Gezondheid alle pijlers

keelpijn, wie heeft de tip!

31-12-2014 13:19 37 berichten
ik heb zo'n verschrikkelijke keelpijn, voor met slikken doet het zeer. Wie heeft er een goede/gouden tip zodat ik vanavond toch een gezellige avond kan hebben!
Veel (ijs)water drinken
Whiskey.
Alle reacties Link kopieren
Diclofenac! Is alleen geen goede combinatie met alcohol...
Ik heb ook keelpijn.

Voel me voor de rest prima, maar de keelpijn is wel irritant.
Zoute drop, strepsils, thee met honing en verder weinig helaas. Sterkte!
Groene thee met honing en gember(poeder of verse). veel drinken.
De apotheek adviseerde mij om te gorgelen met een patacetamol (opgelost in water natuurlijk ;) ).
Drop, honing, veel drinken, afwachten tot het over is.

Je kan natuurlijk ook vast een paar flessen champagne erin gieten, dan voel je het vanzelf niet meer
Op je hoofd gaan staan, water innemen..gorgelen en wachten tot je sokken naar beneden zakken.
Spoelen met zout, vreselijk smerig maar werkt als een trein! Ik doe het altijd als er keelpijn opzet en dan ben ik er met een dag vanaf. Flinke bodem zout oplossen in gekookt water en dat slok voor slok gorgelen en weer uitspugen. Je voelt de zere plekken letterlijk branden, alle ontsteking wordt weggebrand. Daarna even spoelen met kraanwater en dan weet je waarom zoet water zoet water heet. Ik doe het altijd 's ochtends en 's avonds, helpt al vanaf de eerste keer. Echt waar, zo smerig als het klinkt (en is), zo goed helpt het!
.
quote:Pien252 schreef op 31 december 2014 @ 13:22:

Diclofenac! Is alleen geen goede combinatie met alcohol...

Wat een slechte tip. Zo'n heftig middel voor slechts keelpijn.

Niet doen hoor!
Veel hete drunken zoals muntthee met honing. Verder helpen wat scherper gekruide soepen ook goed. Bv kerriesoep os je doet bv door de tomatensoep wat extra peper, hot tabascosauce, of sambal. Veel mensen weten dit niet maar scherpe kruiden zijn heel goed tegen een keelontsteking. Beterschap meid!
Trachitol verlicht toch altijd wel.
quote:sinnombre schreef op 31 december 2014 @ 13:41:

[...]

Wat een slechte tip. Zo'n heftig middel voor slechts keelpijn.

Niet doen hoor!

Slechte tip? En slechts keelpijn? Ik slik vrijwel nooit pijnstillers. Maar als ik hevige keelpijn heb (hevig!), dan slik ik een diclofenac en voel ik me nadien stukken beter. Vrij verkrijgbaar bij drogist.

Ja, zeker een heftig middel. Net zoals er bijvoorbeeld naproxen bestaat voor hevige menstruatiepijn. Ibuprofen voor hevige kiespijn. Of paracetamol voor hevige hoofdpijn.

Allemaal schadelijk. Voor nieren, lever. Niet geschikt naast bepaalde andere medicijnen.

Maar ik ga ervan uit dat iedereen die in staat is een pijnstiller te kopen bij de drogist, in staat is om een bijsluiter te lezen. Of om inderdaad dat advies aan te horen dat wordt aangeboden bij de aankoop van zelfzorgmiddelen. En te bedenken dat het geen snoepjes zijn. Stukje eigen verantwoordelijkheid. En TO kan zelf gaan bedenken wat in haar situatie het beste werkt, afhankelijk van de mate van pijn die zij ervaart.
Inderdaad gorgelen met zout opgelost in water. Werkt bij mij als een tierelier. Wel herhalen, helaas.
Gorgelen met kruidenbitter, liest met veel alcohol. Doorslikken is niet perse nodig
bedankt voor alle reacties. hoevaak moet het gorgelen met zout water herhaald worden?
Gorgelen met warm water met een paar druppels tea tree olie.
http://www.apotheek.nl/Me ... ijn.aspx?mId=10701&rId=92

En gorgelen met zout kun je naar behoefte doen, even kijken of het effect heeft.

Sterkte met je keelpijn!
quote:Pien252 schreef op 31 december 2014 @ 13:56:

[...]

Weet jij hoe schadelijk paracetamol is?Niet zo schadelijk als diclofenac, als je je aan de gebruikelijke dosering houdt. Te is nooit goed.
Probeer een koud biertje. Had mn amandelen laten verwijderen en op de dag van mn verjaardag had ik nog flinke keelpijn. Toch maar een biertje genomen en het was weg.
Bij een keelontsteking werkt paracetamol bij mij niet. Om de koorts te verlagen misschien, maar niet tegen de hevige pijn. Dan slik ik dus echt liever een keer een diclofenac die wel werkt, dan onnodig paracetamol.

Maar misschien ben ik er wel te makkelijk vanuit gegaan dat TO alles al had geprobeerd (keelsnoepjes, veel drinken, drop, gorgelen, paracetamol). Dat zijn natuurlijk wel de dingen die je anders eerst probeert voordat je naar de diclofenac grijpt, dat ben ik absoluut met jullie eens!
Ah ok, ja als paracetamol niet helpt heeft het geen zin om te nemen. Maar dat verschilt per persoon of het werkt. TO kan wel vooruit iig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven