kiespijn na gaatje boren
zaterdag 21 maart 2015 om 18:09
Afgelopen maandag bij de tandarts geweest voor een gaatje. Had er geen last van maar bij controle ontdekt, niks bijzonders dus. Ik werd verdoofd met een nieuwe manier van verdoven waarbij alleen de tand waar het om gaat verdoofd is en je dus niet een paar uur met een verdoofde wang / lip rondloopt, leek me helemaal prima! Maarrr zodra de verdoving begon uit te werken had ik best veel pijn onder de betreffende kies. Gisteren, omdat de pijn niet minder werd,toch maar met de tandarts gebeld. Het kan idd komen door de verdoving waardoor het kaakbot is geïrriteerd, er werd mij aangeraden om ibuprofen met paracetamol te combineren en perio aid ( mondwater) te gebruiken. Na een week zou de pijn moeten afnemen. De pijnstillers geven idd kort verlichting maar ik blijf er echt flinke last van houden. Ik ben benieuwd of mensen dit herkennen en zo ja wanneer werd de pijn bij jullie minder?
zaterdag 21 maart 2015 om 18:18
quote:dwarsmaarnietlazy schreef op 21 maart 2015 @ 18:12:
Geen herkenning hier maar als de pijn aan blijft houden zou ik toch maar terug gaan naar de tandarts. Is er een foto gemaakt? Misschien was het gat toch te diep en drukt de vulling nu op je zenuw?Ja ik ben sowieso van plan om, als de pijn niet afneemt, maandag weer te bellen want idd die zenuw schiet ook steeds door mijn hoofd... er zijn geen foto's gemaakt helaas!
Geen herkenning hier maar als de pijn aan blijft houden zou ik toch maar terug gaan naar de tandarts. Is er een foto gemaakt? Misschien was het gat toch te diep en drukt de vulling nu op je zenuw?Ja ik ben sowieso van plan om, als de pijn niet afneemt, maandag weer te bellen want idd die zenuw schiet ook steeds door mijn hoofd... er zijn geen foto's gemaakt helaas!
zaterdag 21 maart 2015 om 19:14
Voor een gaatje uitboren verdoven? Nergens voor nodig, dat boren voel je amper en duurt maar heel even.
Verder denk ik ook dat er een zenuw geraakt is, wat heel knap is als het gaatje maar klein was, zo diep boren dat een zenuw geraakt kan worden is geen gaatje maar een gat. Zoek een goede tandarts, liefst een die met laser werkt, als je in regio Rijnmond woont heb ik een superadres voor je.
Sterkte en, niet met pijn blijven lopen, pijn, 5 dagen na het vullen van een gaatje is niet normaal.
Beterschap
Verder denk ik ook dat er een zenuw geraakt is, wat heel knap is als het gaatje maar klein was, zo diep boren dat een zenuw geraakt kan worden is geen gaatje maar een gat. Zoek een goede tandarts, liefst een die met laser werkt, als je in regio Rijnmond woont heb ik een superadres voor je.
Sterkte en, niet met pijn blijven lopen, pijn, 5 dagen na het vullen van een gaatje is niet normaal.
Beterschap
zaterdag 21 maart 2015 om 19:55
Probeer eens een icepack, of, als je dat niet hebt ijsblokjes in een plastic zakje (wel een dun doekje erom heen) of iets anders heel kouds . Paar weken geleden verstandskies laten trekken, meteen thuis icepack erop en heb niet 1 seconde (na)pijn gehad. Kan heel goed zijn dat je kaak geïrriteerd is door de behandeling hoewel me dat sterk lijkt en áls dan is het hopelijk geen ontsteking. Maar koelen helpt tegen de pijn.
(en verdoving voor een gaatje boren raden ze aan omdat dat geld oplevert )
(en verdoving voor een gaatje boren raden ze aan omdat dat geld oplevert )
zaterdag 21 maart 2015 om 20:15
Bij mij is 2/3 weken geleden een zenuw beschadigd bij het zetten van een kroon. De pijn was echt naar, vooral wanneer en warme of koude vloeistof langs mijn tand ging dan zakte ik letterlijk door de grond van de pijn, omdat de kroon iets te hoog was bleef ik de zenuw irriteren met dicht bijten. E.a, is nu lager gemaakt en de tandarts gaf aan dat er kans was dat de zenuw geneest. Sinds een dag of 3 is de pijn veel minder.
Ik zou terug gaan naar de tandarts om te kijken of de vulling te hoog is waardoor deze op de zenuw drukt. Neem idd ibuprofen.
Ik hoop voor dat niet het wortelkanaal is ontstoken laat evt de tandarts een foto maken.
Ik zou terug gaan naar de tandarts om te kijken of de vulling te hoog is waardoor deze op de zenuw drukt. Neem idd ibuprofen.
Ik hoop voor dat niet het wortelkanaal is ontstoken laat evt de tandarts een foto maken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zaterdag 21 maart 2015 om 20:25
Heb je niet het idee dat de vulling te hoog is?
Als dat namelijk het geval is, komt er elke keer als je je kiezen op elkaar zet te veel druk op één bepaalde plek. De zenuw kan daardoor geïrriteerd raken. Een te hoge vulling is heel simpel te verhelpen door de tandarts. Beetje bijslijpen, minuutje werk.
Sowieso kan de zenuw geïrriteerd zijn door het boren. Ook kan de napijn liggen aan de witte vulling. Deze krimpt namelijk een heel klein beetje. Als het goed is neemt de gevoeligheid de komende dagen wel af.
De manier waarop je verdoofd bent, is niet nieuw, althans, niet bij ons in de praktijk. Het is gewoon het plaatselijk verdoven van een kies, in tegenstelling tot de verdoving waarbij meerdere zenuwen tegelijk worden uitgeschakeld.
Waarom je is aangeraden Perio Aid te gebruiken is mij niet geheel duidelijk, aangezien dat meer iets is voor tandvleesontstekingen en na extracties. Gebruik het ook niet te lang, want door de Chloorhexidine die erin zit, kunnen je tanden en tong bruin verkleuren.
Als dat namelijk het geval is, komt er elke keer als je je kiezen op elkaar zet te veel druk op één bepaalde plek. De zenuw kan daardoor geïrriteerd raken. Een te hoge vulling is heel simpel te verhelpen door de tandarts. Beetje bijslijpen, minuutje werk.
Sowieso kan de zenuw geïrriteerd zijn door het boren. Ook kan de napijn liggen aan de witte vulling. Deze krimpt namelijk een heel klein beetje. Als het goed is neemt de gevoeligheid de komende dagen wel af.
De manier waarop je verdoofd bent, is niet nieuw, althans, niet bij ons in de praktijk. Het is gewoon het plaatselijk verdoven van een kies, in tegenstelling tot de verdoving waarbij meerdere zenuwen tegelijk worden uitgeschakeld.
Waarom je is aangeraden Perio Aid te gebruiken is mij niet geheel duidelijk, aangezien dat meer iets is voor tandvleesontstekingen en na extracties. Gebruik het ook niet te lang, want door de Chloorhexidine die erin zit, kunnen je tanden en tong bruin verkleuren.
zaterdag 21 maart 2015 om 20:33
Ik heb niet het idee dat de vulling te hoog is de pijn is continu hoewel bij kauwen wel wat erger idd. Ik hoop idd dat de pijn gauw wat minder wordt best vermoeiend, ben er wel klaar mee zeg maar...die mondspoeling begreep ik ookal niet helemaal...zal het zeker niet te lang gebruiken bruine tanden lijkt me ook geen pretje
zaterdag 21 maart 2015 om 20:50
Ik heb ook afgelopen maandag een nieuwe vulling gekregen (met verdoving) en net als bij jou heb ik dagenlang pijn gehad. En dat terwijl ik voor het boren nergens last van had. Maar gelukkig is het vandaag de pijn opeens een stuk minder! Ik hoop dat het bij jou ook nog weggaat, anders inderdaad maandag de tandarts maar weer bellen.
zaterdag 21 maart 2015 om 21:04
quote:liara schreef op 21 maart 2015 @ 20:50:
Ik heb ook afgelopen maandag een nieuwe vulling gekregen (met verdoving) en net als bij jou heb ik dagenlang pijn gehad. En dat terwijl ik voor het boren nergens last van had. Maar gelukkig is het vandaag de pijn opeens een stuk minder! Ik hoop dat het bij jou ook nog weggaat, anders inderdaad maandag de tandarts maar weer bellen.Heel herkenbaar! Hopelijk zeg ik morgen hetzelfde! Fijn dat het met jou nu beter gaat!
Ik heb ook afgelopen maandag een nieuwe vulling gekregen (met verdoving) en net als bij jou heb ik dagenlang pijn gehad. En dat terwijl ik voor het boren nergens last van had. Maar gelukkig is het vandaag de pijn opeens een stuk minder! Ik hoop dat het bij jou ook nog weggaat, anders inderdaad maandag de tandarts maar weer bellen.Heel herkenbaar! Hopelijk zeg ik morgen hetzelfde! Fijn dat het met jou nu beter gaat!