Gezondheid alle pijlers

Last van slapeloosheid. Iets homeopatisch te verkrijgen?

05-09-2010 13:04 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn partner heeft de laatste tijd vaak last met het in slaap komen. Nu heb ik hem al 10x geadviseerd langs de huisarts te gaan voor een slaaptabletje, maar daar is hij te eigenwijs voor. Hij denkt dat het wel weer over gaat, maar inmiddels heb ik daar andere ideeen over.

Zijn er mensen onder ons die misschien ook last hebben met het in slaap komen en via de drogist (bijv. homeopatisch) middel hebben wat werkt?

Alle info is wenselijk.
Ik kan je melatonine aanraden.

Wordt bij de drogist verkocht, zijn hele kleine tabletjes, potjes met 1000 pilletjes.

Je slaapt er van in, maar je loopt niet de hele dag te tollen.

Het is een hele lage dosering, maar als je nix gewend bent helpt het prima.
Melatonine idd.

Werkt erg goed.
Is niet erg homeopathisch alleen.
Oeps dubbel.

Volgens mij zou je op basis van de homeopathie slappe koffie kunnen zetten en dat dan oneindig verdunnen.

Wat betreft het niet nemen van benzodiazepinen als slaapmiddel ben ik het trouwens met hem eens. Dat werkt een paar keer en daarna nauwelijks meer, behalve als je het niet neemt. Het ideale middel is volgens mij 10km lopen trouwens, maar dat wil hij vast niet horen. Ik heb zelf ook wel eens valeriaan geprobeerd, maar voor je daar überhaupt wat van merkt moet je een truckload innemen (en dat is vast structureel ook weinig gezond).
Melatonine is een prima middel en in tegenstelling tot homeopathie werkt het vaak ook nog. Dan moet je wel een pilletje of 10 tegelijkertijd nemen want ze worden zonder recept in pillen van 0,1 mg verkocht. Terwijl de ideale dosis voor dagelijks gebruik 2-3 mg is.
Dormeasan van A. Vogel.
homeopathische druppels werken niet, ze zijn zo verdund dat er geen werkzame stof inzit. melatonine helpt wel, maar dat kan je beter via je apotheek/ huisarts halen omdat je een hoge dosis nodig hebt en dat hebben ze niet bij de drogist.
wat ook helpt is het befaamde bekertje melk en het ommetje in de avonduren.

Geen tv in bed, op dezelfde tijd opstaan etc
Als het echt langdurig is kun je naar een slaappoli gaan. Dat heeft bij mij heel goed geholpen (zal binnenkort helpen). Ik maak juist teveel melatonine aan. Extra slikken is dus soms totaal zinloos.

En proberen juist overdag wat beter te ontspannen. Even zitten met de benen omhoog en de ogen dicht.
night care van ortholon, helpt mij bij het dieper en langer slapen
Ik ben bij een slaappoli in behandeling en daar is gemeten dat ik juist (te) vroeg op de avond melatonine aanmaak (maar wel ruim voldoende), dus extra pillen melatonine slikken zou in mijn geval juist averechts werken. Voor mij was het advies om in ieder geval eerder naar bed te gaan (ik lig er nu om half 11 in), en 's ochtends vroeger op te staan.

De laatste paar uur voor je naar bed gaat moet je eigenlijk afbouwen en de spanningen van de dag los proberen te laten. Tsja, en uiteraard geen koffie drinken, of chocoladerepen, dat werkt opwekkend.
Valeriaan is homeopathisch

Verder warme melk of een banaan voor het slapen gaan. Geen spannend boek of tv kijken tot een halfuur voor het slapen gaan
quote:Francisca_ schreef op 20 september 2010 @ 17:21:

Valeriaan is homeopathisch

Verder warme melk of een banaan voor het slapen gaan. Geen spannend boek of tv kijken tot een halfuur voor het slapen gaanHomeopathie wordt vaak door elkaar gehaald met natuurgeneeskunde (verwarring wordt mede veroorzaakt door VSM en A. Vogel, zij hebben naast homeopatische middelen ook natuurpreparaten). Homeopathie werk met verdunningen. Kijk anders even hier.
Nachtrust spray van La Drome (bachbloesems)?
Vraag aan je huisarts om Melatonine. Ideaaal om mee in slaap te komen!

Ik heb dit probleem ook gehad, en je kan er flink aan gaan irriteren. Sinds ik melatonine slik (een lichaamseigenstof), zijn alle slaapklachten als sneeuw voor de zon verdwenen.

Melatonine bij huisarts krijg je in hogere dosis dan de tabletjes waar je er dus 20 van nodig hebt, om op 2mg te komen.

Ik slik voor het slapengaan 1 tabletje 1mg, maar je kan ook 2 doen. Succes!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven