Gezondheid alle pijlers

Klachten na galblaasoperatie

27-01-2018 18:08 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn galblaas is vorig jaar verwijderd na een lijdensweg van 7 maanden. Ook na de operatie was het een zeer moeizaam herstel. Heel veel pijn in de bovenbuik en heel erg misselijk. Eten lukte ook niet goed en na 2 maanden begon het allemaal eindelijk wat op te klaren. Ik ben een tijdje goed geweest al heb ik er wel een snel volgevoel aan overgehouden.
We zijn 8 maanden verder, en de klachten zijn er geleidelijk weer ingeslopen. Terug heel erge misselijkheid, bij momenten lichte bovenbuikpijn, opgeblazen gevoel, en geen eetlust, soms veel boeren. 2 weken terug dan maar weer een bloedname gehad, maar er waren geen afwijkende waarden te zien. Langs geweest bij de internist, functionele klachten zeggen ze daar. Ik heb er zelf een beetje mijn bedenkingen bij omdat het zo herkenbaar is. Ik slik nu pantoprazole 40 mg maar de misselijkheid komt en gaat. Het is zeer onvoorspelbaar en het gaat zeker niet altijd gepaard met vet eten. Soms is een appel eten al genoeg. Herkent iemand deze klachten? Zoals ik reeds zei ik ben reeds onderzocht in universitair ziekenhuis.
Alle reacties Link kopieren
Je kan ook om een mrcp vragen! Dat is een mri van je galwegen. Doen ze dat bij jou nooit News paper? Idd wat je zegt er bestaat toch altijd kans op alvleesklier ontsteking en met mrcp gebeurd dat niet. Ik had ook klachten. Vooral last onder de ribben rechts. Soort verkramping ofzo.... Gewoon heel de huid gevoelig rond galblaas na verwijdering.. Maar kwam niks uit de mrcp. Mijn alat waarde zijn altijd net tegen de grens aan maar nooit verhoogd, alleen net na operatie waren ze weleens wat verhoogd. Ik gebruik nu omeprazol en merk na aantal weken dat het wat beter gaat. Ik lijk last te krijgen van histamine rijke voeding... Rode wijn, zuurkool, tomaat....
Alle reacties Link kopieren
Ja een mrcp is wat ik ook bedoel. Die heb ik gehad, daarop werd duidelijk dat er nog 2 stenen in mn galwegen zaten. Vervolgens kreeg ik 2x een ercp.
Ik zou het risico niet nemen hoor, straks heb je een alvleesklierontsteking.
Alle reacties Link kopieren
Beste Forum,

Ik ben afgelopen dinsdag geopereerd aan mijn galblaas, via de kijkoperatie hebben ze hem weggehaald. Alleen nu zit ik met een issue, alles wat ik eet komt er direct als diarree weer uit (echt waterachtig). En ik houd vooral in de ochtend en avond steken op de borst. Nu heb ik paracetamol, diflocenac en tramadol gekregen. Zelf neem ik alleen paracetamol of diflocenac in, de tramadol durf ik niet aan omdat er aardig wat bijwerkingen aan zitten heb ik begrepen.

Wat ik voornamelijk wil weten, wat is het beste wat ik kan eten? Ik heb nu bijvoorbeeld 3 beschuitjes op en heb ook al rijst, wit brood etc geprobeerd zoals de chirurg aan bevolen heeft, maar daarin geen verschil het komt er net zo snel weer uit.

Iemand tips? Want voel mij niet zo heel prettig, omdat ik ook duizelig wordt en benauwd door te weinig voedingstoffen.
Overleg even met je arts, want misschien worden je klachten wel door iets anders veroorzaakt dan die galblaasoperatie. Wij mogen geen medisch advies geven en advies wat te eten heb je dus al van een deskundige gehad.
Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou direct advies vragen aan je arts/ ziekenhuis bellen. Ik heb dit niet gehad na mijn galblaasoperatie, dus ik weet niet of het een 'normale' bijwerking is.

Ik had 1 dag na de operatie weer een galaanval, zat diezelfde avond weer op de huisartsenpost. Ik vertrouwde het niet en ik had gelijk. Bellen dus!!
Alle reacties Link kopieren
sophiemargotverleunx schreef:
24-07-2018 14:42
Beste Forum,

Ik ben afgelopen dinsdag geopereerd aan mijn galblaas, via de kijkoperatie hebben ze hem weggehaald. Alleen nu zit ik met een issue, alles wat ik eet komt er direct als diarree weer uit (echt waterachtig). En ik houd vooral in de ochtend en avond steken op de borst. Nu heb ik paracetamol, diflocenac en tramadol gekregen. Zelf neem ik alleen paracetamol of diflocenac in, de tramadol durf ik niet aan omdat er aardig wat bijwerkingen aan zitten heb ik begrepen.

Wat ik voornamelijk wil weten, wat is het beste wat ik kan eten? Ik heb nu bijvoorbeeld 3 beschuitjes op en heb ook al rijst, wit brood etc geprobeerd zoals de chirurg aan bevolen heeft, maar daarin geen verschil het komt er net zo snel weer uit.

Iemand tips? Want voel mij niet zo heel prettig, omdat ik ook duizelig wordt en benauwd door te weinig voedingstoffen.
Ik heb hetzelfde probleem welke jij omschrijft. Is jouw situatie inmiddels al verbeterd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven