Gezondheid alle pijlers

Kapotte nagels - help!

17-11-2024 17:30 19 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn nagels zijn kapot na het verwijderen van shellac. Ze hebben er echt veel te veel af gevijld. Een gewone olie of strengthener gaat niet helpen, de hele nagels is beschadigd en ik ben een beetje bang dat dit niet een paar weken maar echt maanden gaat duren, totdat de hele nagel uitgegroeid is. Het is erg gevoelig en ik doe dit natuurlijk niet nog een keer.
Maar weet er iemand een wondermiddel om ze wat sneller te laten herstellen? En dan niet alleen de top, maar de hele nagel?
Ben een beetje bang dat ze echt gaan scheuren, in het nagelbed.
Sowieso goed gaan oliën , en ik zou toch een goede nagelstyliste gaan zoeken die een super dun laagje kleurloze biab kan aanbrengen en dan uit laten groeien .
Dann je wel voor je reactie. Wat is biab?
Builder in a bottle soms iets vriendelijker voor je nagels . Maar olie nu echt belangrijk.
Ik zou er geen biab op doen. Zijn toch weer chemicaliën en ook niet goed voor je nagels. Beter je nagels rust te geven om te herstellen.
Ik zou inderdaad even helemaal niks doen. Gewoon laten herstellen. Ik persoonlijk zie ook het nut niet van olie.
Google vertelt mij ook in hit één dat olie niks doet voor je nagels an sich.

"Nagelriemolie kan de genezing van kleine wondjes rond de nagelplaat versnellen en de conditie van de huid rondom de nagelplaat verbeteren. Het heeft echter geen invloed op de conditie van je natuurlijke nagelplaat, zoals spleten of barsten."
.
Nee geen chemicalien liever inderdaad. Maar nu krijg ik er scheuren in en moet ik met pleisters om mijn vingers lopen want die scheuren gaan diep.
Ik zou ook niks doen qua behandelingen vooal laten rusten nu. Tip koop collegageen. Ik koop altijd die van Chuy. Dan groeien ze weer als kool ;)
Happysoul86 schreef:
17-11-2024 18:10
Ik zou ook niks doen qua behandelingen vooal laten rusten nu. Tip koop collegageen. Ik koop altijd die van Chuy. Dan groeien ze weer als kool ;)

Je bedoelt collageen?
Dadi olie of een andere plantaardige olie smeren.

Verder geduld hebben, helaas. Ik denk dat het inderdaad het beste is om geen product aan te brengen.
Je ziet toch liever zo’n strak lijf dan een uitgezakte mokkapunt, weet je wel weet je niet.
Mijniebelle schreef:
17-11-2024 18:28
Je bedoelt collageen?
Ja dat bedoel ik was een type fout
Ik zou ook goed olie smeren, niet omdat je nagels daarvan sterker worden maar je kunt scheuren en afbladderen wel wat voorkomen.
De huid onder je nagels wordt vanzelf iets minder gevoelig, maar dun gevijlde nagels worden niet dikker.

Wat balen dat ze er zo hard mee om zijn gegaan! Dat is echt niet ok en ik zou daar toch iets van zeggen. Je niet weg laten sturen met snertsmoesjes dat dat wel weer dikker wordt. Een goede nagelsalon kan je keer op keer lakken, zonder je eigen nagels te beschadigen. Ze horen het af te vijlen tot er nog een dun laagje lak over is en de rest te weken.

Biab kan wel helpen, als je echt last houdt van gevoeligheid. En dat dan uit laten groeien.
Florian71 schreef:
17-11-2024 18:10
Nee geen chemicalien liever inderdaad. Maar nu krijg ik er scheuren in en moet ik met pleisters om mijn vingers lopen want die scheuren gaan diep.
Heb je degene die dit bij je heeft gefröbeld er ook op aangesproken? Dit lijkt me niet bepaald de bedoeling!
.
Je nagels moeten helaas volledig uitgroeien, je kunt ze niet herstellen. Duurt idd een maand of vier.

Misschien heb je iets aan dit filmpje van Anna van The Salon Life? Vanaf 12 minuten bespreekt ze oplossingen (ze is altijd wat lang van stof maar wel heel deskundig).

https://www.youtube.com/watch?v=rITW2ZMpll0
Rooss4.0 schreef:
17-11-2024 19:00
Heb je degene die dit bij je heeft gefröbeld er ook op aangesproken? Dit lijkt me niet bepaald de bedoeling!
Nog niet maar is wel de bedoeling. Alles is eraf gevijld, nix niet geweekt!
Florian71 schreef:
17-11-2024 19:28
Niet alle gellak laat zich goed weken, maar dan horen ze dus heel voorzichtig te vijlen. Werd er machinaal gevijld? Was dit een professionele salon of een thuissalon? (Niet dat thuissalons niet goed kunnen zijn hoor, de mijne is geweldig…)

Tip voor volgende keer (maar heb je nu niks aan): vraag of de lak die ze gebruiken er af te weken is en hoe ze het doen als dat niet zo is.
Ik zou ze zo kort als mogelijk knippen en er ordinaire nagelversteviger op smeren (nail nurse of soortgelijk). En dan drie dunne lagen. Dan hebben ze iets van extra steun, splijten ze minder snel en bladderen ze niet af.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Het werde er machinaal afgevijld en het was een professionele salon. Maar niet eentje waar ik nig een keer heenga.
Florian71 schreef:
17-11-2024 19:28
Met foto’s erbij, of laten zien wat ze hebben aangericht!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven