Gezondheid alle pijlers

Leven met pijn, ook in 2022 gaan we verder

01-01-2022 22:23 2599 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Denk erom: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven. En zo af en toe schrijf je dus een egocentrisch bericht, zonder te reageren op anderen hier. Dat is het leven. Soms moet je gewoon even wat kwijt omdat je vol zit en kun je niet direct reageren op een ander.

Zeg geen sorry als je al even niet bent geweest, als je niet alles hebt (bij)gelezen, als je het niet helemaal kunt bijhouden of wat dan ook. We moeten allemaal zuinig zijn met onze energie. Dit is de laatste plek waar je je daarvoor zou moeten verontschuldigen.

Extra:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Alcedo :hug:
Snap dat dat moeilijk is hoor, is het ook.

Ik weet ook waarom ik zo bagger wandelde eergisteren... ik had een dubbel paar steunzolen in mn wandelschoenen... :-$
Alle reacties Link kopieren
noglangnietjarig schreef:
03-01-2022 21:17
Alcedo :hug:
Snap dat dat moeilijk is hoor, is het ook.

Ik weet ook waarom ik zo bagger wandelde eergisteren... ik had een dubbel paar steunzolen in mn wandelschoenen... :-$
Geen dubbele steun? :P

Ik zal het vanzelf wel leren denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

De eerste migraineaanval van 2022 is een feit.

Ik heb mijn laptop verkocht en die wordt vanavond opgehaald, dus die ben ik nu even aan het leeghalen.
Vanmiddag moet ik naar de fysiotherapeut.

De moeder van een van onze beste vrienden is gisteravond in slaap gebracht om te sterven, dus dat zit in mijn achterhoofd vandaag. Wij kenden haar uiteraard ook en hebben veel meegekregen via onze vrienden.

Zometeen nog even een kop koffie naar binnen werken en dan met een injectie met triptaan maar weer een tijdje terug het bed in. Maar eerst het project laptop even afmaken.

Fijne dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Dat is een rotdag voor je dus Alcedo.
Sterkte vandaag dan!

Ik heb lekker 10 dagen vrij. Mijn eerste ding van mijn to do lijstje is afgestreept. Ik heb na 2 jaar zonder zojuist een nieuwe wasdroger besteld. Met het oog op de energierekening een warmtepomp droger.

https://wouterswitgoed.nl/product/beko-ds7432pxa/

Deze dus.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Alcedo sterkte en gecondoleerd :hug:

Geniet van je vrije dagen Lientje, mooie wasdroger!
Hier ook warmtepomp maar gewoon van mp af en volgens mij ook nog energiezuinig.

Ben naar kantoor gewandeld, half uur wandelen, beetje gedaan en nu is t weer genoeg geweest.
Alle reacties Link kopieren
Ik deed normaal ook alles van marktplaats NLNJ
Maar krijg deze cadeau van mijn schoonmoeder.
Dus dat sla ik niet af. Nu wordt hij ook netjes naar boven getild en hoeft manlief niet te sjouwen met zijn zieke lijf. Ook best fijn. Bij kopen op marktplaats raken we toch ook zelf weer aan het sjouwen en vervoeren.
En gezien ik deze dus niet zelf hoef te betalen...makkelijke keuze
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel. De migraine is gelukkig zo goed als over, ik ben alleen nog moe. Van vriend nog niets weer gehoord over zijn moeder. Ze hebben echt afscheid kunnen nemen met het hele gezin, dat is wel mooi maar lijkt me ook heel moeilijk.
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
04-01-2022 14:53
Ik deed normaal ook alles van marktplaats NLNJ
Maar krijg deze cadeau van mijn schoonmoeder.
Dus dat sla ik niet af. Nu wordt hij ook netjes naar boven getild en hoeft manlief niet te sjouwen met zijn zieke lijf. Ook best fijn. Bij kopen op marktplaats raken we toch ook zelf weer aan het sjouwen en vervoeren.
En gezien ik deze dus niet zelf hoef te betalen...makkelijke keuze
Ideaal Lientje.
Alle reacties Link kopieren
Alcedo schreef:
04-01-2022 19:28
Dank jullie wel. De migraine is gelukkig zo goed als over, ik ben alleen nog moe. Van vriend nog niets weer gehoord over zijn moeder. Ze hebben echt afscheid kunnen nemen met het hele gezin, dat is wel mooi maar lijkt me ook heel moeilijk.
Zoiets is ook moeilijk Alcedo
Toch geeft het afscheid kunnen nemen vaak meer het gevoel dat het " goed " is.
Zeker als iemand ziek of al oud is.
Is mijn persoonlijke ervaring tenminste. Dit hoeft natuurlijk nietvoor iedereen te gelden
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Vannacht is het berichtje binnengekomen dat moeder van vriend overleden is. Uiteindelijk heeft het dus niet lang geduurd.

Ik heb vandaag geen afspraken gelukkig dus ik kan lekker een beetje aanklooien. Vanmiddag komt mijn vader man helpen met wat klusjes. Helaas precies in mijn slaaptijd, maar ik profiteer er natuurlijk ook weer van.

Fijne dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Ik had je vorige bericht niet goed gelezen Alcedo :| :$
Nogmaals sterkte en gecondoleerd :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen :sun:

Het hoosde hier vanmorgen, maar nu schijnt er toch af en toe zon

Sterkte met het overlijden, Alcedo

Bij mij moet een appelboom achterin de tuin gesnoeid worden. Ik lag er vannacht wakker van.. lekker zinloos. Man heeft er allemaal hout omheen geplaatst, dus ik kan er niet bij. En ik zit nog te overleggen met mezelf, want een collega wilde de boom ook wel snoeien. Die is erin getraind en heeft goed gereedschap, is waarschijnlijk in 5 minuten klaar terwijl ik er lánger over doe en dan dingen mogelijk ook nog fout. In beide gevallen moet het hout eromheen weg. Dat is een feit. Zou nu dus kunnen, als het maar niet steeds zo regende.

Verder werd ik, zoals op elke woensdag, wakker met hoofdpijn. Best bijzonder, dat ik de dagen van de week kwijt ben, maar m'n hoofd exact weet dat het woensdag is :hihi:

fijne dag iedereeen!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen. Ik heb vakantie nog een paar dagen, en dat is wel lekker. Merk ook wel dat mijn lijf echt toe is aan rust. Voor de vakantie voor het eerst in de zwangerschap een fikse ontsteking gehad helaas, in mijn schoudergewricht. Dat gaat nu wel weer beter gelukkig, en liever nu dan straks wanneer de kleine geboren is. Verder heb ik echt wel heel erg last van mijn rug de laatste weken, maar goed ik til ook inmiddels wat extra gewicht mee natuurlijk wat niet heel goed verdeeld is maar allemaal in mijn buik zit ;). Ik begin eindelijk wat kilo's aan te komen, had nooit verwacht dat ik daar blij mee zou zijn maar tot 30 weken zwangerschap niks aangekomen ten opzichte van startgewicht voelt ook raar.
Ik ben vandaag precies 34 weken zwanger, en ik ben super blij dat ik na de vakantie nog een paar dagen mag werken, zeker nu bekend is geworden dat de scholen weer open gaan. Toch moet ik bekennen dat ik vanmorgen wel even dacht hmm, ik mag al met verlof nu, dat zou toch ook wel lekker zijn. Maar goed, omdat ik maar 34 uur werk hoef ik nog maar 6 dagen na de vakantie en ik vind het ook wel fijn om mijn leerlingen nog even te zien, ondanks dat ik fysiek dus wel merk dat het tijd is voor verlof. Mentaal ben ik er nog niet helemaal aan toe ;)

Ons meisje doet het verder super goed, we hebben alle spulletjes binnen en de echo voor de placenta gehad. Die is goed mee naar boven gegroeid dus we mogen in principe bevallen zoals we willen (je weet natuurlijk nooit hoe het loopt). We hebben besloten toch te gaan voor een thuisbevalling dus ook daarvoor alles in huis. Geboortekaartjes zijn klaar. Ze mag nog lekker een paar weekjes blijven zitten en groeien, maar we zijn ook wel heel nieuwsgierig aan het worden.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt goed Severus! Fijn dat alles verder goed verloopt. En dat niet groeien herken ik. Ik ben bij beide zwanger schappen respectievelijk 3 en 2,5 kg aangekomen. Dus ik was lekker slank na mijn bevalling. In één klap 10 kilo lichter :rofl:
Toch zal je straks merken dat je verlof ook fijn is. Nu weet ik natuurlijk niet hoe zwaar je werk je valt,maar ik deed fysiek zwaar werk en was er echt aan toe op een gegeven moment.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Ik had een slechte nacht met veel pijn. Er is vandaag dus nog niet veel uit mijn handen gekomen.
Op wat kleine regeldingen na
Paar mails verstuurd. Afspraak voor de kat bij dierenarts gemaakt( die wordt wel opeens erg mager)
We eten vandaag ook makkelijk,man haalt Chinees want daar had hij trek in. Dus daar hoef ik ook niks aan te doen. Ik hou het vandaag maar rustig denk. Heb gisteren echt heel veel ( te veel ) gedaan dus dat mag van mezelf. :biggrin:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Wat klinkt dat goed Severus. Lekker genieten. En bijna verlof, wow. Nu alweer (als bijstaander vind je alles altijd sneller gaan ;-) )

Dat is heerlijk rustig, Lientje!

ik heb snert gemaakt vandaag.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me heel pijnlijk Severus een ontsteking in je schouder :hug:
Fijn dat met je zwangerschap verder alles goed gaat en idd spannend hoe het straks gaat worden, een gezinnetje :heart:

Sterkte met je rug.

Lientje :hug:
Lekker chinees! Wij hadden gehaktbal met witlof.

Dreamer, snert :heart:
Ik heb laatst bij de slager zelfgemaakte uit de vriezer mee genomen, doe ik nog een beetje van mezelf bij in en klaar.
Het is mij nu te vaak mislukt o a doordat het buiten geen winters weer was.
Alle reacties Link kopieren
De tijd gaat hard Severus. Sterkte met de rugpijn en vervelend van je ontsteking, maar fijn dat verder alles goed gaat!

Sterkte met je hoofdpijn Dreamer.

Ik heb best veel pijn vandaag, ondanks dat ik heel weinig gedaan heb. Ik ben ook best moe. Misschien komt dat nog van de migraine van gisteren. Ik ben nog in dubio of dat ik zo het bed in duik of dat ik nog sociaal ga doen met man op de bank.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je kaartje Fladderak.
Alle reacties Link kopieren
Zoon test steeds negatief, ook via de ggd, maar al zn vrienden en zn vriendin zijn positief, dus wij gaan morgen maar weer ff naar de ggd en dan geloof ik het wel met 0 klachten.

Wel gezellig zo, hij begon er zelf over om te gaan wandelen en dat hebben we net gedaan bij Lauwersoog.
noglangnietjarig wijzigde dit bericht op 06-01-2022 21:57
Reden: Tikfout
0.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het nu met de pijn NLNJ? Ik heb een tijdje niet meegelezen maar ik zie natuurlijk wel wat voorbij komen op fb af en toe ;-)
Alle reacties Link kopieren
Net als anders Alcedo, maar ik ben hier al heel tevreden mee.
Ik doe wat ik kan en verder een beetje hulp hier en daar.
Alle reacties Link kopieren
Hi All! :sun:

Hoe is 't?

Ik ben moe. Heb matig geslapen, wel lang. Bed uit, viel op de bank bijna weer in slaap. Ik wilde nog gaan wandelen, kwartiertje, maar heb amper de moed :(

Ik zie ook erg op tegen de komende werkweek.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Hello. Ik heb buikgriep gehad afgelopen week, vanaf woensdag, en vandaag voor het eerst weer iets kunnen doen. Ben naar Vlissingen geweest, alleen, en heb over de boulevard gewandeld. Was heeeel koud maar wel lekker. Nu ga ik lekker avondeten (vega nasi) en daarna lekker in bad of iets. Ben wel moe nu hoor.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Alle reacties Link kopieren
Ik ook lekker met de hondjes gewandeld, het was berekoud!
Thuis koel ik dan zo snel af dat ik nu met een badjas aan over mn kleren aan zit met de houtkachel op hoog.
Wij waren allen wederom negatief getest.
Ja slapen is hier ook geen probleem, heerlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven