Gezondheid alle pijlers

Menstruatie 2x uitstellen

03-07-2020 13:37 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kan het kwaad om voor een keer, je menstruatie 2x uit te stellen?
Alle reacties Link kopieren
Lees de bijsluiter van je anticonceptie.
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Alle reacties Link kopieren
je bedoelt 2x geen stopweek met de pil?

dat kan in principe prima, behalve als je met je huisarts iets anders besproken hebt, wat je nu niet benoemt
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er geen fan van, maar voor een vakantie of bruiloft deed ik het ook.
Gewoon niet te vaak doen. Houd het meer uitzondering dan regel zodat je cyclus en lichaam niet te erg verstoord raken.
Dan kan het volgens mij niet veel kwaad.
Mits bijsluiter of arts anders vermelden uiteraard.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
03-07-2020 13:42
je bedoelt 2x geen stopweek met de pil?

dat kan in principe prima, behalve als je met je huisarts iets anders besproken hebt, wat je nu niet benoemt
Dat bedoel ik inderdaad. Verder heb ik mijn met huisarts niks besproken over doorslikken oid. Toen ik de pil kwam ophalen bij de apotheek werd mij alleen gezegd dat het gewoon mogelijk is om hem door te slikken. Heb ik ook al wel een keer gedaan, 1 stopweek overgeslagen, maar ik vroeg me af of het ook mogelijk is om er 2 over te slaan. Niet dat dat ineens bijwerkingen gaat geven oid...
Alle reacties Link kopieren
Toen ik nog de pil slikte hield ik maar 2 x per jaar een stopweek. Of een keer extra als ik onverhoopt toch last kreeg van spotting tussendoor. Volgens mijn huisarts kon dat absoluut geen kwaad.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor kan prima, ik slik meestal 2 of 3 strips achter elkaar. Soms wel een keer spotting tussendoor maar meestal niet.
Alle reacties Link kopieren
Aragog schreef:
03-07-2020 13:55
Toen ik nog de pil slikte hield ik maar 2 x per jaar een stopweek. Of een keer extra als ik onverhoopt toch last kreeg van spotting tussendoor. Volgens mijn huisarts kon dat absoluut geen kwaad.

Ja, dat heb ik vaak gehoord van vrouwen.
Ik zou daar persoonlijk nooit voor kiezen, je lichaam zo lang met hormonen voor de gek houden.
Maar een keer een menstruatie overslaan omdat het beter uitkomt snap ik.
Het blijft natuurlijk ook een ongemak dat ongesteld zijn ;-)
Alle reacties Link kopieren
Je mag hem gewoon doorslikken. Mijn dochter heeft in een jaar tijd één keer een stopweek ingelast en dat ging prima. Wel meer last van die menstruatie, dus ze overweegt om hem helemaal maar door te slikken. Zelfs dat kan gewoon.
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
03-07-2020 13:59
Ja, dat heb ik vaak gehoord van vrouwen.
Ik zou daar persoonlijk nooit voor kiezen, je lichaam zo lang met hormonen voor de gek houden.
Maar een keer een menstruatie overslaan omdat het beter uitkomt snap ik.
Het blijft natuurlijk ook een ongemak dat ongesteld zijn ;-)
Je hebt sowieso geen echte menstruatie met de pil, dus je houdt je lichaam wat dat betreft niet meer voor de gek dan wanneer je altijd een stopweek houdt.
Ik doe het meer om mijn lichaam soms ook een weekje kunstmatig-hormoon-vrij te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
03-07-2020 13:59
Ja, dat heb ik vaak gehoord van vrouwen.
Ik zou daar persoonlijk nooit voor kiezen, je lichaam zo lang met hormonen voor de gek houden.
Maar een keer een menstruatie overslaan omdat het beter uitkomt snap ik.
Het blijft natuurlijk ook een ongemak dat ongesteld zijn ;-)
Je houdt je lichaam sowieso voor de gek met hormonen als je de pil slikt, of je nou een stopweek inlast of niet. Dat is ook maar een nep-menstruatie en helemaal niet nodig.
Alle reacties Link kopieren
Mijn huisarts slikt zelf ook de pil en gaf aan dat zij zelf maar 2/ 3 keer per jaar ongesteld is. Ik slik hem ook vaak door. Ik heb alleen Altijd wel last van tussentijdse bloedingen. Dat is dan wel vervelend.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
03-07-2020 14:00
Je hebt sowieso geen echte menstruatie met de pil, dus je houdt je lichaam wat dat betreft niet meer voor de gek dan wanneer je altijd een stopweek houdt.
Ik doe het meer om mijn lichaam soms ook een weekje kunstmatig-hormoon-vrij te hebben.

Ja, ik begrijp het.
Is ook meer een gevoelsdingetje van mijn kant hoor.
Het is ideaal om door te kunnen slikken.
(Anders was ik destijds ongesteld geweest op mijn trouwdag) ik moet er niet aan denken!🤪
Alle reacties Link kopieren
Kan gewoon. Ik heb 10 jaar lang de pil non stop geslikt. Op mijn 52e gestopt, daarna ook nooit meer een bloeding gehad. Ideaal.
Mijn dochter slikt hem ook gewoon door. Volgens mij wordt het steeds gebruikelijker.
Ik zag alleen maar voordelen: geen bloeding, die toch nergens voor nodig is.
Stabiele hormoon balans, elke dag hetzelfde. Minder kans op vergeten ( vooral die eerste dag van de nieuwe strip was nogal eens een dingetje).
Alle reacties Link kopieren
Paarden2004 schreef:
03-07-2020 13:50
Dat bedoel ik inderdaad. Verder heb ik mijn met huisarts niks besproken over doorslikken oid. Toen ik de pil kwam ophalen bij de apotheek werd mij alleen gezegd dat het gewoon mogelijk is om hem door te slikken. Heb ik ook al wel een keer gedaan, 1 stopweek overgeslagen, maar ik vroeg me af of het ook mogelijk is om er 2 over te slaan. Niet dat dat ineens bijwerkingen gaat geven oid...
kan, sommige vrouwen kunnen een tussentijdse bloeding krijgen maar ik heb er nooit last mee gehad.
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
03-07-2020 14:06
Ja, ik begrijp het.
Is ook meer een gevoelsdingetje van mijn kant hoor.
Het is ideaal om door te kunnen slikken.
(Anders was ik destijds ongesteld geweest op mijn trouwdag) ik moet er niet aan denken!🤪
Ja mijn kunstmatig-hormoon-vrije-week is ook meer gevoel denk ik ;-)
Dat verschilt per persoon.

Bij mij gaat dat prima, behalve dat de ongesteldheid daarna niet leuk is.

Bij een vriendin gaat 't bij de tweede keer doorslikken al mis (doorbraakbloedingen).

Gewoon proberen dus.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie hulp! Ik ga het dan toch maar proberen. Heb wel tegen mezelf gezegd dat ik, na mijn 3 strips die nog over zijn, is 1 a 2 maanden ga stoppen met slikken aangezien ik nu meer last heb van puistjes als voorheen..
Hele volksstammen slikken jaren hun pil gewoon door. Huisartsen en gyns hebben het zelfs voorgesteld om te gaan doen ivm zware PMS.

Wel in achterhoofd houden dat er soms wel eens een drookbraakbloeding kan komen, hoeft niet. Kan wel.
Alle reacties Link kopieren
Aragog schreef:
03-07-2020 13:55
Toen ik nog de pil slikte hield ik maar 2 x per jaar een stopweek. Of een keer extra als ik onverhoopt toch last kreeg van spotting tussendoor. Volgens mijn huisarts kon dat absoluut geen kwaad.
Ik ook. Huisarts opperde het zelf omdat ik tijdens de stopweek kapot ga van de hoofdpijn.
Ik slik altijd door tot ik een doorbraakbloeding krijg en dat is meestal om de 3-4 maanden. Als ik op vakantie ga zorg ik wel dat ik net daarvoor een stopweek inlas want ik heb wel eens doorbraakbloeding gehad op vakantie en die stopte niet totdat ik gewoon een stopweek inlaste.

Niks zo vervelend als ongesteld zijn tijdens je vakantie of bij belangrijke dagen.
Alle reacties Link kopieren
Ja vlak voor vakantie doe ik dat ook zo.
Zo’n onzin dat je ongesteld moet worden als je de pil slikt. Die stopweek is er alleen voor het gevoel, niet omdat het moet ofzo.

Edit: en het is ook een fabel dat je natuurlijke cyclus ervan door de war raakt. Ik slikte altijd door totdat ik een doorbraakbloeding kreeg. Daarna een poos helemaal gestopt en toen had ik direct weer een normale cyclus.
Alle reacties Link kopieren
Paarden2004 schreef:
03-07-2020 14:21
Bedankt voor jullie hulp! Ik ga het dan toch maar proberen. Heb wel tegen mezelf gezegd dat ik, na mijn 3 strips die nog over zijn, is 1 a 2 maanden ga stoppen met slikken aangezien ik nu meer last heb van puistjes als voorheen..
Dit zou ik nou juist weer niet doen. Ik weet niet of 1 à 2 maanden lang genoeg is, maar in principe is het zo dat als je stopt met de pil en daarna weer begint je het eerste jaar weer meer risico hebt op trombose. Je brengt je lichaam helemaal in de war, als je stopt en dan weer begint. Zou gewoon lekker doorslikken, als je echt denkt dat het door de pil komt zou ik de huisarts even bellen. Die kan je beter adviseren dan dat je er zelf een beetje mee om gaat rommelen.
Alle reacties Link kopieren
Lou- schreef:
03-07-2020 15:53
Zo’n onzin dat je ongesteld moet worden als je de pil slikt. Die stopweek is er alleen voor het gevoel, niet omdat het moet ofzo.

Edit: en het is ook een fabel dat je natuurlijke cyclus ervan door de war raakt. Ik slikte altijd door totdat ik een doorbraakbloeding kreeg. Daarna een poos helemaal gestopt en toen had ik direct weer een normale cyclus.
Dit dus.
Die stopweek enzo is bedacht om vrouwen het gevoel te geven dat de pil niet onnatuurlijk is.
Het is dus totale onzin. Je kunt gewoon doorslikken.
Wat eten we vanavond?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven