Gezondheid
alle pijlers
Kapotte nagels - help!
zondag 17 november 2024 om 17:30
Mijn nagels zijn kapot na het verwijderen van shellac. Ze hebben er echt veel te veel af gevijld. Een gewone olie of strengthener gaat niet helpen, de hele nagels is beschadigd en ik ben een beetje bang dat dit niet een paar weken maar echt maanden gaat duren, totdat de hele nagel uitgegroeid is. Het is erg gevoelig en ik doe dit natuurlijk niet nog een keer.
Maar weet er iemand een wondermiddel om ze wat sneller te laten herstellen? En dan niet alleen de top, maar de hele nagel?
Ben een beetje bang dat ze echt gaan scheuren, in het nagelbed.
Maar weet er iemand een wondermiddel om ze wat sneller te laten herstellen? En dan niet alleen de top, maar de hele nagel?
Ben een beetje bang dat ze echt gaan scheuren, in het nagelbed.
zondag 17 november 2024 om 18:07
Ik zou inderdaad even helemaal niks doen. Gewoon laten herstellen. Ik persoonlijk zie ook het nut niet van olie.
Google vertelt mij ook in hit één dat olie niks doet voor je nagels an sich.
"Nagelriemolie kan de genezing van kleine wondjes rond de nagelplaat versnellen en de conditie van de huid rondom de nagelplaat verbeteren. Het heeft echter geen invloed op de conditie van je natuurlijke nagelplaat, zoals spleten of barsten."
Google vertelt mij ook in hit één dat olie niks doet voor je nagels an sich.
"Nagelriemolie kan de genezing van kleine wondjes rond de nagelplaat versnellen en de conditie van de huid rondom de nagelplaat verbeteren. Het heeft echter geen invloed op de conditie van je natuurlijke nagelplaat, zoals spleten of barsten."
.
zondag 17 november 2024 om 18:28
Happysoul86 schreef: ↑17-11-2024 18:10Ik zou ook niks doen qua behandelingen vooal laten rusten nu. Tip koop collegageen. Ik koop altijd die van Chuy. Dan groeien ze weer als kool
Je bedoelt collageen?
zondag 17 november 2024 om 18:35
zondag 17 november 2024 om 18:41
Ja dat bedoel ik was een type fout
zondag 17 november 2024 om 18:56
Ik zou ook goed olie smeren, niet omdat je nagels daarvan sterker worden maar je kunt scheuren en afbladderen wel wat voorkomen.
De huid onder je nagels wordt vanzelf iets minder gevoelig, maar dun gevijlde nagels worden niet dikker.
Wat balen dat ze er zo hard mee om zijn gegaan! Dat is echt niet ok en ik zou daar toch iets van zeggen. Je niet weg laten sturen met snertsmoesjes dat dat wel weer dikker wordt. Een goede nagelsalon kan je keer op keer lakken, zonder je eigen nagels te beschadigen. Ze horen het af te vijlen tot er nog een dun laagje lak over is en de rest te weken.
Biab kan wel helpen, als je echt last houdt van gevoeligheid. En dat dan uit laten groeien.
De huid onder je nagels wordt vanzelf iets minder gevoelig, maar dun gevijlde nagels worden niet dikker.
Wat balen dat ze er zo hard mee om zijn gegaan! Dat is echt niet ok en ik zou daar toch iets van zeggen. Je niet weg laten sturen met snertsmoesjes dat dat wel weer dikker wordt. Een goede nagelsalon kan je keer op keer lakken, zonder je eigen nagels te beschadigen. Ze horen het af te vijlen tot er nog een dun laagje lak over is en de rest te weken.
Biab kan wel helpen, als je echt last houdt van gevoeligheid. En dat dan uit laten groeien.
zondag 17 november 2024 om 19:00
zondag 17 november 2024 om 19:14
Je nagels moeten helaas volledig uitgroeien, je kunt ze niet herstellen. Duurt idd een maand of vier.
Misschien heb je iets aan dit filmpje van Anna van The Salon Life? Vanaf 12 minuten bespreekt ze oplossingen (ze is altijd wat lang van stof maar wel heel deskundig).
https://www.youtube.com/watch?v=rITW2ZMpll0
Misschien heb je iets aan dit filmpje van Anna van The Salon Life? Vanaf 12 minuten bespreekt ze oplossingen (ze is altijd wat lang van stof maar wel heel deskundig).
https://www.youtube.com/watch?v=rITW2ZMpll0
zondag 17 november 2024 om 19:38
Niet alle gellak laat zich goed weken, maar dan horen ze dus heel voorzichtig te vijlen. Werd er machinaal gevijld? Was dit een professionele salon of een thuissalon? (Niet dat thuissalons niet goed kunnen zijn hoor, de mijne is geweldig…)
Tip voor volgende keer (maar heb je nu niks aan): vraag of de lak die ze gebruiken er af te weken is en hoe ze het doen als dat niet zo is.
zondag 17 november 2024 om 19:52
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in