Gezondheid alle pijlers

Kind allergisch voor muggen

16-06-2019 21:14 52 berichten
Hoi!

Al eerder eens een topic geopend over zoon die zo heftig reageert op muggenbeten. We hebben zo'n uitzuigpen, allerlei zalfjes, een klamboe, antihistamine tabletjes.. maar helaas, hij is gisteren 10x(!) gestoken, buiten denk ik. Waarvan 2 keer op zijn oor. Pilletje ingenomen/gekoeld met ijs, zalfjes gesmeerd, maar vanmiddag was zijn oor ineens volledig dik en rood en komt er af en toe wat pus uit 1 van de beten.

Toch maar even de huisartsenpost gebeld, die zeggen dat kind inderdaad allergisch is en dat we hormooncreme op zijn oor moeten smeren. Had ik in huis (kind heeft ook eczeem dus de zalf staat op zijn naam) en meteen gesmeerd, maar het lijkt niet te helpen. De zwelling wordt niet erger (maar ook niet minder) en er blijft afwisselend vocht of troep uitkomen, druppeltjes maar, maar toch.

Morgen ga ik sowieso even met de huisarts overleggen.
Maar nu ben ik vooral op zoek naar de gouden tip waardoor kind niet meer gestoken gaat worden. Een muggenstekker? Maar dat werkt buiten natuurlijk niet ;-) las ook iets over een bepaalde vitamine slikken maar dat moet ik nog uitzoeken, of hij dat al mag en of dat echt helpt.

Zijn er hier mensen allergisch voor muggen en hoe komen jullie een beetje comfortabel de zomer door? Die pijn iedere keer is zo sneu!
Zijn oor is eindelijk aan het slinken, al bloed de muggebult nog regelmatig of er komt wondvocht uit. Hij is er flink mee geplaagd op school, dat maakt her extra zielig.

Van de huisarts heeft hij andere pilletjes gekregen (Aerius) en ik heb zo'n stekker besteld die van die pufjes geeft. Duur ding, maar als het maar werkt :)

Zo'n muggenarmband ga ik eens bekijken of dat wat is!
Alle reacties Link kopieren
Ik ken het helaas. Wat erg goed helpt als je gestoken bent: hitte! Het liefst zo snel mogelijk een hete lepel oid op de bult leggen. Niet zo heet dat je huid verbrandt, maar wel echt goed warm. En dan 30 seconden erop houden.

Er bestaan ook speciale apparaatjes die hetzelfde doen. Ik heb er een gekocht via Amazon.

Verder noemde iemand het al (maar dan verkeerd gespeld dus ik meld het hier ook nog even): Citriodiol van de Etos! Dat is preventief en lijkt hier goed te werken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven