keelpijn, wie heeft de tip!
woensdag 31 december 2014 om 13:36
Spoelen met zout, vreselijk smerig maar werkt als een trein! Ik doe het altijd als er keelpijn opzet en dan ben ik er met een dag vanaf. Flinke bodem zout oplossen in gekookt water en dat slok voor slok gorgelen en weer uitspugen. Je voelt de zere plekken letterlijk branden, alle ontsteking wordt weggebrand. Daarna even spoelen met kraanwater en dan weet je waarom zoet water zoet water heet. Ik doe het altijd 's ochtends en 's avonds, helpt al vanaf de eerste keer. Echt waar, zo smerig als het klinkt (en is), zo goed helpt het!
woensdag 31 december 2014 om 13:42
woensdag 31 december 2014 om 13:56
quote:sinnombre schreef op 31 december 2014 @ 13:41:
[...]
Wat een slechte tip. Zo'n heftig middel voor slechts keelpijn.
Niet doen hoor!
Slechte tip? En slechts keelpijn? Ik slik vrijwel nooit pijnstillers. Maar als ik hevige keelpijn heb (hevig!), dan slik ik een diclofenac en voel ik me nadien stukken beter. Vrij verkrijgbaar bij drogist.
Ja, zeker een heftig middel. Net zoals er bijvoorbeeld naproxen bestaat voor hevige menstruatiepijn. Ibuprofen voor hevige kiespijn. Of paracetamol voor hevige hoofdpijn.
Allemaal schadelijk. Voor nieren, lever. Niet geschikt naast bepaalde andere medicijnen.
Maar ik ga ervan uit dat iedereen die in staat is een pijnstiller te kopen bij de drogist, in staat is om een bijsluiter te lezen. Of om inderdaad dat advies aan te horen dat wordt aangeboden bij de aankoop van zelfzorgmiddelen. En te bedenken dat het geen snoepjes zijn. Stukje eigen verantwoordelijkheid. En TO kan zelf gaan bedenken wat in haar situatie het beste werkt, afhankelijk van de mate van pijn die zij ervaart.
[...]
Wat een slechte tip. Zo'n heftig middel voor slechts keelpijn.
Niet doen hoor!
Slechte tip? En slechts keelpijn? Ik slik vrijwel nooit pijnstillers. Maar als ik hevige keelpijn heb (hevig!), dan slik ik een diclofenac en voel ik me nadien stukken beter. Vrij verkrijgbaar bij drogist.
Ja, zeker een heftig middel. Net zoals er bijvoorbeeld naproxen bestaat voor hevige menstruatiepijn. Ibuprofen voor hevige kiespijn. Of paracetamol voor hevige hoofdpijn.
Allemaal schadelijk. Voor nieren, lever. Niet geschikt naast bepaalde andere medicijnen.
Maar ik ga ervan uit dat iedereen die in staat is een pijnstiller te kopen bij de drogist, in staat is om een bijsluiter te lezen. Of om inderdaad dat advies aan te horen dat wordt aangeboden bij de aankoop van zelfzorgmiddelen. En te bedenken dat het geen snoepjes zijn. Stukje eigen verantwoordelijkheid. En TO kan zelf gaan bedenken wat in haar situatie het beste werkt, afhankelijk van de mate van pijn die zij ervaart.
woensdag 31 december 2014 om 14:12
http://www.apotheek.nl/Me ... ijn.aspx?mId=10701&rId=92
En gorgelen met zout kun je naar behoefte doen, even kijken of het effect heeft.
Sterkte met je keelpijn!
En gorgelen met zout kun je naar behoefte doen, even kijken of het effect heeft.
Sterkte met je keelpijn!
woensdag 31 december 2014 om 14:22
Bij een keelontsteking werkt paracetamol bij mij niet. Om de koorts te verlagen misschien, maar niet tegen de hevige pijn. Dan slik ik dus echt liever een keer een diclofenac die wel werkt, dan onnodig paracetamol.
Maar misschien ben ik er wel te makkelijk vanuit gegaan dat TO alles al had geprobeerd (keelsnoepjes, veel drinken, drop, gorgelen, paracetamol). Dat zijn natuurlijk wel de dingen die je anders eerst probeert voordat je naar de diclofenac grijpt, dat ben ik absoluut met jullie eens!
Maar misschien ben ik er wel te makkelijk vanuit gegaan dat TO alles al had geprobeerd (keelsnoepjes, veel drinken, drop, gorgelen, paracetamol). Dat zijn natuurlijk wel de dingen die je anders eerst probeert voordat je naar de diclofenac grijpt, dat ben ik absoluut met jullie eens!