Gezondheid
alle pijlers
Menstruatiecup pijn
donderdag 24 oktober 2024 om 00:49
Hi! Ik ben benieuwd naar ervaringen van mede-menstruatiecupgebruikers.
Ik gebruik al jaren de menstruatiecup, wat een uitvinding! Helaas heb ik denk ik sinds een half jaar dat halverwege mijn menstruatie de cup veel pijn veroorzaakt. Het zuigt als het ware een stuk ‘vlees’ in de cup. Het trekt daar dan aan doordat het vacuüm zuigt. Dit doet echt heel veel pijn, tot het punt dat ik hem er net helemaal heb uitgehaald en uit nood een maandverbandje heb gepakt. De pijn is direct weg. Mijn cup gaat vaak diep zitten en trekt dan echt. Zijn er meer dames die dit herkennen? Ik heb me echt een ongans gegoogeld en kwam dit nergens tegen.
Doe ik iets verkeerd? Uiteraard verbreek ik normaliter het vacuüm voor ik de cup verwijder, maar dat gaat dus nauwelijks door bovenstaande. Ik gebruik de Beppycup, voor de goede orde
Ik gebruik al jaren de menstruatiecup, wat een uitvinding! Helaas heb ik denk ik sinds een half jaar dat halverwege mijn menstruatie de cup veel pijn veroorzaakt. Het zuigt als het ware een stuk ‘vlees’ in de cup. Het trekt daar dan aan doordat het vacuüm zuigt. Dit doet echt heel veel pijn, tot het punt dat ik hem er net helemaal heb uitgehaald en uit nood een maandverbandje heb gepakt. De pijn is direct weg. Mijn cup gaat vaak diep zitten en trekt dan echt. Zijn er meer dames die dit herkennen? Ik heb me echt een ongans gegoogeld en kwam dit nergens tegen.
Doe ik iets verkeerd? Uiteraard verbreek ik normaliter het vacuüm voor ik de cup verwijder, maar dat gaat dus nauwelijks door bovenstaande. Ik gebruik de Beppycup, voor de goede orde
I never failed, I just found another way how not to do things
donderdag 24 oktober 2024 om 07:50
donderdag 24 oktober 2024 om 07:56
Ik herken wel een weeïg gevoel tijdens laatste dagen van menstruatie met de (ook Beppy-) cup. Beetje gevoel dat de cup aan je baarmoeder trekt en idd meteen weg als je cup uithaalt. Ik had dat alleen toen ik cup net had, laatste jaren niet meer. Als je zeker weet dat de cup wel goed zit (wat wsl wel zo zal zijn als je ‘m al jaren hebt) misschien eens een disc proberen?
donderdag 24 oktober 2024 om 08:00
hmm, weeïg gevoel kan ik niet helemaal plaatsen. Het is echt een soort stekende pijn als je weefsel in die cup vacuüm lijkt te trekken. Ik kan me niet voorstellen dat na jaren gebruik de cup niet goedzit. Hij klapt altijd open en ik voel de cup fysiek ook nooit zitten. Een disc ken ik niet, ga dat even opzoeken.Charlie591 schreef: ↑24-10-2024 07:56Ik herken wel een weeïg gevoel tijdens laatste dagen van menstruatie met de (ook Beppy-) cup. Beetje gevoel dat de cup aan je baarmoeder trekt en idd meteen weg als je cup uithaalt.
roxxeanne wijzigde dit bericht op 24-10-2024 08:00
Reden: Typvoutjesss
Reden: Typvoutjesss
0.35% gewijzigd
donderdag 24 oktober 2024 om 10:41
Ik herken het niet, maar misschien kan een ander type cup een oplossing zijn?
Ik heb naast mijn 'normale' cup ook de Merula cup, die heeft een heel ander model. Voor mij niet perse plezieriger, maar misschien voor jou wel?
Of een menstruatiedisc. Daar kan ik zelf helemaal niks mee, maar ik kan me voorstellen dat je jouw probleem daarmee oplost.
Oh dikke mosterd.
Ik heb naast mijn 'normale' cup ook de Merula cup, die heeft een heel ander model. Voor mij niet perse plezieriger, maar misschien voor jou wel?
Of een menstruatiedisc. Daar kan ik zelf helemaal niks mee, maar ik kan me voorstellen dat je jouw probleem daarmee oplost.
Oh dikke mosterd.
donderdag 24 oktober 2024 om 12:10
zondag 27 oktober 2024 om 00:14
Ik heb echt tot dit topic nooit eerder van de diec gehoord. Is er een grote kans op doorlekken bij hevige dagen?evelien2010 schreef: ↑24-10-2024 12:10Ik heb ervaring met de cup en de disk. En die laatste ben ik erg positief over. Hij zuigt niet vacuüm dus je hebt dat gevoel niet. En hij leegt zichzelf tijdens het plassen. Daardoor hoef je tussentijds niet uit te halen (op het werk bijvoorbeeld. Echt ideaal.
maandag 28 oktober 2024 om 17:52
Ik herken het wel.
Heb nu de merula en met deze heb ik de pijnklachten het minst. Aan het einde van mijn menstruatie als mijn baarmoedermond weer hoger gaat liggen krijg ik er vaak weer last van.
De laatste dag gebruik ik vaak alleen een wasbaar inlegkruisje en dat is dan ook voldoende.
Van die disc zie ik ook veel reclame voorbij komen en ben wel benieuwd of het ook echt wat is, maar ben ook wel bang om weer een bedrag voor niks uit te geven.
Heb nu de merula en met deze heb ik de pijnklachten het minst. Aan het einde van mijn menstruatie als mijn baarmoedermond weer hoger gaat liggen krijg ik er vaak weer last van.
De laatste dag gebruik ik vaak alleen een wasbaar inlegkruisje en dat is dan ook voldoende.
Van die disc zie ik ook veel reclame voorbij komen en ben wel benieuwd of het ook echt wat is, maar ben ook wel bang om weer een bedrag voor niks uit te geven.
zaterdag 2 november 2024 om 16:50
De disk kan meer aan dan de cup. En als je meer ervaren bent voel je ook duidelijk dat het tijd is om naar de wc te gaan. Op hevige dagen zou ik het combineren met menstruatieondergoed of wat vaker naar de wc gaan om te plassen. Dan leegt de disk zich vanzelf.
donderdag 14 november 2024 om 19:24
Ik ben overtuigd door jullie ik ga de disc proberen. Zodra ik weet welke maar ik moet hebben, bestel ik ‘m. Ik zal het in ieder geval in het begin combineren met menstruatieondergoed, om niet door te lekken op werk. Voor wie geinteresseerd is in een update over de disc, zal ik die over een poosje delen. Merci!
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in