Gezondheid alle pijlers

Leven met pijn, kletsend het jaar 2021 in!

13-12-2020 21:25 4284 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.

Toevoeging:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
dreamer wijzigde dit bericht op 22-07-2021 11:17
6.73% gewijzigd
Later is nu
-Puck schreef:
13-12-2020 21:32
Succes morgen Bridge. Enne vuist op tafel slaan mag!
Ook nog naar de psycholoog morgen?
Thanks.
Ja, ook naar de psych. Wellicht voor de laatste keer zelfs...
Alle reacties Link kopieren
Madamecannibale,

Vervelend probleem zeg! Ik neem in zo’n geval 2 paracetamol met 1 ibuprofen in tegen de pijn. Maar dat mag in jou niet adviseren want we mogen geen medisch advies geven.
Hopelijk kan je snel bij de dokter terecht.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Succes vandaag Bridge en NLNJ.

Dreamer, spanningen of iets verkeerd gegeten? Sterkte in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
Succes iedereen vandaag met afspraken :)

Ik hoop het niet, Moyrrie. Of misschien ook wel. (want dan heb ik spanningen, kennelijk, en moet k daar wat mee.. aan de andere kant is het dan duidelijk waar het van komt)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
14-12-2020 09:21
Madamecannibale,

Vervelend probleem zeg! Ik neem in zo’n geval 2 paracetamol met 1 ibuprofen in tegen de pijn. Maar dat mag in jou niet adviseren want we mogen geen medisch advies geven.
Hopelijk kan je snel bij de dokter terecht.
Dankje Suzy, ik snap dat je geen medisch advies mag geven maar fijn dat je reageert. Ik moet het maar gewoon even uitzitten denk ik, tot vanmiddag. Pijnstillers werken niet helaas.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat de huisarts uitkomst kan bieden dan :hug:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Och mensen, een harde lockdown in het verschiet. Ben benieuwd of ik wel/niet naar werk mag.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
14-12-2020 12:39
Och mensen, een harde lockdown in het verschiet. Ben benieuwd of ik wel/niet naar werk mag.
Nou echt een ramp dit en wel 5 weken lang!
Alle reacties Link kopieren
Dit is wel heel erg heftig, deze lockdown.
Ben er wel van uitgegaan,dat er werd ingegrepen, maar dit had ik niet verwacht.
De run op winkels is inmiddels wel begonnen, ik ga nu echt niet naar de supermarkt .

Het zal mij benieuwen,wanneer de demonstratie starten, opstand van d jeugd , de Nederlanders gaan hier niet zo maar mee accoord,denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat heel goed dat het merendeel het niet pikt. Als ze wat hadden gewild dan hadden ze dat meteen in maart goed moeten aanpakken en was het virus allang uitgeroeid geweest. Op deze manier gaat het nog wel een jaar duren. Wat denk je wat er dan gebeurt? Iets met de hel breekt los zo ongeveer?
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik begrijp zo'n lockdown best met black friday in het achterhoofd en weten wat mensen doen met kerst, namelijk shoppen, meubelboulevards etc.
Later is nu
Ik begrijp het wel, en desondanks ga ik toch nog even tekenpotloden halen. Ik blijf wel in het dorp. Ik durf die niet met de post te laten komen.
Alle reacties Link kopieren
Wij reden net langs een Primera.... dikke rij voor de deur.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Mme cannibale
Soms helpt iets warms of koude erop om de pijn te verzachten. Maar welke van de 2 bij jou helpt is uitproberen natuurlijk.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Postkantoor zal toch wel openblijven neem ik aan?
Anders kan ik niet eens kerstkaarten versturen. :biggrin:

Mijn lesdag zit erop. Heb genoeg huiswerk maar daar nog ruim de tijd voor. Geloof ik. :rofl:
Wel net voor mijn werk de e learning afgerond pijn bij dementie. Weer een certificaatje erbij. :yes:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
De eigen verantwoordelijkheid kunnen de meeste mensen blijkbaar niet aan.
Als je vergelijkt met de overige landen hebben we hier een makkie gehad.
Vind wel dat ze eerder hadden moeten ingrijpen, bijvoorbeeld de scholen dicht die, in ieder geval hier, een grote besmettingsbron zijn.

Was net na de fysio even doorgereden naar het winkelcentrum, moest nog even groente halen voor vanavond. Het leek wel of iedereen alles uit zijn handen had laten vallen en nog snel even naar het winkelcentrum ging. Lange rijen bij de Gall en Gall en Kruidvat met zelfs snel opgetrommelde dranghekken :facepalm:
Normaal op maandag rond 1 uur is het praktisch uitgestorven.....
Bij de AH was het dan wel weer rustig gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
De kinderen zijn helemaal van het padje... hoorde van collega’s dat de leerlingen niet te handhaven zijn momenteel. Dochter belde vanaf school: HEB JE HET AL GEHOORD!?.
Mijn twee jongsten moeten een grote tas mee morgen en krijgen dan werk mee. Maar ze gaan nog wel kerststukjes maken.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
14-12-2020 14:23
Postkantoor zal toch wel openblijven neem ik aan?
Anders kan ik niet eens kerstkaarten versturen. :biggrin:


Mijn lesdag zit erop. Heb genoeg huiswerk maar daar nog ruim de tijd voor. Geloof ik. :rofl:
Wel net voor mijn werk de e learning afgerond pijn bij dementie. Weer een certificaatje erbij. :yes:

Als het een postagentschap in een winkel is ben ik bang van niet.
Banken blijven wel open dus misschien echte postkantoren ook wel.

Maar een kaart gooi je toch gewoon in de brievenbus?
Lientje, de kerstkaartjes kunnen in de gewone brievenbus, staat erop geplakt
Alle reacties Link kopieren
Denk dat postkantoren redelijk essentieel zijn eigenlijk... zeker als iedereen online gaat bestellen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ik heb mijzelf vandaag in quarantaine gegooid. Veel hoesten, misselijk af en toe en overgeven. Heb afspraak met dvk via telefoon kunnen doen.
Ik hoop dat het woensdag wat minder is ivm gesprek voor huishoudelijke hulp

Ik ga ervan uit dat het geen Corona is, maar gewoon verkoudheid. Hoesten doe ik al sinds ik astma heb
Alle reacties Link kopieren
Zonder postzegels kan Lientje natuurlijk geen kaartjes sturen, neem ik zo aan (en zonder kaartjes wordt ook lastig)
Hier ook een rij voor postagentschap, maar volgens mij bleef de primera de vorige keer ook open (zoon werkte in een soortgelijke winkel en ging ook gewoon naar werk)

Ik moest naar de winkel voor diarreeremmers (wat een raar woord is, als je het zo ziet staan) Wel een rij voor de etos, maar liep snel door. Gelijk maar paracetamol gekocht. Vorige keer had ik dat man laten doen, die kwam met 1 zo'n dun doosje thuis. In een beetje week met pijn, heb ik die in 4 dagen leeg.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Sterkte HarleyQuin!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
14-12-2020 14:19
Welkom Mme cannibale
Soms helpt iets warms of koude erop om de pijn te verzachten. Maar welke van de 2 bij jou helpt is uitproberen natuurlijk.
Bedankt Lientje. Hij is ondertussen open, en nu de druk er af is, is de pijn ook bijna weg. Ondertussen ook een antibiotica kuur gekregen dus hopelijk snel helemaal pijnvrij. Bedankt voor jullie tips!
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
14-12-2020 15:58
Zonder postzegels kan Lientje natuurlijk geen kaartjes sturen, neem ik zo aan (en zonder kaartjes wordt ook lastig)
Hier ook een rij voor postagentschap, maar volgens mij bleef de primera de vorige keer ook open (zoon werkte in een soortgelijke winkel en ging ook gewoon naar werk)

Ik moest naar de winkel voor diarreeremmers (wat een raar woord is, als je het zo ziet staan) Wel een rij voor de etos, maar liep snel door. Gelijk maar paracetamol gekocht. Vorige keer had ik dat man laten doen, die kwam met 1 zo'n dun doosje thuis. In een beetje week met pijn, heb ik die in 4 dagen leeg.

Postzegels kan je ook bij de Servicebalie van de AH kopen :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven