Gezondheid alle pijlers

Lage rugpijn straalt uit naar bovenbeen

28-08-2019 19:49 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al een lange tijd last van lage rugpijn wat uitstraalt naar mijn bovenbeen, aan de achterkant. De ene dag meer last van dan de andere dag. Vooral als ik op ga staan van uit een gebukte houding, voel ik het sws te meer of als ik mijn been strek. Als ik voornamelijk een hele dag heb gelopen of lang achter elkaar auto heb gereden, verneem ik het ook na een tijd, maar als ik rustig zit, weinig last van.

Ik ben huishoudelijk medewerkster bij cliënten thuis bij en op locatie, waar ik veel in beweging ben en op een gegeven moment voel ik de pijn echt wel trekken vanuit mijn rug naar mijn bilspier/ achterkant bovenbeen.

Nu wil ik niet om elk iets de huisarts bellen, maar ben dat voor morgen wel van plan.

zijn hier mensen met soort gelijkbare symptomen? Hiermee ook naar de huisarts geweest? En wat doen jullie er zelf tegen?
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier met je pijn dan :facepalm:

Open geen topic als je geen tips wil.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de huisarts weer gebeld en had nu een andere assistente. Het is handiger om eerst naar de huisarts te gaan dan naar de fysio. Aankomende maandag kan ik daar terecht.
my_little schreef:
04-09-2019 08:09
Ik heb de huisarts weer gebeld en had nu een andere assistente. Het is handiger om eerst naar de huisarts te gaan dan naar de fysio. Aankomende maandag kan ik daar terecht.
Heel verstandig. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook een tijd gehad, nadat ik me op een gegeven moment had 'verdraaid' ofzo. Had al wel lange tijd een enorm stijve onderrug, wat samenhing met sporten (ik denk achteraf teveel kracht oefening/te weinig stretchen en alles werd stram). Het straalde ook uit, heel erg vervelend. Wat mij hielp was yoga speciaal voor de onderrug. Ik heb 1 keer een sessie gedaan van 45 min, gewoon via youtube op een matje voor de tv. Het werkte enorm! Nadien vrijwel geen last meer.

Maar rugpijn kan door zoveel dingen komen, dat het goed is dat je een afspraak hebt gemaakt om ernaar te laten kijken. Je weet nooit of je dingen erger maakt of juist iets doet wat bevorderlijk is tegen de pijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik wist dat ik nu een andere assistente aan de lijn zou krijgen.

De ene dag valt de pijn mee, de andere dag doet mijn hele lichaam zeer, zelfs bij aanraken en het gevoel dat mijn huid brand. Hoe meer ik in beweging ben hoe meer ik het voel en soms weet ik niet hoe ik moet staan. Somd is de pijn aan 1 kant, soms beide. Maar nu doet het aan 1 kant zeer, zelfs met lopen en heb regelmatig krampen in buik. En gewoon de laatste tijd erg moe, zelfs elke ochtend zo vroeg wakker maar het verschilt echt per dag. De ene dag valt het redelijk mee, de andere dag doet elke beweging pijn of wordt ik wakker met pijn.

Ben benieuwd wat de huisarts gaat doen
Alle reacties Link kopieren
my_little schreef:
06-09-2019 21:11
Ik wist dat ik nu een andere assistente aan de lijn zou krijgen.

De ene dag valt de pijn mee, de andere dag doet mijn hele lichaam zeer, zelfs bij aanraken en het gevoel dat mijn huid brand. Hoe meer ik in beweging ben hoe meer ik het voel en soms weet ik niet hoe ik moet staan. Somd is de pijn aan 1 kant, soms beide. Maar nu doet het aan 1 kant zeer, zelfs met lopen en heb regelmatig krampen in buik. En gewoon de laatste tijd erg moe, zelfs elke ochtend zo vroeg wakker maar het verschilt echt per dag. De ene dag valt het redelijk mee, de andere dag doet elke beweging pijn of wordt ik wakker met pijn.

Ben benieuwd wat de huisarts gaat doen
Ben je nou nog Steeds niet geweest. Verwacht er niet veel van, waarschijnlijk een pijnstiller of verwijzing naar de fysio.
#doeslief
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend naar de huisarts geweest en moest röntgenfotos van mijn rug maken en bloedprikken.

Nu maar even afwachten wat daar uitkomt..
my_little schreef:
09-09-2019 11:25
Vanochtend naar de huisarts geweest en moest röntgenfotos van mijn rug maken en bloedprikken.

Nu maar even afwachten wat daar uitkomt..
Waar denkt de huisarts aan?
Ik heb het gehad en een vriendin van mij ook. Hoewel de symptomen hetzelfde waren had het een andere oorzaak. Zij had een hernia, ik een ischias met hypermobiele si gewricht. De behandeling dat mij hielp zou voor haar veel schade toebrengen. Dus echt de huisarts ernaar laten kijken, rugpijn is een goede reden en geen niksje.
Alle reacties Link kopieren
Chiropractor, wat een opluchting was dat.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag werd ik gebeld door de huisarts. Fotos en bloeduitslagen waren goed. Alleen blijkt dat er nog veel ontlasting vast zit, obstipatie. Dus moet ik laxeertabletten gaan slikken. Daar kan ook mijn rugpijn en vermoeidheid vandaan komen
my_little schreef:
10-09-2019 16:45
Vandaag werd ik gebeld door de huisarts. Fotos en bloeduitslagen waren goed. Alleen blijkt dat er nog veel ontlasting vast zit, obstipatie. Dus moet ik laxeertabletten gaan slikken. Daar kan ook mijn rugpijn en vermoeidheid vandaan komen
Waar dacht de huisarts aan, voordat de uitslag binnen kwam?
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
10-09-2019 20:33
Waar dacht de huisarts aan, voordat de uitslag binnen kwam?
Dat heeft hij niet gezegd
my_little schreef:
10-09-2019 20:46
Dat heeft hij niet gezegd
Heeft hij wel wat testjes gedaan om andere dingen uit te sluiten, zoals hernia, ischias etc.?
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
10-09-2019 20:49
Heeft hij wel wat testjes gedaan om andere dingen uit te sluiten, zoals hernia, ischias etc.?
waarschijnlijk dacht de huisarts LSRS, oftewel lumbosacraal radiculair syndroom
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven