Gezondheid alle pijlers

Koperspiraal laten plaatsen - bang voor de pijn.

28-01-2019 22:51 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort een consult bij de huisarts voor het laten plaatsen van een koperspiraal, ben alleen echt onwijs bang voor de pijn die het doet om het te laten zetten.

Wie heeft hier ervaring mee? Deed het echt zoveel pijn?
Alle reacties Link kopieren
Wil je een eerlijk antwoord?
Het doet geen pijn en is zo gebeurt.
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk antwoord: bij mij deed het ontzettend veel pijn, ik ging bijna van mijn stokje. En dat na het innemen van pijnstillers en na drie bevallingen. Dus er is niets van te zeggen. Het verschilt per vrouw. Ik zou het nooit meer een tweede keer laten doen in elk geval. Deze mag 10 jaar blijven zitten.
Alle reacties Link kopieren
Waarom een koperspiraal? Plaatsen vond ik niet zo erg, maar de menstruaties werden zo erg dat ik hem na een half jaar weer heb laten weghalen. Mirena heb ik betere ervaringen mee.
Anderhalf uur van tevoren 1000mg paracetamol en 500mg naproxen genomen. Vond het best pijnlijk, maar was wel in staat er rustig doorheen te ademen. Nu 3-4 maanden later zeer tevreden. Nog nooit bevallen.
Alle reacties Link kopieren
Menstruatie wordt er inderdaad een stuk heviger door al stabiliseert dat ook na een tijdje. In het begin had ik heel heftige menstruatie krampen. En een soort doorbraakbloedongen, dan begin het bloedverlies al een beetje dagen voordat ik echt ongesteld moest sorden. Heel vervelend. En het had een lange "nasleep". Dat verbeterde na een dik jaar. Ik heb het spiraal nu vijf jaar.
Cateautje schreef:
28-01-2019 22:53
Het doet geen pijn en is zo gebeurtd.
Dat is nogal een uitspraak. Dat is, naar ik van vrouwen mag geloven, geen feit hoor.
Manta schreef:
28-01-2019 23:06
Dat is nogal een uitspraak. Dat is, naar ik van vrouwen mag geloven, geen feit hoor.
Ze zijn er echt bij. Vrouwen die lachen een spiraal krijgen. Maar ik ben er niet een van. En zo'n 95% van de vrouwen waarbij ik ze geplaatst heb ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een koperspiraal en vond het totaal niet pijnlijk. Ben wel al een keer bevallen. Alleen op de dag dat het geplaatst was beetje een irritant gevoel maar ging snel over. Ben wel iemand met een hoge pijngrens denk dat het daar ook aan licht.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan alleen mijn ervaring van het plaatsen van een Mirena delen, maar ik denk dat dat gelijk is.

Lekker is anders, maar ik heb het vooral als een vervelend gevoel ervaren. Ik vond het meer het gevoel alsof ik heel nodig moest plassen en iemand dan expres keihard op ke blaas duwt. En dat dat hooguit 1,5 minuut.. langer is het echt niet.

Na het plaatste wel wat heftige krampen maar na één dag was ik van alle pijn af.

Beste beslissing ooit!
Ik voelde er niets van. Wel drie bevallingen gehad.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eentje laten zetten zonder pijnstilling vooraf, raad ik je niet aan. Gewoon wat paracetamol en ibuprofen of naproxen nemen en dan is het wel te doen. Hoe meer gespannen je bent des te erger het is. Geef ook vooral bij de huisarts aan dat je gespannen bent dan praat die je er doorheen.
Hangt er van af of je al een kind heb gebaard. Ik heb geen kinderen en vond het best pijnlijk. En ik had pijnstilling gekregen van te voren. Het is maar eventjes, maar echt niet prettig.
Ik krijg altijd diclofenac en neem er nog paracetamol bij. Dan doet het nog helse pijn, vooral als mijn baarmoeder wordt opgemeten. Het vastgrijpen van de baarmoedermond is slechts licht ongemakkelijk bij mij, maar dat wordt door de meeste vrouwen het pijnlijkst gevonden.
Hoe dan ook is het met max een paar minuten voorbij, en daarna kun je hooguit wat kramp voelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet eens pijn noemen eigenlijk. Een heel raar en heel intens gevoel. Een soort bliksemflits in baarmoeder en hersens tegelijk. Duurde ongeveer twee seconden bij mij. Een keertje bij het meten, en een keertje bij het plaatsen.

Het was zeker geen fijn gevoel, maar wel heel snel voorbij dus.

Ik ben nooit zwanger geweest en had vantevoren wel ibuprofen genomen (zoals aangeraden door de arts).
Ik heb nog nooit pijnstillers genomen of voorgeschreven gekregen voorafgaand aan het plaatsen.
Het zetten is even pijnlijk, maar prima te doen en bovendien duurt het niet lang.
Alle reacties Link kopieren
nope, geen kids hier.

okee ik zal dus even door de zure appel heen moeten bijten. geen mirena want ik wil absoluut geen hormonen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ook voor een spiraal binnenkort. Had er een topic over geopend, lees je ook veel ervaringen: gezondheid/koper-mirena-of-kyleena/list ... #p29479640
Alle reacties Link kopieren
thanks!
Alle reacties Link kopieren
Hier deed het geen pijn maar ik heb 2 bevallingen achter de rug. Het blijft wel een vervelend ervaring!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er niks van gevoeld,maar waardeloze spiraal,was na een paar maand zwanger......
c'est le ton qui fait la musique
Alle reacties Link kopieren
Bij mij deed het eerste keer geen pijn, de tweede keer ook niet zo, maar de huisarts raakte kennelijk bij het vastpakken van de baarmoeder mond een zenuw waardoor ik bijna flauw viel. Een soort primaire reactie, zei ze, Nog een tijdje op het bankje bij de huisarts gelegen, toen nog even bij de assistentes en daarna ging het wel weer. Echt leuk is anders, maar ik ben wel voor vijf jaar van het geëmmer af.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
die verhalen over zwangerschappen werken ook niet bepaald mee, aangezien ik echt alleen scharrels heb ( doe 't wel met condoom altijd hoor)
Alle reacties Link kopieren
--
anoniem_367710 wijzigde dit bericht op 11-02-2019 15:35
0.00% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven