Gezondheid alle pijlers

Kletstopic: leven met pijn

17-09-2020 20:33 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.

Toevoeging:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Vorig topic

gezondheid/wij-leven-met-chronische-pij ... start=3000
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi
Present
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Dames een happy new topic.

Na een val (uitstapje) in het trapgat heb ik ook chronische pijn maar met dit clubje mee schrijven is nog een stap te ver voor mij. Heb tenslotte nog maar een paar maanden pijn.
Lees jullie wel al een tijdje graag.
tvp.

welkom fladderak.
Alle reacties Link kopieren
Altijd welkom als je er wel ooit aan toe bent fladderak.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Je mag ook af en toe binnenvallen Fladderak :)

Vervelend dat je ook met pijn leeft.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Wauw goede cijfers Lien, mag je trots op zijn :cheer2:

Welkom Fladderak :)
Alle reacties Link kopieren
Oh zijn we al weer hier. Happy new topic!

Niet veel te melden hier, ik ga zo even het oude topic teruglezen.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Present :hello:
Ik ben er ook! :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er ook weer.
Heb nog een stukje geschreven in oude topic,die stond nog boven in mijn lijstje.
Welkom Fladderak,aparte forumnaam.
Zoals ik al schreef ,ik ben weer thuis na een avond ontspannen schilderen.
Nu een afspraak maken met de winkel, voor een baklijst en dan is het af.
Kan ik aan de volgende beginnen, het houd je van de straat

Lientje, mooie goed cijfers heb je weer gehaald.
Tampie heeft weer afscheid genomen, lees ik, jammer.
Ze schreef net weer mee.

Voor de rest, ik ga naar bed,
Welterusten iedereen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ging vroeg naar bed want bekaf en mijn hoofd ontplofte. Sliep een uurtje en werd om half 10 weer wakker en sindsdien nog niet weer kunnen slapen jammer genoeg.

Het is nu 01:23
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Bah Suzy wat naar
Hier ook weer heel slecht geslapen helaas.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend dat slechte slapen, ben er ook al een uur uit nu, ga zo nog wel even proberen.....
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanaf april zodanig last van mijn voeten dat ik nog maar eens per vijf dagen weg kan. Zo lang duurt het voor het gerecupereerd is. Als ik dan wegga ligt het weefsel weer in de vernieling en moet ik weer rusten. Intussentijd ben ik aan het opknappen van het huis geslagen; ik heb de badkamer overgeverfd: de bovenkant van de muur gewit, tegels gelakt, badmeubelen wit geverfd; daarna heb ik me beziggehouden met de jaloezieën in alle kamers: ze waren "op de dag" (over de kozijnen en ramen heen) en nu heb ik ze ingekort tot "in de dag" (binnen het kozijn passend) en tegelijk schoongepoetst (ze waren verrassend vuil). Voor de tuindeuren heb ik kleine jaloezietjes bijgekocht die voor de ruitjes pasten.

Dus nu hoef ik nooit meer met mijn hand door een jaloezie te reiken om een raam open te doen.

Een week of drie dus bezig geweest met opknappen en nu ben ik grote kastopruiming gestart maar helaas: de voetpijn komt nu ook opzetten als ik alleen maar op een kruk ga staan. Dus ik moet stoppen. Ik zal de keuken nog afmaken en de rest geleidelijker doen. Sommige dingen kan je zittend doen. Ik weet niet waarom staan op een kruk zo'n zeer doet; ik denk dat ik dan meer gewicht op mijn tenen zet en daar is dat bindweefsel niet van gediend.

Ik heb veel planten; om mijn krachten te sparen verzorg ik die kruipend over de grond (wat klinkt dat raar). Momenteel doen mijn tricepsen het nog goed dus ik druk me zittend op van de grond en kom dan 30 cm verder weer op de grond terecht en zo verplaats ik me op mijn achterste met mijn gietkan.

Ik heb heel slecht bindweefsel en dat is de bron van veel ellende. Wat de oorzaak is weet men niet. Het duurt nu al 25 jaar ofzo. Ben de tel kwijtgeraakt.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen

Ik ben ook op tijd naar bed gegaan en heb de hele nacht doorgeslapen, maar voel me doodmoe. Dat is ook weer wat. Ik snotter ook nog steeds. Zou vanmiddag naar theater gaan, maar twijfel daar dus over. Gisteren in principe afgezegd, maar vriendin heeft niemand anders om mee te gaan, dit keer, en kan ook niet alleen. Dus net een tweede allergiepil genomen. Als het daarvan overgaat, kan ik heen :)

Het stomme is dat ik bijna zeker weet dat het allergie is, maar dat je natuurlijk niet niezend en snotterend in een zaal kunt gaan zitten.

Fijne dag iedereen :sun:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Hallo Tv-icoon.
Wat een verhaal :hug: Is (uiteindelijk) een rolstoel niets voor je dan? Of is dat op andere vlakken weer pijnlijk.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Welkom tv- icoon.
Dat klinkt ook heel naar. Gelukkig kan je nog wel wat dingen zittend doen. En verdelen, dat is het magische woord voor iedereen met pijn helaas.
Ik heb de afgelopen week ook weer tekort verdeeld en te weinig naar mijn lichaam geluisterd. Dat wordt bestraft met extra pijn.

Heb je door je bindweefselproblemen ook nog op andere plekken last of zijn het alleen je voeten?
Als je zit, heb je dan minder pijn?
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dreamer,

Ik heb wel een rolkruk en een ponyzadel voor als ik echt niet meer kan staan omdat mijn voeten dan te ontstoken zijn. Het biedt maar nauwelijks hulp. Ik denk dat het best mogelijk is dat ik ooit een elektrisch aangedreven rolstoel nodig heb. Ik durf er nog niet aan te denken.

Mijn omgeving, die mij hard voorbij ziet stieren, heeft geen idee van de problemen. Ze zijn niet uit te leggen.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren
Dreamer, dat is een groot probleem hè. Eigenlijk zou je elke keer moeten testen.
Maar daar wordt je zelf gek van en de GGD ook verwacht ik.

Ik mag zo ook naar de GGD voor mijn hepatitis injectie. Gezien ik binnenkort medicijnen mag delen, lijkt het me handig die maar eens te halen.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
tv-icoon schreef:
18-09-2020 07:42
Hoi Dreamer,

Ik heb wel een rolkruk en een ponyzadel voor als ik echt niet meer kan staan omdat mijn voeten dan te ontstoken zijn. Het biedt maar nauwelijks hulp. Ik denk dat het best mogelijk is dat ik ooit een elektrisch aangedreven rolstoel nodig heb. Ik durf er nog niet aan te denken.

Mijn omgeving, die mij hard voorbij ziet stieren, heeft geen idee van de problemen. Ze zijn niet uit te leggen.
Dat is het vaak hè. Je omgeving ziet je op de goede momenten. Niet als je huilend in bed de pijn ligt te verbijten.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Lientje69,

Helaas krijg ik op alle plekken pijn die ik gebruik. Niet na de eerste keer meestal maar na de tweede keer begint het. Zitten vind ik prima, maar ik wil nu eenmaal af en toe bewegen. Ik heb wel energie.

Inderdaad verdelen, dus eens per vijf dagen iets doen, werkt het beste. Er staat gewoon een bepaalde tijd voor.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
18-09-2020 07:45
Dat is het vaak hè. Je omgeving ziet je op de goede momenten. Niet als je huilend in bed de pijn ligt te verbijten.
Ja, je verliest het contact en men wordt wantrouwend.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren
Dat is met veel van ons zo, TV-icoon. Ze zien ons op goede dagen en hebben geen idee. Als mensen tegen mij klagen dat óf waarschijnlijk griep krijgen of het net gehad hebben en dan zo hier en daar pijn hebben en zich moe voelen, kan ik alleen maar denken "ja, en dat dan altijd". Ik zeg het niet hoor (behalve tegen 1 iemand, die ooit een soort van zei dat ik me aanstelde. Hij zei dat in een algemene opmerking over mensen met fibromyalgie, geen idee of hij er op dat moment bij stilstond dat ik dat heb)

Lientje, ik zag dat ze bezig zijn met een simpeler test, die binnen een uur een uitslag heeft. Als ze zoiets nou als thuistest kunnen maken, koop ik er een stapel in, om op belangrijke momenten te testen.

Goed zeg, dat je binnenkort al medicijnen mag geven. Dat is toch wel echt een stap!
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven