Gezondheid alle pijlers

Menstruatie na bevalling

20-01-2019 18:27 30 berichten
Ik wist niet helemaal op welke pijler ik het topic zou starten. Maar toch maar hier.

Ruim 12 weken bevallen van ons kleine wonder. Super snel hersteld en ook het vloeien was met 2 weken wel gedaan.

Nu bedacht ik me afgelopen week ineens dat ik nog niet weer ongesteld ben geweest.

Hoe snel na de bevalling waren jullie weer ongesteld en kwam jullie cyclus weer opgang?
Na 7 weken. Ik gaf flesvoeding.
Alle reacties Link kopieren
"In principe kun je je eerste menstruatie na een week of zes tot acht krijgen, maar het kan ook drie maanden duren. Als je borstvoeding geeft, onderdrukt het hormoon prolactine de opbouw van baarmoederslijmvlies en de eisprong. Hierdoor kan het zijn dat je nog niet ongesteld wordt. Bij tachtig tot negentig procent van alle vrouwen blijft de menstruatie weg, maar er zijn ook vrouwen die ondanks de borstvoeding wel weer direct ongesteld worden."
https://www.oudersvannu.nl/baby/kraamti ... bevalling/
Alle reacties Link kopieren
Na tien maanden. Maar ik gaf borstvoeding.
Alle reacties Link kopieren
Na drie weken, ondanks dat ik bv gaf :(
Een zebra is geen paard met strepen
Alle reacties Link kopieren
Nog niet, en mijn baby is even oud als de jouwe.
Ik geef bv.
Na 13 maanden weer. Ik gaf borstvoeding tot 17 maanden, dus hormonen hebben mijn cyclus lang onderdrukt.
Alle reacties Link kopieren
Na 12 weken met flesvoeding.
Alle reacties Link kopieren
Na een week of 8. Ik gaf flesvoeding.
Na 12 maanden bij de eerste en nu is de tweede 7 maanden en nog niet ongesteld geweest. Beide keren borstvoeding.
Na 22 maanden (borstvoeding gegeven tot dochter 3 jaar was) bij de eerste. Na 8 maanden bij de tweede (krijgt nog steeds borstvoeding).
Ik geef nu flesvoeding maar heb de eerste 3 weken wel borstvoeding gegeven.

Had op interner ook gelezen dat het door borstvoeding wat langer kan duren inderdaad. Maar ben wel benieuwd naar de ervaringen hier.

In mijn omgeving een aantal verhalen van dames die alweer zwanger waren zonder überhaupt ongesteld te zijn geweest. En merk dat ik hier ook wat bang voor ben omdat het wat langer op zich laat wachten.
Alle reacties Link kopieren
De eerste keer acht maanden, de tweede keer vier maanden en ik gaf borstvoeding.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Vlinders90 schreef:
20-01-2019 18:45
Ik geef nu flesvoeding maar heb de eerste 3 weken wel borstvoeding gegeven.

Had op interner ook gelezen dat het door borstvoeding wat langer kan duren inderdaad. Maar ben wel benieuwd naar de ervaringen hier.

In mijn omgeving een aantal verhalen van dames die alweer zwanger waren zonder überhaupt ongesteld te zijn geweest. En merk dat ik hier ook wat bang voor ben omdat het wat langer op zich laat wachten.
Het is verstandig om anti-conceptie te gebruiken wanneer je niet zwanger wilt worden. Gebruik condooms zo lang je geen pil slikt of iets anders gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
Kijk als je onveilige seks hebt gehad( ook met alleen een condoom) in de afgelopen weken zou ik wel testen. En anders is je cyclus nog niet opgang
Alle reacties Link kopieren
Na een week of 7 geloof ik. Nog best lang nagebloed en toen dat net een dag of wat over was, begon ik weer opnieuw te bloeden, nooit meer aan menstruatie gedacht, dus de huisarts opgebeld, bleek gewoon m'n menstruatie te zijn :facepalm:
Vlinders90 schreef:
20-01-2019 18:45

In mijn omgeving een aantal verhalen van dames die alweer zwanger waren zonder überhaupt ongesteld te zijn geweest. En merk dat ik hier ook wat bang voor ben omdat het wat langer op zich laat wachten.
Gebruik je anticonceptie?
Vlinders90 schreef:
20-01-2019 18:45
Ik geef nu flesvoeding maar heb de eerste 3 weken wel borstvoeding gegeven.

Had op interner ook gelezen dat het door borstvoeding wat langer kan duren inderdaad. Maar ben wel benieuwd naar de ervaringen hier.

In mijn omgeving een aantal verhalen van dames die alweer zwanger waren zonder überhaupt ongesteld te zijn geweest. En merk dat ik hier ook wat bang voor ben omdat het wat langer op zich laat wachten.
Ja, ik ken er een aantal die dachten dat ze wel zonder anticonceptiemiddel weer aan het sexen waren gesalgen, allemaal zwanger binnen 3 maanden na hun bevalling.
Waarom heb je geen anticonceptie gebruikt?
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
20-01-2019 19:27
Ja, ik ken er een aantal die dachten dat ze wel zonder anticonceptiemiddel weer aan het sexen waren gesalgen, allemaal zwanger binnen 3 maanden na hun bevalling.
Waarom heb je geen anticonceptie gebruikt?
De apotheker zei 3 jaar terug tegen mij (toen ik de pil kwam ophalen) dat ik nog geen pil hoefde te gebruiken zolang ik nog niet ongesteld was geworden.. blijkbaar denken nog steeds veel mensen dat dat zo is.

Van een apotheker vind ik dat overigens schandalig en ik heb hem ter plekke een les biologie gegeven en daarna een andere apotheker gezocht.
Wij gebruiken een condoom als anticonceptie.

Voor dat ik zwanger was ook geen hormonale anticonceptie gebruikt omdat ik me daardoor echt niet goed voelde. Toen gewoon voor het zingen de kerk uit omdat een zwangerschap niet ongewenst zou zijn. Maar dat vind ik nu een te groot risico.
Nijntje* schreef:
20-01-2019 19:36
De apotheker zei 3 jaar terug tegen mij (toen ik de pil kwam ophalen) dat ik nog geen pil hoefde te gebruiken zolang ik nog niet ongesteld was geworden.. blijkbaar denken nog steeds veel mensen dat dat zo is.

Van een apotheker vind ik dat overigens schandalig en ik heb hem ter plekke een les biologie gegeven en daarna een andere apotheker gezocht.
Wow, dat is echt bizar. o_o


Maar TO weet dat wel zie ik in een van de raeacties dus dan begrijp ik niet waarom ze nu bang is? Dan heeft ze dus bewust geen anti-conceptie gebruikt terwijl ze al van die verhalen kent uit haar omgeving.
Alle reacties Link kopieren
Bij de eerste na 10 maanden en bij de tweede na 3 maanden. En al meteen regelmatig nu. .
Ik geef borstvoeding.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij duurde het 4,5 maand en dat terwijl ik na 10 weken met borstvoeding gestopt was. Daarna nog een tijd onregelmatig geweest. Pas een jaar na de bevalling was alles weer normaal.
Alle reacties Link kopieren
Na een week of 8 (met volledige borstvoeding) :cry:
11 maanden met borstvoeding

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven