Gezondheid alle pijlers

Meniscus/ Lopen met krukken

08-08-2009 20:25 498 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

SInds 3 weken heb ik fikse problemen met mijn meniscus.

Mijn knie is 'op slot' geweest. Gelukkig is hij daarna wel weer 'uit het slot' geschoten, maar sindsdien heb ik er forse problemen mee. Ondertussen bij de orthopeed en fysio geweest. Er is een MRI gemaakt, waarvan ik de uitslag na het weekend hoor.

Sinds 3 weken geleden is het steeds slechter geworden, en lopen zonder krukken gaat helemaal niet meer. 's Avonds leg ik vaak een ijspak op mn knie omdat hij gloeit en zeer doet.

Na 3 weken op krukken hoop ik alleen nog maar dat de orthopeed er iets aan kan doen en dat hij me niet wegstuurt met: 'Het gaat wel weer over'..

Ook zou ik wel wat tips voor het lopen met krukken kunnen gebruiken, want je voelt je behoorlijk 'gehandicapt' als je in de keuken staat met je colaatje en 2 krukken en je eigenlijk geen idee hebt hoe je weer op de bank moet komen...
@muis, smeren met rosé gaat ook prima!

Hoe gaat het vandaag met het soepel houden der knieën?

@Panienka. Weet ik toch. En je geeft me ook een hoop nuttige info over pijnstillers enzo.

Net het Zhuis gebeld. 10 sept word ik geopereerd. Pff, dat duurt best nog lang, tweeënhalve week. Maar ja, het is niet anders. Die ene week extra kan er nu ook nog wel bij.
.

Ben net thuis van fysiotraining en ben op de fiets gegaan!

Het is zulk lekker weer dat ik het maar gewoon geprobeerd heb op de fiets. Maar wel heel langzaam, normaal fiets ik 22-23 km per uur en vandaag maar 14, slakkentempo dus.

Rechterkniepees voelde ik niet, linkerkniepees was wel een beetje gevoelig tijdens fietsen. Maar tijdens fysio geen last meer van gehad.

Weer een hele tijd bezig geweest met alle oefeningen, weer iets zwaarder en een oefening erbij gekregen.

Elke training worden de oefeningen/gewichten zwaarder. Ik weet inmiddels ook met welke gewichten ik over een paar weken moet kunnen trainen, nou daar wil ik nu dus nog even niet aan denken, vind het nu allemaal al zwaar genoeg.

Het rare is dat ik oefeningen vrijwel zonder pijn kan doen, na fysiotraining de pijn ook even weg is, maar de pijn in de loop van de avond weer komt opzetten en het dan tot de volgende fysiotraing een beetje kwakkelen blijft.

@ LM, 10 sept, duurt inderdaad nog even, kan me voorstellen dat nu je weet dat je geopereerd wordt het ook maar gewoon achter de rug wil hebben.

Wat je wel kan doen, is aangeven dat als er onverwachts een plekje vrij komt op het operatieprogramma ze jou dan altijd kunnen bellen. Ik heb 2 jaar OK-planningen gemaakt en mijn ervaring is dat er heel vaak gaatjes in een OK-programma opgevuld moeten worden omdat patienten afbellen of het OK-programma gewijzigd wordt. Als dat gebeurde, belde ik ook altijd een patient die had aangegeven een onverwachts gaatje op te willen vullen.

Misschien ben je op deze manier dan iets eerder aan de beurt, als je dat wil natuurlijk.

Ik heb genoeg beweging gehad voor vandaag dus ga zo lekker gestrekt op mijn relaxbedje. En vanavond lekker in de tuin met een roseetje om de de knietjes alvast door te smeren voor morgen
Hey Panienka,

Zie nu jouw berichtje pas.

Pijn is meestal een signaal dat je te veel gedaan hebt.

Tenmiste mijn fysio zegt: je merkt vanzelf als je te veel doet want dan krijg je pijn.

Bij mij gaat dat helaas niet helemaal op, want na een lig-en zitdag heb ik ook pijn, dus maakt het wel lastig om te kijken tot hoever ik kan gaan.

Zeker nu je weer langzaam kan gaan opbouwen is de verleiding toch wel heel groot om te veel te doen (althans zo werkt dat bij mij), zeker als het lekker gaat en je geen pijn voelt.
Manlief is afgelopen woensdag geopereerd aan de binnenmeniscus. Vanaf vandaag eerste fysio. Krijgt 3x per week fysio, dat gedurende twee weken. Dus in totaal zes keer.

Loopt aardig op krukken. Moet van fysio veel bewegen!!!

Operatie zelf is gedaan onder narcose. 's Morgens om 9.00 uur onder zeil, om 11.30 uur waren we samen thuis.

Zwarte Raaf
Hey Muis, ja, ik weet van de 'reservelijst' in het zhuis, maar dat gaat me logistiek niet lukken met kind en vervoer etc. Ik moet het gewoon even van te voren weten zodat ik het kan plannen. Nu ja, dan maar weer even wachten. Die 2 halve week kan er ook nog wel bij.

@Panienka, Ik mag gewoon naar huis als ik wakker ben en alles goed gaat. Dus dat is niet anders dan bij een ruggeprik.

Pas je wel op jezelf, dat je niet meteen te hard gaat, das niet goed hoor!

@Zwarteraaf, jullie waren ook snel weer thuis zeg! Hoe is manlief eronder?

LM
Ha allemaal,

LM fijn dat je een datum hebt nu!

Het duurt idd nog wel even, maar goed, nu kan je er iig naar toe leven en weet je dat het hierna in principe beter moet gaan (tenzij ze echt niks vinden... maar dat lijkt mij stug).

En ik zal geen ongevraagde verhalen over de operatie meer opschrijven

Panienka, ik herken het idd Ik wordt nu ook iets te fanatiek, gisteren gefietst op racefiets, ging zo lekker, maar denk ook iets te heftig (30 km) en vandaag meteen meer last. Wordt meteen afgestraft... Doseren is wat dat betreft erg moeilijk vind ik!

Muis, klinkt allemaal wel oke, goed dat je elke keer weer zwaarder kan en dan niet meer pijn krijgt! Dat klinkt positief!

Na afloop is het misschien ook wel logisch, dan moeten je spieren weer herstellen.

Zwarte raaf, dat was idd snel weer thuis. Ging wel lekker voorspoedig dan

Ik merk dat het langzaam eindelijk wat beter gaat, ben vandaag voor het eerst zonder kruk naar werk gegaan! Een mijlpaal!! Maar goed, wel meer last weer dus en eigenlijk blijf ik bij elke stap wel pijn voelen. Niet dat k door de grond ga, maar ik voel het nog wel steeds. Af en toe krijg ik ook nog steken, die kan ik dan ook niet helemaal plaatsen.

Maar goed... geduld geduld... Morgen weer fysio...

Fijne avond!
Hoi!

Nou ik kreeg vandaag een beetje "op mijn kop" van de fysio, dat ik weer meer last heb is overbelasting volgens haar. Ik moet niet te hard van stapel lopen....

Beetje pijn na inspanning is niet erg, maar het moet wel wegtrekken en niet verergeren zoals nu. Daar zit natuurlijk wel wat in. Maar pfff... voor mijn gevoel hou ik mij nog steeds erg in! Doe idd wel meer dan hiervoor, maar ik heb de bank nu wel gezien!

Maar goed, toch maar een beetje proberen de goede balans te vinden, niet meteen te heavy fietsen enzo en na een paar uurtjes werken niet ook nog 3 andere dingen gaan doen. Want anders schiet het helemaal niet op natuurlijk en dat wil ik ook niet.

Dus ik ga nu braaf op de bank tv kijken
Hey allemaal,

Onverwachts een ontzettende stressdag gehad en daardoor heel veel meer beweging gehad dan goed is voor mijn knieen.

Rechterknie is gisteren en vandaag helemaal pijnvrij geweest. Snap er niks van.

Linkerknie gisteravond wel nog pijn aan gehad en was vandaag wel gevoelig maar verder (nog) geen pijn aan gehad. Maar door alle niet geplande extra beweging vandaag verwacht ik nog wel flink wat pijn vanavond en vannacht.

Dat de pijn sinds een paar dagen af en toe weg is, is volgens de fysio toeval. De fysiotraining kan na 2-3x nog geen effect hebben.

Het lijkt allemaal iets beter te gaan met mijn knieen maar durf nog niet te hopen dat de kleine vooruitgang structureel is.

@ Suz, ik denk dat we na dat lange bankzitten allemaal een beetje te ongeduldig zijn. Zodra we merken dat het iets beter gaat dan gaan we vol enthousiasme meteen te veel doen (we hebben natuurlijk ook heel veel in te halen), waardoor we de geboekte vooruitgang weer een beetje ongedaan maken.

Ik ga zo al naar bed, ben helemala total loss na zo'n dag als vandaag. Voor morgen staan een aantal huishoudelijke klussen (die inmiddels heel hard nodig zijn) op de planning, maar moet nog even kijken of dat gaat lukken morgen. Even afwachten hoe mijn knieen reageren op alle extra beweging van vandaag.
Hey allemaal,

Beetje rustig aan het knieënfront vandaag hè.

Hier ook niet zoveel nieuws. Gister ook teveel gedaan, dus vandaag is het dan betaaldag zeg maar. Rustig op de bank met een filmpje en een boek.

Muis, jij ook weer een beetje bijgekomen?

Suz, jij?

Dat meteen teveel doen herken ik maar al te goed.

Daarom zit ik vandaag weer op de bank..:-|
Goedemorgen!

Ik had gisteren even niet zoveel te melden.

De stressdag van dinsdag heeft me geen extra pijn opgeleverd, dus had helaas geen goede reden om het huishouden uit te stellen.

Gisteren dus flink aan de slag gegaan met het huishouden, aan het eind van de middag waren mijn knieen flink geirriteerd maar het huis is in elk geval weer lekker fris en schoon.

Normaal ben ik, als ik een beetje doorwerk in 3 uurtjes klaar, gisteren de hele dag erover gedaan. Moest tussen de klusjes door steeds even gaan zitten.

Heel makkelijk gaat het allemaal nog niet met de knietjes, maar als ik heel rustig en voorzichtig doe dan gaat het redelijk.

Aan de ene kant mag ik niet klagen, maar ik vind het soms wel frustrerend hoe weinig ik nog steeds maar kan met mijn knieen. Het is allemaal al snel te veel.

Alle activiteiten van de afgelopen dagen zijn nu wel goed te voelen in mijn knieen, dus vandaag even een rustig dagje.

Morgenvroeg weer fysiotraining!

@ LM, zijn jouw knieen weer een beetje opgeknapt na de bankdag van gisteren?

@ Suz en Panienka, hoe gaat het bij jullie?
Hey Muis, Het lijkt wel alsof er langzaamaan een beetje vooruitgang in je knieën zit. Het is een klein beetje, maar je doet nu al iets in de hh ipv de hele dag op de bank zitten. Dat is wel goed nieuws!

Bij mij is de knie stabiel pijnlijk, het word niet erger en niet minder zeg maar. Nog steeds het gevoel dat er iets in zit wat er niet hoort en kan er niet op lopen, leunen.

Tot overmaat van ramp zit mijn SI gewricht in mijn rug weer vast, (en dit is aan de andere kant dan mijn knie), dus ik ben weer terug bij de trippelstoel.

Ik wilde vandaag thuis wat werken, maar weet niet of ik het voor elkaar krijg. Zitten of liggen gaat allemaal wel een beetje, maar lopen etc zit er nog niet zo in.

Gelukkig weet ik dat het ook wel weer over gaat, en ik zit nu al zoveel weken te klooien dat een pijntje meer of minder ook niet uitmaakt.

Maarrr, heb wel zin in een romantische strandwandeling..:sigh:
Hey LaMessalina,

Vervelend dat je nu ook nog rugklachten erbij hebt gekregen.

Dat ik nu weer zelf het huishouden doe is vooral fijn voor Muisman, ha ha . Nu is hij daarvan weer vrijgesteld.

Hij doet het prima hoor, maar ik doe het toch liever zelf dan weet ik zeker dat het goed gebeurd (erg ben ik he?!). Muisman vergeet nog wel eens iets.

Ik merk inderdaad wel iets verbetering hoor, maar moet gewoon in kleine stapjes vooruit gaan denken en niet in reuzenstappen, anders is het steeds zo'n teleurstelling als het dan toch niet lukt.

Ik ga zo nog even boodschappen doen. Schoonvader belde net dat hij komt eten vanavond en aangezien hij nogal veel eet en hij van mij altijd een bordje eten meekrijgt voor de volgende dag, moet ik nog extra eten halen anders heb ik niet genoeg.
.
Ha allemaal,

Ik zou willen dat ik het huishouden uit zou kunnen besteden haha, maar helaas

Hier gaat t nog steeds niet zo lekker, weer meer pijn.. Vandaag maar wat eerder naar huis gegaan van werk. Misschien moet ik toch weer nog meer rust houden maar pfff... geen zin in!!

Morgen weer fysio, zal wel weer pijnlijke aangelegenheid worden.

Panienka, wat doe jij bij je fysio eigenlijk?

Morgen komt er trouwens nog een vriendin van mijn moeder langs. Zij is iets van alternatief natuurgeneeskundige ofzo en heeft al aantal keer aangeboden te helpen met knie, iets met handoplegging. Ik weet zelf niet goed of ik er wel in geloof haha (misschien werkt het daarom ook wel niet hoor) maar onder het motto: baadt het niet dan schaadt het ook niet... Laat ik het maar eens proberen

Verder beetje baaldag. Heb na de operatie trombose gekregen als complicatie. Daarvoor bloedverdunners en zo'n schattige kous. Nu zou ik in sept mogen stoppen met bloedverdunners maar vandaag weer eens gebeld, ik zit steeds te laag qua bloedwaardes en moet waars nog 3 mnd extra slikken. Daar zit ik ook niet op te wachten...! Maar goed...

Vanavond lekker eten bij een vriendin goed voor de afleiding!

Ladies, rustig aan allemaal!
.
Zo, ik zit met de beentjes op de bank, klaar voor een tv-avondje.

Panienka, volgens mij is de revalidatie na een meniscusoperatie heel erg afhankelijk van het soort operatie. Het fijne weet ik er niet van, maar er is een groot verschil tussen de buitenste en binnenste meniscus operatie en of ze de hele meniscus weghalen of alleen een stukje afknippen of hechten. Van de ene operatie ben je al heel snel weer op de been en van de andere operatie duurt het allemaal wat langer.

In de sportschool kom ik regelmatig mensen tegen die 4 dagen na een meniscusoperatie alweer een uur op de crosstrainer staan te zwoegen, weliswaar met een knie overvol met vocht maar toch..... Dat vind ik zelf niet normaal hoor.

Jij hebt met 2 operaties in korte tijd gewoon enorme pech gehad en dan duurt het herstel ook wat langer. Gelukkig was de pijn "vals alarm".

Dat dry needling verhaal klinkt wel heftig zeg. Maar kan me wel voorstellen dat als je merkt dat het helpt, je de pijn er graag voor over hebt.

Suz, wat een pech en wat balen dat je nog niet mag stoppen met de bloedverdunners.

Ik weet nooit zo goed wat ik van alternatieve geneeskunde moet vinden. Je hoort er vaak zulke uiteenlopende verhalen over.

Ben zelf een aantal jaren geleden bij een manueel therapeut geweest ivm vastzittende gewrichtjes in mijn rug. Omdat kraken wel iets verlichting gaf maar alles steeds opnieuw ging vastzitten heb ik toen acupunctuur geprobeerd. Naast manueel therapeut was hij acupuncturist.

Heb 4 behandelingen gehad maar bij mij had het geen effect. Zelf denk ik dat dat ook een beetje kwam omdat ik er zelf misschien niet genoeg in geloofde. Maar ik had ook zoiets van, baadt het niet dan schaadt het niet.

Probeer het gewoon en als het je iets oplevert dan is dat mooi meegenomen!

En succes bij de fysio morgen! Ik zal aan je denken als ik morgenvroeg weer zelf 1,5 uur aan het zwoegen ben bij de fysio. De oefeningen die ik moet doen zijn dodelijk saai maar wel erg effectief.

Ik ga morgenvroeg weer proberen te fietsen naar fysio. Morgenmiddag naar een vriendin, ze woont kleine 10 minuten fietsen bij mij vandaan Maar ik durf na 2 x 5km fietsen en intensieve fysio niet nog meer te doen met mijn knieen, dus ik laat me fijn ophalen en thuisbrengen Ik voel me dan wel een kneus maar ja het is even niet anders.
Hai allemaal,

Nooit zeggen dat iets stabiel is dus..Pff, sinds gister is mijn knie steeds slechter geworden, ik kan er bijna niets meer mee. Balen, balen, ik zal blij zijn als ze gaan kijken wat het is. De zenuwen spelen dus niet zo erg, het duurt ook nog 2 weken, en ik denk dat het net zo iets als de kiespijn en de tandarts, op gegeven moment ben je alleen nog maar blij als ze je gaan helpen..

Suz, pas goed op je zelf en doe rustig aan meis. Je krijgt het nogal te verduren met de pijn en de pillen! Ben benieuwd of die kennis nog wat kan doen voor je. Al is het alleen maar tegen de pijn, dat zou al fijn zijn.

Panienka, ik heb ook een HHhulp kunnen regelen, die komt maandag. Ik ben er heel erg blij mee. Ik lat met mijn vriend en kan moeilijk vragen aan mn zoon of hij alles wil doen. (het is een tiener!) en als mn vriend hier is, dan willen we graag andere dingen dan huishouden doen.

Muis, succes bij fysio weer vandaag. Jouw fysio lijkt meer op een sportschool gebeuren, jeetje wat moet jij veel doen! Pas op op de fiets, en laat je later maar lekker halen en brengen.

Ik ga proberen vandaag wat boodschapjes en bib boeken binnen te halen. Dat zal nog wel een crime worden.

Tot later

LM
Hey dames,

Ik heb mijn 1,5 uur fysio er weer opzitten. Ben nu even lui aan het uitpuffen op de bank. Geen pijn maar wel zware bovenbenen.

Ging goed, de oefeningen gaan me steeds makkelijker af. Dus maandag worden alle (ipv 1 oefening) oefeningen zwaarder gemaakt.

Fysio is tevreden over de vooruitgang. Hij had verwacht dat door de fysio de pijn en klachten in het begin zouden toenemen, maar ik heb niet meer pijn/klachten gekregen en er lijkt zelfs iets verbetering in te zitten. Maar het is nog erg wisselvallig allemaal.

Wel moet ik erop letten dat ik genoeg rustmomenten neem (en ik doe voor mijn gevoel dus al zo weing).

Rust is ook bevordelijk voor het herstel. Meer doen is niet altijd beter, aldus de wijze woorden van de fysio.

Over 4 weken de eerste evaluatie dan wordt bekeken hoeveel vooruitgang ik precies heb geboekt en of dat genoeg is om niet naar de orthopeed te hoeven.

De verwachting is dat ik nog zeker 3 maanden (en wrs nog wel langer) 2x per week fysio nodig heb.

Ik ben vanochtend niet gaan fietsen, harde wind, koud en druilerig. Muisman is vrij en heb me dus lekker laten rijden! En straks word ik ook opgehaald en thuis gebracht door vriendin (...het lijkt wel een kinderfeestje....je wordt opgehaald en thuis gebracht).

@ LM, bij mijn fysio ziet het er ook uit als een kleine sportschool. Heel veel apparaten, voor elk spiertje hebben ze wel een apparaat.

Ik durf ook niet zo goed hardop te zeggen dat het beter gaat. Steeds als ik het gevoel heb dat het iets beter gaat dan ben ik de volgende dag ineens weer terug bij af.

Fijn dat je een HHhulp hebt kunnen regelen! Een fris en schoon huis voelt toch fijner dan dat je steeds dingen ziet liggen die moeten gebeuren maar die je zelf niet kan.

@ Suz, ik ben ook benieuwd of de vriendin van je moeder iets voor je heeft kunnen doen.

Fijn weekend allemaal!!
.
Hai ladies,

Nou dat was mij het dagje wel vandaag maar daar zo meer over

Panienka, dat dry neelding klinkt niet relaxed zeg...brr... krijg er al rilling van als ik er aan denk! En dan straks ook nog in de pols/duim... Maar idd... als je merkt dat het werkt, dan zou ik er zeker mee door gaan. Wel minder van de spierpijn nu. Je hebt iig een druk weekend voor de boeg zeker fijn dat het steeds beter gaat. Houden zo

Lm, balen dat je weer meer last krijgt. Nog even doorzetten en aftellen... hopelijk gaat het straks alleen maar beter. Fijn dat je hulp krijgt in huis! Dat is dan iig weer een zorg minder.

Muis, klinkt alsof je wel de goede kant opgaat! Maar snap dat je dat nog niet hardop durft uit te spreken Maar dat je oefeningen zwaarder worden zegt idd wel iets over wat je knie alweer aan kan! Die woorden van je fysio zijn zeker wijs haha. Nu nog de raad opvolgen (dat is moeilijker!)

Ik vanochtend ook weer bij de fysio geweest, ze wil de fysio terugschroeven naar 1x per week. Aan de ene kant snap ik het niet helemaal, juist omdat ik deze week meer last heb! Aan de andere kant snap ik ook wel dat ik er zelf min of meer schuldig aan ben dus tja, blijkbaar/misschien is 1x per week genoeg. We gaan het maar uitproberen, als ik meer last blijf houden, schroeven we het weer op.

DIe wijze woorden van de fysio van Muis, zoiets zei mijn fysio ook, dat knie wel kans moet krijgen te herstellen tussendoor. Ik ga bij wijze van proef dit maar eens uitproberen. Dus niet sporten vanavond. Kijken of ik dan minder last ga krijgen vh weekend. ZIj vertelde ook dat ik doordat ik dan weer ga sporten aan het eind vd dag, ik het laatste restje energie uit knie haal en dat dat niet bevorderlijk is voor het herstel. Daar zit idd wel wat in... (helaas haha).

Verder is die vriendin van mijn moeder dus langs geweest. Het was een hele aparte ervaring haha. Ik weet nog niet zo goed wat ik ervan moet denken. Iig kwam zij met een hele verklaring over wat het betekent, ik zat letterlijk "op slot" dat ik niet een bepaalde kant op moest gaan en dan is er ook nog verschil tussen linker en rechter knie. (zo is er voor elke lichamelijke klacht wel een psychische verklaring is haar visie). Dus dat heeft mij ergens wel aan het denken gezet. Aan de andere kant denk ik ook; ja daaaag! Had het dan iets minder drastisch gekund? Die trombose betekende ook iets, maar dat ben ik vergeten (zij vertelde zooooveel!).

Wat zij heeft gedaan is quantum touch, ze heeft haar handen op mijn knie gelegd en later ook nog op bovenbeen. Het werd heel warm binnenin (de buitenkant gek genoeg niet) en ik voelde mijn bovenbeen heel zwaar worden en later gingen mijn tenen prikken (had te maken met bepaalde energie stroming). Nu heb ik gewoon spierpijn in bovenbeen, heel bizar. Verder heb ik nog niet het idee dat er iets in knie is gebeurd, maar het schijnt lang door te werken, dus wie weet wat er nog gaat gebeuren. Of niet

Afwachten dus komende dagen... wie weet krijg ik er dan ook een wat betere mening over haha.

Dus ja iig weer genoeg om overna te denken

Fijn weekend alvast!
.
Hey Suz, dat klinkt wel apart en ik vind het ook bijzonder dat je toch iets voelde gebeuren. Nu inderdaad even afwachten of er nog iets gaat gebeuren dat een positieve invloed heeft op je knie. Ik ben benieuwd!

Maar als ik eerlijk ben, vind ik het ook wel vaag en wazig hoor.

's Ochtends sporten vind ik wel een goede tip. Ik probeer fysio ook steeds 's ochtends te plannen omdat mijn knieen dan nog het fitst voelen. Aan het eind van de dag hebben de knietjes vaak toch al heel wat te verduren gehad.

Panienka, mijn fysio wordt vergoed door de verzekering. Ik ben royaal verzekerd voor fysio, dus kan nog even vooruit. Al heb ik wel wat budget verspild bij mijn eerste fysio. Voor één fysioytraining wordt één consult (zo'n 30 euro) gedeclareerd bij mijn verzekering. Omdat de fysio niet 1,5 uur alleen met mij bezig is en ik de oefeningen alleen kan uitvoeren (hij komt wel steeds even kijken of het goed gaat of te helpen met apparaten instellen) wordt dus ook geen 1,5 uur in rekening gebracht.

Als ik straks door mijn fysiobudget heen ben dan ga ik wel even vragen of de fysio nog iets kan betekenen mbt een machtiging voor extra fysio. In mijn huisarts heb ik weinig vertrouwen dat die daaraan mee wil werken.

Maar eerst maar eens even kijken hoe het allemaal gaat lopen.

Ik durf ook niet te zeggen of de kleine verbetering van mijn knieen nu komt door de fysio of door alle rust die mijn knieen inmiddels hebben gehad.

Mijn rechterknie gaat goed vooruit, aan mijn linkerknie (de slechtste knie) zal nog heel wat gewerkt moeten worden om die weer in orde te krijgen. Ik heb zelf nog steeds een beetje het gevoel dat er "iets" niet goed zit in deze knie en fysio niet genoeg zal zijn en er straks alsnog snijwerk van een orthopeed aan te pas moet gaan komen.

Maar laat ik maar niet op de zaken vooruit lopen en eerst de fysio een kans geven.

De fysio van vanmorgen heeft in elk geval weer pijn opgeleverd, hopenlijk voelt het morgen weer wat beter.

LM, ben jij de dag ook nog een beetje redelijk doorgekomen?
Morgen meer, ik wilde alleen even melden dat de bibliotheek hier een rollator heeft voor oude en/of gehandicapte mensen. Heel makkelijk.

Je snapt hem al, ik voelde me bijna 186...
LM

(wel een uitvinding dat ze dat in de bieb hebben!)

Panienka, In de ochtend sporten is idd wel een goede tip! Nou lukt dit door de weeks niet zo goed omdat ik dan moet werken of fysio heb of er is geen spinningles, maar as zondag wil ik wel weer gaan als het even kan, zal meteen eens kijken of ik dan verschil merk.

Muis, hopelijk heb je morgen minder last! Dat gevoel van er zit "iets" nog niet goed, dat herken ik idd. Dat je ergens weet dat het niet goed zit, maar ja.. helaas zijn wij geen ortopheed/fysio oid En idd toch eerst even fysio de kans geven.

(en ik hoop dat mijn gevoel niet klopt, dat het inmiddels wel gewoon goed zit en dat het toch nog een kwestie van herstellen is).

Ik zit vanavond braaf op de bank, nog even overwogen om de stad in te gaan om te borrelen, maar ik dacht; laat ik het dan nu maar meteen helemaal goed doen (dan sta/hang je toch weer teveel, ook niet relaxed)

Ik voel trouwens aan mijn knie geen veranderingen, eigenlijk nog steeds pijn zoals de rest vd week. Maar.... wie weet gebeurd er vanacht toch nog iets hihi.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven