Gezondheid alle pijlers

Liposuctie ervaringsverhalen

19-02-2024 17:17 31 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Zijn hier mensen die een liposuctie hebben laten doen? Ik overweeg het sterk, maar ben op zoek naar ervaringsverhalen. Viel het mee/tegen, hoe is het resultaat, waar moet je zoal rekening mee houden na de operatie?
Alle reacties Link kopieren Quote
Geen ervaring, maar wel benieuwd of je al een beeld hebt wat je zoekt. Wil je het in Nederland laten doen of elders? En welke verwachting heb je bij het resultaat?
♡♡♡
Ik ken alleen jongere vrouwen die er heel blij mee zijn.
Die wilden die 'platte buik bolle bil en brede heup' look en dat is gelukt.
Eentje is ter plekke wel bijna doodgegaan, die had een 360 graden ingreep (heet het geloof ik) dus dan doen ze alles ineens, borstlift, buik en rugvet weg, vet herverdelen richting heup en bollere bil, en dat was echt kantje boord.
Dat was in Turkije.
Ik ken er ook een die heeft dit daar laten doen en zus zo, hele onderneming/reis geweest van Brazilië tot Turkije.
Het ziet er niet heel natuurlijk uit maar dat is het idee geloof ik ook niet. Een beetje alsof ze hun legging hebben opgevuld zeg maar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik sta nog op de foto met platte buik en dunne benen mijn nieuwste jeans te showen en ik was daar niet echt gelukkig door. Je denkt niet: wat sta ik hier dolgelukkig te wezen want ik heb een platte buik. Ik vond toen ook niet dat mijn buik plat was herinner ik me nu.

Waarmee ik niet wil zeggen dat jij niet gelukkig zou worden van liposuctie. Iedereen is verschillend.
tv-icoon wijzigde dit bericht op 21-02-2024 07:55
20.10% gewijzigd
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk dat voor liposuctie het vet onder je huid moet zitten dus niet diep in je buik tussen je ingewanden.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren Quote
De mensen die ik ken die het hebben laten doen waren niet zo enthousiast. Kennelijk kan het vet niet meer op die plek waar je het weghaalt terugkomen, maar dan komt het dus op andere plekken terug als je het er weer aan eet. Bijvoorbeeld op je rug.

Ook begreep ik dat je als je bijvoorbeeld vet wegzuigt bij je bovenbenen dat je dan een aantal weken een soort strak broekje moet dragen anders kan het hobbelig worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees even mee. Ik heb nu een keer Cryolipolyse gedaan, en denk er over om dit te doen als dat echt niet werkt. Zou alleen om m’n buik gaan en ik wil niet naar het buitenland hiervoor..
Alle reacties Link kopieren Quote
Een vriendin van mij heeft liposuctie laten doen (en wel meer). Ze is matig tevreden. Op zich is ze wel tevreden over haar buik, omdat dat er netjes uitziet als ze staat. Maar als ze bukt vindt ze haar vel leeg.
Haar benen vindt ze lelijk en op zich ben ik dat wel met haar eens. Die zijn vrij hobbelig en putterig achtergebleven. Haar buik zie ik niks aan en dat vel vind ik ook niet lelijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
sneeuwvrouw schreef:
19-02-2024 21:42
Ik lees even mee. Ik heb nu een keer Cryolipolyse gedaan, en denk er over om dit te doen als dat echt niet werkt. Zou alleen om m’n buik gaan en ik wil niet naar het buitenland hiervoor..
Ik heb ooit cryolipolyse gedaan met een of andere aanbieding van 5 behandelingen voor de prijs van 3 (ofzo, echt heel lang geleden) en ik ben er geen cm van afgevallen. Dan ben je maar gewaarschuwd ; )

Vriendin heeft idd ook wekenlang met een strakke broek rondgelopen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is geen grote ingreep en het doet amper pijn, ook niet erna. Je moet wel 6 weken in elastische kleding rondolopen en bent daarna bont en blauw. Het resultaat is erg afhankelijk van de conditie van je huid, van je leeftijd, of je rookt en waar je het laat doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
sneeuwvrouw schreef:
19-02-2024 21:42
Ik lees even mee. Ik heb nu een keer Cryolipolyse gedaan, en denk er over om dit te doen als dat echt niet werkt. Zou alleen om m’n buik gaan en ik wil niet naar het buitenland hiervoor..
Ha, eindelijk een getuige/ervaringsdesku van cryo. Moet je met een kaarsje zoeken. Verlies je daar echt vet door?
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat er altijd een voorraad bruin vet binnenin je buikholte zat wat ervoor dient om snel verbrand te worden als je lichaamstemperatuur in stand moet worden gehouden. Maar ja hoe meer vet op die plek hoe boller je buik.
Dan moet het maar zoals het kan
tv-icoon schreef:
21-02-2024 08:02
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat er altijd een voorraad bruin vet binnenin je buikholte zat wat ervoor dient om snel verbrand te worden als je lichaamstemperatuur in stand moet worden gehouden. Maar ja hoe meer vet op die plek hoe boller je buik.
Nee dat klopt volgens mij niet, dat bruine vet zit een beetje tussen je organen maar vooral achter je borstbeen en bij je schouders.
Een man met een bierbuik heeft misschoen minder gezond bruin vet dan een dun persoon die altijd de temperatuur laag heeft in huis

Afbeelding
https://mmegias.webs.uvigo.es/02-englis ... diposo.php
Alle reacties Link kopieren Quote
Twaalf jaar geleden heb ik een liposuctie aan mijn buik laten doen en ben er nog elke dag blij mee. Ik was toen begin 40 heb altijd gezond geleefd en na ziekte flink aangekomen. Daarna flink afgevallen maar mijn buikvet bleef waardoor ik totaal uit verhouding was en rondom mijn buik een kledingmaat groter had dan bovenlijf en heupen. Ik werd daar heel ongelukkig van en heb na jaren dubben de stap gezet. Ik heb het in een regulier ziekenhuis laten uitvoeren hier in Nederland. Dat is iets duurder maar voor nazorg is alles goed geregeld wanneer er bijvoorbeeld na de tijd complicaties ontstaan.
Ik moest 6 weken een drukpak aan en kan me niet herinneren dat ik veel pijn heb gehad.
Alle reacties Link kopieren Quote
tv-icoon schreef:
21-02-2024 07:50
Ha, eindelijk een getuige/ervaringsdesku van cryo. Moet je met een kaarsje zoeken. Verlies je daar echt vet door?
Nee, het is geldverspilling en ik durf zelfs te zeggen oplichting. Ik heb het gedaan, heeft met 1000 euro gekost zonder resultaat. Er is ook geen enkel wetenschappelijk bewijs dat het wel zou werken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat ik al aangaf: ik heb ook 5 rondes cryolipolyse gedaan. Hou dat geld ajb in je zak, want het doet niks. Ik kreeg na de behandeling een dieet mee, want dat moest je doen om te zorgen dat je meer effect had van je behandeling. Nou, dan weet je al genoeg toch? Ik denk dat die spaarzame mensen die wat verschil zagen, dat vooral met dat dieetplan voor elkaar hebben gekregen.
Alle reacties Link kopieren Quote
NomenNescio schreef:
19-02-2024 21:55
Ik heb ooit cryolipolyse gedaan met een of andere aanbieding van 5 behandelingen voor de prijs van 3 (ofzo, echt heel lang geleden) en ik ben er geen cm van afgevallen. Dan ben je maar gewaarschuwd ; )

Vriendin heeft idd ook wekenlang met een strakke broek rondgelopen.
Ja precies! Ook gedaan uit nieuwsgierigheid. Nou, lachen: “Geen suiker zes weken er na, veel water drinken en blijven sporten” was het advies. “Want anders werkt het niet” 😂
Bergje65 schreef:
21-02-2024 10:17
Nee, het is geldverspilling en ik durf zelfs te zeggen oplichting. Ik heb het gedaan, heeft met 1000 euro gekost zonder resultaat. Er is ook geen enkel wetenschappelijk bewijs dat het wel zou werken.
Ah jammer. Ik ken een heel mooi geproportioneerde jongedame die beweert dat dit haar zo mooi houdt. Ik heb het vermoeden dat ze gewoon heel mooi is van zichzelf.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gemberthee schreef:
19-02-2024 17:51
Geen ervaring, maar wel benieuwd of je al een beeld hebt wat je zoekt. Wil je het in Nederland laten doen of elders? En welke verwachting heb je bij het resultaat?
Ik wil het sowieso in Nederland doen. Twijfel nog tussen het plaatselijk ziekenhuis waar ik bekend ben, of een kliniek 2 uur rijden van mij vandaan waar ik een goed gevoel bij heb. Bij die eerste heb ik al een intake gehad, bij die 2e nog niet maar gaat wel gebeuren. Ik wil specifiek strakkere bovenbenen en plattere billen. Maar ik ben bang dat het vet er weer aan komt als ik zou aankomen in gewicht.
Alle reacties Link kopieren Quote
tv-icoon schreef:
19-02-2024 19:17
Ik denk dat voor liposuctie het vet onder je huid moet zitten dus niet diep in je buik tussen je ingewanden.
Het gaat bij mij niet om buik, maar om billen/bovenbenen.
Alle reacties Link kopieren Quote
xiongmao schreef:
19-02-2024 20:23
De mensen die ik ken die het hebben laten doen waren niet zo enthousiast. Kennelijk kan het vet niet meer op die plek waar je het weghaalt terugkomen, maar dan komt het dus op andere plekken terug als je het er weer aan eet. Bijvoorbeeld op je rug.

Ook begreep ik dat je als je bijvoorbeeld vet wegzuigt bij je bovenbenen dat je dan een aantal weken een soort strak broekje moet dragen anders kan het hobbelig worden.
Dat strakke broekje is me verteld inderdaad, ik zie daar wel tegenop. Ik verdraag strakke kleding sowieso slecht. Maar als het resultaat goed is heb ik er wel wat voor over.

Is het vet bij de mensen die je kent helemaal niet teruggekomen op de plek waar ze de liposuctie hebben gehad? Of ook wel, maar minder in verhouding?
Alle reacties Link kopieren Quote
gewooneenvraag schreef:
21-02-2024 17:21
Het gaat bij mij niet om buik, maar om billen/bovenbenen.
denk dat dit wel een risicozone is voor een putterig resultaat. Want je huid staat nu strakker gespannen om dat vet. Maar haal je daar een laag tussenuit, hou je volgens mij lubbervel over. En vel van een buik is gemaakt om mee te bewegen. Maar vel van benen niet per se.

Mijn vriendin kreeg als advies om verder af te vallen. Dat heeft ze ook gedaan, want was goed gemotiveerd nu. Maar de bedoeling is niet dat je weer aankomt. De bedoeling is dat je stabiel moet blijven. Als je denkt dat je nog gaat schommelen (omdat je in een afvalproces zit of nog zwanger wilt worden), dan zou ik wachten tot erna.
Alle reacties Link kopieren Quote
NomenNescio schreef:
19-02-2024 21:52
Een vriendin van mij heeft liposuctie laten doen (en wel meer). Ze is matig tevreden. Op zich is ze wel tevreden over haar buik, omdat dat er netjes uitziet als ze staat. Maar als ze bukt vindt ze haar vel leeg.
Haar benen vindt ze lelijk en op zich ben ik dat wel met haar eens. Die zijn vrij hobbelig en putterig achtergebleven. Haar buik zie ik niks aan en dat vel vind ik ook niet lelijk.
Wat jammer dat ze niet heel tevreden is. Weten jullie hoe het kan dat haar benen hobbelig en putterig zijn geworden? Heeft ze wel een strakke broek aan gehad de weken na de operatie?
Alle reacties Link kopieren Quote
Sinneljocht schreef:
21-02-2024 10:01
Twaalf jaar geleden heb ik een liposuctie aan mijn buik laten doen en ben er nog elke dag blij mee. Ik was toen begin 40 heb altijd gezond geleefd en na ziekte flink aangekomen. Daarna flink afgevallen maar mijn buikvet bleef waardoor ik totaal uit verhouding was en rondom mijn buik een kledingmaat groter had dan bovenlijf en heupen. Ik werd daar heel ongelukkig van en heb na jaren dubben de stap gezet. Ik heb het in een regulier ziekenhuis laten uitvoeren hier in Nederland. Dat is iets duurder maar voor nazorg is alles goed geregeld wanneer er bijvoorbeeld na de tijd complicaties ontstaan.
Ik moest 6 weken een drukpak aan en kan me niet herinneren dat ik veel pijn heb gehad.
Wat fijn dat je er blij mee bent! Ik snap het heel goed, mijn lichaam is ook niet proportioneel en ik heb ook jarenlang getwijfeld of ik het zou doen. Ik twijfel ook tussen ziekenhuis (waar ik bekend mee, ik heb een vrij uitgebreide ziektegeschiedenis) of een kliniek wat verder weg waar ik een goed gevoel bij heb. Heb jij op meerdere plekken geïnformeerd, of alleen bij het ziekenhuis? Ik vraag me af hoeveel het zou schelen qua kosten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel erg bedankt voor jullie reacties tot zover. Ik reageer later op de rest. Misschien wel goed om te benoemen dat ik in het verleden al cryolipolise heb laten doen, dat heeft mij niet geholpen.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven