Gezondheid alle pijlers

Man heeft lever vervetting.

12-04-2019 10:25 303 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Vanmorgen met mijn man naar de huisarts geweest, uitslag van het bloed onderzoek en echo gekregen. Lever vervetting.
Minder drinken, doet hij al niet veel. Stoppen dus. Minder vlees en koolhydraten eten. Oké ja en nu? Hoe pas je dat toe?
Wij zijn echte vlees eters, ik heb een gbp waardoor ik veel eiwitten moet eten en dit doe met kip en rundvlees.


Wij hebben een gezin met 3 kinderen, zeer moeilijke eters. Hoe gooi ik het blijvend om, gevarieerde eten vind ik lastig, eten niet 5x per week AVG maar wel vaak dezelfde gerechten. En hoe hou ik dit. Betaalbaar? Hebben een week budget van €75/€100

Wat zijn de gezondere keuzes?
Dit gebruiken wij al standaard.

Brood volkoren.
Pasta volkoren.
Rijst zilvervlies.
Jus zakje mager.
Bak en braad vloeibaar.

Bij voorbaat dank voor de tips en trucks!
Alle reacties Link kopieren
hoezoos schreef:
21-04-2019 20:25
Jullie zijn moeilijke eters zeg je, en de kinderen dus ook. Maar alles is aangeleerd begrijp je, en kun je jezelf en je kinderen ook afleren dus..
Koop een plantaardig kookboek en leer en Google ten eerste eens over de ontzettend veelzijdige plantaardige eiwitten die er te koop zijn! Als je eerst een anders naar voeding leert kijken en hiermee echt uit je oude patroon wil komen gaat er echt een wereld aan andere nieuwe smaken en ontdekkingen voor je open!
Daarnaast zou ik zelf geen extra kans willen lopen op bijvoorbeeld de moderne kankersoorten van tegenwoordig, door alles door te blijven eten zoals je nu doet. Al die grote hoeveelheden aan hormonen die je dagelijks binnen krijgt via de talloze dierlijke middelen zoals al dat vlees en al die zuivel- en melkproducten zorgen onvermijdelijk ook voor snellere groei van tumoren. Waarom denk je dat men tegenwoordig toch zoveel soorten kankers en andere ziekten heeft? Zou er echt mee stoppen en qua voeding liefdevoller met je lichaam en man en kinderen omgaan door daadwerkelijk het roer om te gooien. Verdiep jezelf vooral over vegan voeding en de redenen om dit tot je te nemen i.p.v. het consumeren van al die opgepompte hormoon-dieren waarvan het helaas een logisch gevolg is dat je lever en lichaam daar ook echt op gaat lijken als je niets doet..want je bent wat je eet.
Veel succes!
Ik vind het knap, dat je zo veel onzin in één post weet te krijgen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Wij, de mens, hebben vlees nodig. Als dat niet zo was hadden wij het darmstelsel van planteneters en dat hebben we niet.
Alle reacties Link kopieren
hoezoos schreef:
21-04-2019 20:25
Jullie zijn moeilijke eters zeg je, en de kinderen dus ook. Maar alles is aangeleerd begrijp je, en kun je jezelf en je kinderen ook afleren dus..
Koop een plantaardig kookboek en leer en Google ten eerste eens over de ontzettend veelzijdige plantaardige eiwitten die er te koop zijn! Als je eerst een anders naar voeding leert kijken en hiermee echt uit je oude patroon wil komen gaat er echt een wereld aan andere nieuwe smaken en ontdekkingen voor je open!
Daarnaast zou ik zelf geen extra kans willen lopen op bijvoorbeeld de moderne kankersoorten van tegenwoordig, door alles door te blijven eten zoals je nu doet. Al die grote hoeveelheden aan hormonen die je dagelijks binnen krijgt via de talloze dierlijke middelen zoals al dat vlees en al die zuivel- en melkproducten zorgen onvermijdelijk ook voor snellere groei van tumoren. Waarom denk je dat men tegenwoordig toch zoveel soorten kankers en andere ziekten heeft? Zou er echt mee stoppen en qua voeding liefdevoller met je lichaam en man en kinderen omgaan door daadwerkelijk het roer om te gooien. Verdiep jezelf vooral over vegan voeding en de redenen om dit tot je te nemen i.p.v. het consumeren van al die opgepompte hormoon-dieren waarvan het helaas een logisch gevolg is dat je lever en lichaam daar ook echt op gaat lijken als je niets doet..want je bent wat je eet.
Veel succes!
Tegenwoordig is er zoveel kanker, omdat mensen oud worden. Kanker is voornamelijk een ouderdomsziekte namelijk. Verdiep je ergens echt in en schrijf geen onzin op.

Ik ben helemaal voor veel plantaardig eten, ik ben al 27 jaar vegetariër en ik ben met je eens dat er heel veel lekkers mee te maken is, maar als je zo gaat eten, loop je kans op tekorten, tenzij je heel goed weet wat je doet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven