Gezondheid alle pijlers

Klachten na harde val, gaat niet over

22-06-2021 15:20 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Uiteraard kan niemand medisch advies geven, maar wellicht herkent iemand dit of tips voor hoe nu verder....

4 maanden geleden ben ik heel hard op het ijs gevallen, eerst op mn kont en toen achterover op mn hoofd. Hersenschudding waar ik snel van herstelde. Verder geen klachten, tot ik een week of 2 later lage rugpijn kreeg. Toen nog niet erg, maar werd steeds erger en de laatste 2 maanden is het drama. Ik heb het namelijk alleen als ik lig, daardoor slaap ik heel slecht. Dat breekt me op en ik ben gefrustreerd omdat niemand weet wat er is.
Al 4 maanden fysio, bekken fysio, manuele therapie, heb alles gehad. Geen verbetering. Overdag kan ik alles, geen pijn. Huisarts heeft me pijnstillers gegeven (naproxen) voor de nachten, dat helpt beter dan ibuprofen maar niet voldoende. Rontgenfoto gemaakt van stuitje/heupen/bekken...geen afwijkingen te zien. En nu weet ik het niet meer!
Morgen weer naar de huisarts, waarschijnlijk krijg ik andere pijnstillers maar daarmee pak ik natuurlijk niet de oorzaak aan.
De ene fysio zegt dat het een kneuzing kan zijn wat dus lang kan duren, de ander zegt dat het te lang duurt. De bekken fysio zegt weer iets anders en zo ga ik van de een naar de ander zonder resultaat.

Wat ik zo raar vind is het verschil tussen overdag en nacht. Overdag geen pijn, ik kan alles doen. In de avond begint het, dan kan ik steeds moeilijker lekker zitten en zodra ik lig begint het. Rugligging is niet te doen, mn zij is beter maar ik draai veel.
Ik ben onderhand zwaar vermoeid en dat bevordert mn fysieke herstel natuurlijk ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Heb je al een kussen tussen je knieën geprobeerd?
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Alle reacties Link kopieren
MRI vragen!
Alle reacties Link kopieren
Laat je doorverwijzen naar de Rugpoli in Delden, Velp, Hoofddorp of Tilburg. Ik ben daar zelf zeer tevreden over. Huisartsen staan niet altijd te trappelen om je daarheen te verwijzen, ik heb wel even moeten aandringen.
Alle reacties Link kopieren
Liebeskind² schreef:
22-06-2021 15:31
Heb je al een kussen tussen je knieën geprobeerd?
Oh ja dat ook, ik kan niet zolang op mijn zij liggen of in 1 houding dus ik word steeds wakker omdat ik wil draaien.
Ook een kussen onder m'n benen geprobeerd, en een kussen om de holling in mn onderrug op te vullen. Het ligt allemaal voor geen meter.

Ik heb in rugligging altijd het gevoel dat mn rug te hol is. De pijn trekt naar m'n billen, al die spieren zitten vast. Maar dan nog vind ik het gek dat ik er overdag geen last van heb.
Volgens meerdere mensen die ik gesproken heb is dit logisch, omdat bij ligging je lijf tot rust komt en zolang je in beweging bent voel je de pijn niet
Alle reacties Link kopieren
Dahlia74 schreef:
22-06-2021 15:42
Laat je doorverwijzen naar de Rugpoli in Delden, Velp, Hoofddorp of Tilburg. Ik ben daar zelf zeer tevreden over. Huisartsen staan niet altijd te trappelen om je daarheen te verwijzen, ik heb wel even moeten aandringen.
Goeie tip!
Rugpoli in velp ken ik, heb ik niet aan gedacht.
Alle reacties Link kopieren
newspaper schreef:
22-06-2021 15:51
Goeie tip!
Rugpoli in velp ken ik, heb ik niet aan gedacht.
Succes, ik ben erg tevreden over de vestiging in Velp.
Alle reacties Link kopieren
In hoop voor je dat er een duidelijke oorzaak gevonden wordt én dat ze er iets aan kunnen doen.

Ik ken iemand die ooit van een paard gevallen is, stuitje gekneusd. En het is nooit meer overgegaan, tig fysio’s etc bezocht en allemaal zeggen ze; het zou nu goed moeten zijn. Maar toch voelt het voor haar niet goed en doet het nog steeds pijn.
Alle reacties Link kopieren
Laat je doorverwijzen naar een neuroloog. Klachten na een hersenschuding horen daar thuis.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Dahlia74 schreef:
22-06-2021 15:54
Succes, ik ben erg tevreden over de vestiging in Velp.
Ga morgen met mijn huisarts bespreken. Heb hun site bekeken, daar moeten ze iets voor me kunnen betekenen!
En geen lange wachttijden, dat zou heel fijn zijn
Alle reacties Link kopieren
piepp schreef:
22-06-2021 16:03
In hoop voor je dat er een duidelijke oorzaak gevonden wordt én dat ze er iets aan kunnen doen.

Ik ken iemand die ooit van een paard gevallen is, stuitje gekneusd. En het is nooit meer overgegaan, tig fysio’s etc bezocht en allemaal zeggen ze; het zou nu goed moeten zijn. Maar toch voelt het voor haar niet goed en doet het nog steeds pijn.
Hoe kom je erachter dat je stuitje gekneusd is? Ik had echt verwacht dat er uit de rontgen zou komen dat er iets met mn stuitje zou zijn. Niet dus
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
22-06-2021 16:04
Laat je doorverwijzen naar een neuroloog. Klachten na een hersenschuding horen daar thuis.
Dit staat los van de hersenschudding denk ik. Ben naast m'n hoofd ook keihard op mn kont gevallen
Alle reacties Link kopieren
newspaper schreef:
22-06-2021 16:05
Ga morgen met mijn huisarts bespreken. Heb hun site bekeken, daar moeten ze iets voor me kunnen betekenen!
En geen lange wachttijden, dat zou heel fijn zijn
Succes, ik hoop dat ze wat voor je kunnen betekenen. Ik had binnen 2 weken een afspraak voor de MRi en intake bij therapeuten.
Alle reacties Link kopieren
Dahlia74 schreef:
22-06-2021 16:08
Succes, ik hoop dat ze wat voor je kunnen betekenen. Ik had binnen 2 weken een afspraak voor de MRi en intake bij therapeuten.
Dank!
Hebben ze bij jou de oorzaak kunnen vinden en ben je pijn vrij?
Alle reacties Link kopieren
Ja, de oorzaak hebben ze kunnen vinden, iets wat zeldzaam is en vaak als slijtage wordt gezien. De behandeling geeft echt verlichting, maar ben nog niet pijnvrij. Dat mag ik ook nog niet verwachten. Na 6 maanden controle MRi gehad en daar was de vooruitgang goed zichtbaar. Een kenmerk van de aandoening die ik heb is het 's nachts pijn hebben en dat is gelukkig al enige tijd weg. Ik gun je dat ook, wakker worden van pijn is zo waardeloos.
Alle reacties Link kopieren
als naproxen helpt dan moet het wel een ontsteking zijn.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Dahlia74 schreef:
22-06-2021 15:42
Laat je doorverwijzen naar de Rugpoli in Delden, Velp, Hoofddorp of Tilburg. Ik ben daar zelf zeer tevreden over. Huisartsen staan niet altijd te trappelen om je daarheen te verwijzen, ik heb wel even moeten aandringen.
Dit!
Alle reacties Link kopieren
zeker als het 's avonds is; omdat je dan gewoonlijk rust gaat je lichaam in de herstelmodus en daar horen dan die ontstekingen bij.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Niet heel bemoedigend maar ik ben 12 jaar geleden bij een bevalling door de gyn half doormidden geduwd (om zo enorme stolsels uit mijn buik te krijgen) en ondanks allerlei fysio enz blijft dat een lastige plek.
Ik kan ook niet lang op een stoel zitten bijvoorbeeld. Maar slapen met een kussen tussen mijn benen zorgt er wel voor dat het niet steeds verkrampt.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ik stuur je zo n pb
Alle reacties Link kopieren
Sowieso aandringen op een mri, onbegrijpelijk dat je die nog niet hebt gehad als je al even last hebt! Ik heb ook heel lang gesukkeld met mijn stuitje na een val waarmee ik een breuk in mijn bekken heb opgelopen die niet zichtbaar was op röntgenfoto's, en ben uiteindelijk nadat dat genezen was van mijn nog altijd aanwezige pijn afgeholpen door een chiropractor. Ik zat 10 maanden thuis en ben nu pijnloos aan het reïntegreren, waarmee ik 2 weken na mijn bezoek aan de chiropractor ben begonnen. 3 dagen na mijn bezoek aan hem Was ik compleet pijnvrij.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
22-06-2021 17:47
zeker als het 's avonds is; omdat je dan gewoonlijk rust gaat je lichaam in de herstelmodus en daar horen dan die ontstekingen bij.
Ergens klinkt het best logisch, maar de naproxen werkt niet voldoende. Het haalt de scherpe randjes er vanaf, maar nog steeds pijn. Een maand geleden bloedonderzoek gehad en daar kwam geen ontsteking uit
retrostar schreef:
22-06-2021 17:25
als naproxen helpt dan moet het wel een ontsteking zijn.
nee dat is niet zo
vraag om een mri
Alle reacties Link kopieren
Met deze klachten had ik naar een osteopaat gegaan....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven