Gezondheid alle pijlers

menstruatie, verschil in bloedverlies

13-02-2015 01:22 6 berichten
Ik heb geen idee of dit normaal is, vandaar dat ik het hier vraag.

Mijn menstruatie is regelmatig maar de ene keer heb ik totaal geen buikpijn en verlies ik heel veel bloed. Ik gebruik op zulke momenten incontinentie materiaal. Echter een andere maand verlies ik heel weinig bloed en heb, voor mijn doen, veel buik- en lage rugpijn. Dan zou ik technisch gezien de hele dag toekunnen met een normaal maandverband zonder door te lekken.

Het is niet strikt om en om, wel is het afwisselend genoeg om op te vallen.

Verder heb ik geen klachten.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet ook niet of het normaal is, maar bij mij is dat ook zo. Niet zo extreem als bij jou trouwens. Mocht je twijfelen of het wel goed is dan kun je altijd de huisarts even bellen.
water en zand
Is incontinentiemateriaal beter dan maandverband dan?

En ik herken het niet. Heb wel lichte verschillen in menstruaties, maar niet zo groot als jij dat beschrijft.
Alle reacties Link kopieren
Heb ik ook een periode gehad. Of buikpijn, of veel bloedverlies. Bij mij veranderde dat toen ik stopte met de pil. Nu 3 dagen gewoon bloedverlies en lichte buikpijn. Met pil had ik meer buikpijn dan zonder!
Voor mij niet herkenbaar. Het verloopt altijd het zelfde, twee hele zware dagen, dan een lichte dag en dan nog wat nadruppelen. Maar niet de ene maand heel heftig en de andere maand nauwelijks bloedverlies.
Vreemd, misschien toch eens een bezoekje wagen aan de huisarts dan. Ik gebruik geen anticonceptie dus daar kan het ook niet aan liggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven