Gezondheid alle pijlers

Man draait elke 10 sec in zijn slaap

05-06-2020 01:40 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenacht,

Mijn lieve man is een onrustige 'in slaap komer'.

Hij valt 's avonds snel in slaap maar het eerste uur lijkt hij gemiddeld iedere 8 tot 14 seconde te moeten omdraaien van houding. Hij beweegt dus continue waardoor ik klaarwakker ben. Zelf heeft hij hier geen weet van.

Onze slaapkamer is best koel. We slapen onder een zomerdekbedje. Als hij bij de ene draai de dekens van zich af duwt. Wil hij deze bij de volgende draai weer om zijn lijf hebben. Al met al een onrustige slaper. Hem kriebelen of aaien heeft ook niet zoveel effect, het lijkt of hij een soort van 'moet bewegen' na 10 seconden.

Herkent iemand dit. En vooral..zijn er nog trucjes tegen?

Groetjes
Alle reacties Link kopieren
[...]

Een tweepersoonsbed met 2 losse matrassen en dekbedden.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-06-2020 08:20
Reden: OP verwijderd, quoten van de OP is niet toegestaan.
86.01% gewijzigd
Verkeerd matras misschien? En gewoon aparte dekens nemen, heb je daar iig geen last meer van.
Lekker je eigen dekbed nemen. Heerlijk is dat.

En nee, aan de manier van slapen doe je weinig.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook eigen matrassen en eigen dekbedden.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken dit heel erg van mijzelf. M'n vriend gaat daarom regelmatig op de bank liggen, wat de situatie niet echt goed/beter maakt. We hebben een extra deken naast 't bed liggen. Helaas is een groter bed bij mij thuis niet mogelijk (bij hem wel dus minder last van).

Ik weet van mezelf dat het de laatste tijd vooral met stress te maken heeft. Hierdoor ben ik heel onrustig totdat ik echt 'slaap slaap'. Daarnaast ben ik dus ook begonnen met knarstanden, wat in mijn geval de situatie niet beter maakt en mijn slaapritme ook niet. Binnenkort afspraak met de tandarts hierover.

Is het altijd al zo geweest of is het sinds kort? Zou het wel gewoon even bespreekbaar maken
Alle reacties Link kopieren
Huntu schreef:
05-06-2020 03:18
Een tweepersoonsbed met 2 losse matrassen en dekbedden.
Quoten van de OP mag niet.
Alle reacties Link kopieren
Hier hetzelfde. Hebben losse matrassen en allebei een eigen 2persoonsdekbed. Scheelt zoveel!
Alle reacties Link kopieren
Trucjes: aparte dekens en aparte bedden. Of eerder dan wel later naar bed dan partner.
Huntu schreef:
05-06-2020 03:18
Een tweepersoonsbed met 2 losse matrassen en dekbedden.
Goede tip.
Haal alleen je quote even weg. Je mag de OP niet quoten. Straks heb je een waarschuwing.
Alle reacties Link kopieren
Wellicht heeft het ermee te maken dat onze baby van 2 maanden oud aan mijn kant van het bed in de co sleeper ligt en ik hier licht van slaap. Ik ga vaak ook eerder dan hem alvast naar bed, zodat hij de laatste fles kan doen. Dus als hij naar bed komt, word ik een beetje wakker en vervolgens lig ik uren wakker omdat hij zeker een uur aan het draaien is. Daarbij geen raam open omdat ik en de baby naast het raam slapen.

Zou hij nu zelf ook wel zijn rust pakken als hij zo onrustig slaapt?

Goede tips, 2 aparte matrassen/ dekens, alleen blijft het alsnog geluid maken zijn gedraai, en als je er eenmaal op gaat letten....
Alle reacties Link kopieren
Easybella schreef:
05-06-2020 06:59
Wellicht heeft het ermee te maken dat onze baby van 2 maanden oud aan mijn kant van het bed in de co sleeper ligt en ik hier licht van slaap. Ik ga vaak ook eerder dan hem alvast naar bed, zodat hij de laatste fles kan doen. Dus als hij naar bed komt, word ik een beetje wakker en vervolgens lig ik uren wakker omdat hij zeker een uur aan het draaien is. Daarbij geen raam open omdat ik en de baby naast het raam slapen.

Zou hij nu zelf ook wel zijn rust pakken als hij zo onrustig slaapt?

Goede tips, 2 aparte matrassen/ dekens, alleen blijft het alsnog geluid maken zijn gedraai, en als je er eenmaal op gaat letten....

Dan toch echt apart slapen zolang jij zo licht slaapt doordat je nog zo alert bent ivm baby.
Alle reacties Link kopieren
Huntu schreef:
05-06-2020 03:18
Een tweepersoonsbed met 2 losse matrassen en dekbedden.
Je quote de OP, dat mag niet hier ;)
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Jij en baby aan de andere kant van het bed en wel raam open?
Misschien kan een nieuw kussen ook wel helpen.
Of het komt bij hem ook door het wennen aan de situatie met de baby.
Kan natuurlijk van alles zijn.
Alle reacties Link kopieren
Apart gaan slapen, je staat waarschijnlijk door de baby al meer 'aan' je kunt dus niet nog een factor gebruiken die jouw slaap verstoord. Dit is waarschijnlijk tijdelijk, je baby gaat op een bepaald moment naar een eigen kamer, dus ik zou praktisch zijn, man of jij of om en om gaat apart slapen voor de time being. En wees praktisch wat dit betreft, je hebt je rust echt nodig. Het leven is veeeeeeel zwaarder zonder goede nachtrust. Ik weet helaas waar ik over praat.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik ga het hem voorstellen om iig vanavond even apart te slapen.
Wat je zegt, ik slaap wrsch te licht.

Had aan dat dekbed nog niet gedacht misschien is dat per ongeluk wel wat me wakker maakt ja. Ik lig graag tot aan mijn nek toe onder de dekens en hij draait en beweegt zo hard.

Het komt vast goed binnenkort. Lief dat jullie gelijl reageerden.
Alle reacties Link kopieren
Misschien heeft hij baat bij een verzwaringsdeken, ze zijn wel een beetje prijzig.
Alle reacties Link kopieren
Easybella schreef:
05-06-2020 08:50
Ja ik ga het hem voorstellen om iig vanavond even apart te slapen.
Wat je zegt, ik slaap wrsch te licht.

Had aan dat dekbed nog niet gedacht misschien is dat per ongeluk wel wat me wakker maakt ja. Ik lig graag tot aan mijn nek toe onder de dekens en hij draait en beweegt zo hard.

Het komt vast goed binnenkort. Lief dat jullie gelijl reageerden.
Ieder mens is anders en heeft specifieke wensen, dit geldt natuurlijk ook voor zoiets als slapen. Slapen ligt volgens mij in relaties vaak wat moeilijker, alsof het een soort uiting van je liefde kan zijn (zo veel mogelijk nabijheid etc). Ik zou echt kijken wat jij nodig hebt om te slapen, alleen al een dekbed delen kan heel verstorend zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven