Gezondheid alle pijlers

Knip open en ontstoken

01-04-2020 21:55 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal!

Even mijn hart luchten...

Ik heb veel gezocht over ‘de knip’, maar mijn verhaal ben ik nog nergens tegen gekomen. Als iemand zich erin herkent hoor ik het graag, ook hoe lang het duurde voordat je hersteld was!

Afgelopen donderdag ben ik bevallen via een knip en vacuümpomp van ons mooie tweede dochtertje. De eerste is geboren met een spoedkeizersnede dus dit was mijn eerste bevalling via die weg. Ik wist dus ook niet goed wat normaal is met het herstel.

De kraamzorg kijkt elke dag naar mijn wond, en vond alles er vrij blauw uitzien, zo ook mijn knip, maar maakte zich weinig zorgen. Maar gisteren leek mijn knip op twee plaatsen open te zijn gaan staan en zelf vond ik het wat stinken, maar zij stelde me gerust dat het nog wel normaal was en wel dicht zou groeien. Door het Corona virus komt de VK niet meer langs, dus was het op haar oordeel vertrouwen. Nu vond ik het vanmorgen wel echt enorm stinken, en ook de kraamzorg en mijn vriend roken het al als je de kamer in komt. Dat vind ik ZO vies en voel me zo rot erover... Ook leken de openstaande stukjes zwart (?) en dus toch maar de VK gebeld dat ze bij uitzondering langs moest komen. Die besloot na 5 sec kijken (en ruiken) dat ik naar de gyn moest, dus wij daarheen.

De gyn heeft de hechtingen uit mijn knip gehaald omdat ze zag dat het flink ontstoken is en er een flinke infectie in zit. Nu komt er echt heel veel stinkende prut uit en het ziet eruit als een groot gapend donker gat :"-( . Ook heb ik AB gekregen, extra pijnstilling en moest ik het zo min mogelijk belasten (dus veel op bed vandaag). Zo kan ik helemaal niet voor mijn meisje zorgen... En het ziet er echt heel gek uit, zwarte stukken, gaten en heel slijmerig (sorry voor alle nasty details!). Ik zit echt al de halve dag te janken want ik zie niet hoe dit ooit nog netjes goed komt :(.

Pff, even opschrijven lucht wel op. Morgen weer naar de gyn en tot die tijd plassen onder de douche (wat ik al deed) en veel laten luchten (bleegh die geur, maar alles voor de genezing). Ik vind het zo spannend! Morgen zou ook een chirurg mee kijken, ben helemaal bang nu dat ik weer geopereerd moet worden, dat het herstel lang gaat duren en het nooit meer mooi wordt.. En door Corona mag mijn man ook niet eens mee tijdens het gesprek/behandeling. Heel logisch maar wel extra spannend.

Thanks voor het lezen, en iemand nog ervaringen met zo’n flinke knip ontsteking? Of gewoon een hart onder de riem? ;)
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van mij had ook gesprongen hechtingen, en zei dat het er niet uitzag en nooit meer goed zou komen, ( voor haar idee) maar dat kwam het wel hoor! Sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven