Gezondheid alle pijlers

Likdoorns, hoe behandelen?

20-07-2019 22:30 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Hoe kom je van likdoorns af? Zit op mijn kleine tenen.
Alle reacties Link kopieren
Pedicure!
Heel erg lang aan likken.

En andere schoenen zoeken, want je kan de likdoorn wel weg laten nemen maar als je niks verandert blijven die ondingen terugkomen.
Alle reacties Link kopieren
Als ze tussen je tenen zitten kan je een orthese laten maken bij de pedicure. Eerst de likdoorn laten verwijderen. Een orthese wordt gemaakt van een soort rubber en draag je tussen de tenen waar de likdoorn steeds ontstaat.

Als je de orthese consequent draagt komt de likdoorn niet terug. Je voelt dat dingentje helemaal niet zitten en het werkt perfect.
Alle reacties Link kopieren
Naar de pedicure. Likdoornpleisters zijn geen aanrader, ik heb er een grote ontsteking aan mijn voet door gekregen.

Zorgen dat je schoenen goed zitten en niet te krap zijn, zorgt ervoor dat ze niet terugkomen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn huisarts heeft het eelt rondom de likdoorn verwijderd en het oogje aangestipt met zuur. Ik moest elke twee weken het oogje opnieuw laten aanstippen. Na twee keer was het weg.
Ik doe dat met van die likdoornpleisters met salicinezuur die je bij de drogist kunt kopen.
Belangrijkste is andere schoenen en je voeten zoveel mogelijk rust gunnen. Als je last hebt van likdoorns bij het lopen kan het helpen om met met watten/pleisters/tissues tussen je tenen zorgen dat de likdoorns een zachte buffer hebben en geen pijn doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven