.. de huisarts vind het niet nodig om voor de zekerheid door te verwijzen?
Daar zat ik zelf ook aan te denken. Ik had gehoopt dat ik langs mocht komen. Maar tot 2x toe moest ik maar foto's sturen via de mail. Ik ga morgen gewoon nog een keer bellen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ga morgen gewoon weer bellen. Eerst was de jeuk niet zo erg maar net even gekeken, zie ook wat krab wondjes, rood en beetje ruwheid. En van die witte losse velletjes. Voelt ook raar aan, en soms heb ik bij die borst ook last van lymfeklieren in oksel.

Weet niet precies uit te leggen, morgen maar gelijk bellen
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou een doorverwijzing vragen. Better safe than sorry.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mangogo schreef:
22-05-2024 21:35
Ik zou een doorverwijzing vragen. Better safe than sorry.
En dan bedoel je zeker voor een mammografie?

Ga morgen weer bellen en gewoon beetje doordrammen
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb dat soms ook jeuk aan mijn borsten en meestal ben ik dan gestoken door een mug, heb ik daar weer eczeem plekjes of is de huid daar wat droog en schilferig en is het opgelost als ik het even insmeer. Bij mij voelt het echter niet warm aan ofzo dus ik zou terug gaan naar de huisarts.

Ik gebruik trouwens cerave moisturizing cream en een zalf met miconazolnitraat/hydrocortison op recept van huisarts.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dermatoloog, er zijn ergere dingen in het leven..
Alle reacties Link kopieren Quote
Paulowna schreef:
22-05-2024 21:50
En dan bedoel je zeker voor een mammografie?

Ga morgen weer bellen en gewoon beetje doordrammen
Doordrammen hoeft niet, vragen naar een doorverwijzing voor een borstonderzoek.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb gebeld. Moest maar weer foto's sturen en konden ze overleggen. Aangezien de drukte kon ik niet langs komen. Ze gaan overleggen of ik zalf krijg of dat ik toch langs kan komen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Paulowna schreef:
23-05-2024 08:35
Ik heb gebeld. Moest maar weer foto's sturen en konden ze overleggen. Aangezien de drukte kon ik niet langs komen. Ze gaan overleggen of ik zalf krijg of dat ik toch langs kan komen.
Toch vervelend dat het zo moet gaan. Net of je van een foto kan zien wat er aan de hand is.
Alle reacties Link kopieren Quote
raccoon schreef:
23-05-2024 19:57
Toch vervelend dat het zo moet gaan. Net of je van een foto kan zien wat er aan de hand is.
Ja vond ik ook al. Merk nog niet echt verbetering. Jeukt nog steeds. Ook rond tepel en soms lijkt het net dat het verander rond tepelhof maar moest nog even afwachten
Alle reacties Link kopieren Quote
Onbegrijpelijk. Alle kans dat het onschuldig is maar een huisarts zou met dit soort dingen geen risico moeten willen nemen. Ik zou best boos zijn. Is er geen vervanger binnenkort? Mijn huisarts is voortdurend afwezig of met vakantie dus er is altijd ruime keus uit vervangende huisartsen.
“Als ondertussen de geest die liefde is ons allen maar leidt en beschermt. Dat is zo belangrijk.” Jeroen van Merwijk
Alle reacties Link kopieren Quote
Zorroo schreef:
27-05-2024 21:09
Onbegrijpelijk. Alle kans dat het onschuldig is maar een huisarts zou met dit soort dingen geen risico moeten willen nemen. Ik zou best boos zijn. Is er geen vervanger binnenkort? Mijn huisarts is voortdurend afwezig of met vakantie dus er is altijd ruime keus uit vervangende huisartsen.
Ze hebben net vakantie gehad toen was er wel een vervanger. Misschien zie ik ook wel dingen die er niet zijn maar wil mezelf niet ongerust maken. Ik weet zelf ook niet goed of ik nou een verandering zie of het mij inbeeld en misschien denk ik iets te veel. Maar mijn periode komt wr ook aan. Misschien toch dat even afwachten want hormonen kunnen ook zorgen voor veranderingen

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven