Geen resultaten gevonden Probeer een andere zoekterm

Zoekfilters:

Gezondheid alle pijlers

Met smart op zoek ervaring met probing of idl ivm droge ogen

10-01-2019 13:55 13 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Sinds twee maanden staat mijn leven dusdanig in het teken van mijn droge ogen dat het alles beheerst. Ik heb een vorm van MGD/ verstopte meibomkliertjes. Ik kan bijna niets. Druppelen en extractie van de meibomkliertjes leken verbetering te geven maar dit duurde twee dagen waarna ik weer terug bij af ben. Diverse lubricants geprobeerd. De oogarts geeft aan dat hij verder niets kan betekenen. Door het constant fronsen doet mijn hele gezicht pijn en het branden zorgt ervoor dat ik nauwelijks normaal uit mijn ogen kan kijken. Het lijkt zo onschuldig maar het bepaalt mijn hele leven. Afijn, ik heb na lang zoeken iets gevonden dat uitkomst kan bieden. In Amerika schijnt dit al veel gedaan te worden maar in Nederland vind ik nergens reviews. Dus wie kan mij vertellen wat zijn/ haar ervaring is met probing (het doorprikken van deze kliertjes) en de ipl behandeling (licht therapie ) ?
Ik had last van droogte en ben toen 200 ie vitamine E gaan slikken en daardoor heb ik nergens meer last van, ook geen droge ogen.
Wees vriendelijk voor de mensen die je ontmoet op je weg naar boven, je zou ze op je weg naar beneden ook nog weleens tegen kunnen komen.
Het kan heel heftig zijn. Het was bij mij ook echt de hel. Dat je zo erg last. van je ogen kunt hebben wist ik niet tot ik 't zelf ervaarde. Ik had extreem droge ogen.

Visolie pillen helpen bij mij. Was ook advies oogarts.

Verder helpt een warmte koude Oogmasker mij. Even googlen. Die kun je in de magnetron doen en daarna op je ogen leggen. Dit is geen oplossing maar wel welkome ontlasting. De ene keer vind ik warm lekkerder andere keer koud. Het ontlast even.

Verder veel druppelen met traandruppels. En dan zonder toevoegingen. Dus in van die ampullen. Die maar 24uur houdbaar zijn. Want die met conserveermiddelen helpt niks, kun je allergies voor zijn. Via arts.

Verder heb ik paar maanden fml Oogdruppels gehad, die hielpen ook.

Maar onderschat visolie niet!

Luchtbevochtiger helpt ook. Ik heb van Philips. Zorg dat je omgeving altijd tussen de 40 60 is qua luchtvochtigheid.

Tijd geen make-up dragen, kan het nog steeds niet verdragen.

Ook oppassen met rook, haard vuur, kaarsjes en ander rook. En airconditioning. Ook koude is af te raden. Stel je werkt in koude Bloemenwinkel of koelcel. Dit kan eigenlijk niet met deze klachten.

Vraag dan gesprek bedrijfsarts.
En minder stress, hielp ook.

Niet de oorzaak, maar stress gaat wel altijd naar de zwakste plekken in je lichaam.

Sowieso is het het proberen waard om minder stress/drukte/verplichtingen te hebben.

Ook minder je ogen gebruiken, dus minder mobiel en computer, autorijden etc.

Zeer beperkend I know. Het is echt een probleem waar je jemee kunt ziekmelden.
Heb op en af 2 jaar lang ontstoken ogen gehad door droogte. Allergietest gehad, alles.
Ampullen die je per dag moet gebruiken helpen erg goed. Opletten met make up, airco...allemaal triggers. Goed wassen met babyshampoo.
Heb je al een kappenbril of scleralenzen geprobeerd?
Bedankt voor jullie reacties. Ben ziek geweest, vandaar dit late bericht. Ik gebruik omega 3 ampullen. Op dit moment nog geen effect maar hopelijk komt dat nog. De kappenbril is voor buiten inderdaad wel een optie. Helaas heb ik binnen net zo veel last als buiten. Iedere beweging veroorzaakt luchtverplaatsing dus ik voel iedere zucht. Ik draag op dit moment een skibril die ook niet afdoende helpt dus ik weet niet of het zal gaan helpen. Mijn ogen branden ook wanneer ik ze dichthoudt, zo geïrriteerd zijn ze.
De ooghygiene neem ik al in acht en biedt geen oplossing. Ik struggle me de dag door, kom zo laat als mogelijk uit bed en ga er zsm weer in. Dit is inderdaad de hel. Ik snap niet dat niets verlichting geeft. Ik weet het biet meer, dit is geen leven.
Bij mij is het uiteindelijk met stapjes beter geworden. Nog wel af en toe last maar niet meer de hel.

Maar helaas is heeft dat echt wel 1,5 jaar geduurd.

Buiten goede Zonnebril dragen. Echt via brillenwinkel.

Veel knipperen, die je waarschijnlijk al. En echt veel druppelen, kan wel 3x per uur.

Hylan druppels werken bij mij het beste.

Verder ibiprufen, dat ontspant de boel wat. Eventueel een maagbeschermer er bij vragen via huisarts.

Hou hoop. Neem voldoende rust, blijf leuke dingen doen. Zoek binnen hobby's. En vooral probeer er niet te veel over te stressen, want stress maakt het erger.
Dat warm/koud masker geeft wel even verlichting.

Geeft jou een oogdruppel niet 1 seconde verlichting?
Anders ander merk vragen.

Die Oogdruppels mag je echt super vaak, ook wel om de 10 minuten. Is veilig spul.
Heb je al een luchtbevochtiger?
Heb op dit moment nog geen luchtbevochtiger vanwege vanwege de kosten daarvan. Ben vaak in de weet met pannen tot de ramen blank staan maar ook dat helpt niet.

Bril met kappen zit in de planning maar daar ben ik binnen niet meegeholpen.

Hobbies zoals puzzelen, lezen, schilderen en klussen lukt me niet vanwege het beperkte zicht. Er blijft niet veel anders over.

Ik heb hyli gel , vidisec carbogel artelac en nog iets geprobeerd waarvan ik de naambord weet. Ik wil de druppels proberen waar iemand het eerder over had, deze zijn 24 uur houdbaar en toch ook maar de vit. a en d. Ik hoop dat de meibomkliertjes hun werk gaan doen nadat ik deze donderdag heb laten behandelen. Op dit moment vestig ik mijn hoop op de ipl of de probing.
Helaas nog geen ervaringsverhalengegoird of gevonden.
Sterkte!
Omega 3 en 6, de combi is volgens mij het beste. Heb mij er destijds in verdiept.
Ik heb verstopte meibomkliertjes. Helaas is dat niet te verhelpen met omega 3 e.d. Ik gebruik dit er wel allemaal bij Maar dit verhelpt de oorzaak niet.

Voor diegenen die dit probleem kennen en op zoek zijn naar ervaringen met probing zal ik nog eea neerschrijven.

Ben inmiddels naar een optiek geweest in Maarssen die deze behandeling uitvoert en het is me meegevallen. De ogen worden verdoofd, de binnenste oogranden schoongeschraapt waarna de opening van kliertjes doorgeprikt wordt. Soms wat pijnlijk en moeilijk om de ogen open te houden door het droge gevoel en het willen knipperen. Ze kwam er soms lastig doorheen, het weefsel was flink verhoornd. Logisch dat daar geen meibummee uitstroomt om het oog te smeren! Afijn alles bij elkaar een uurtje binnen geweest waarvan een kwartier effectief met het doorprikken. De komende twee weken kunnen de klachten verergeren maar daarna moet het toch echt verbeteren. Ik hoop zo dat dit ook daadwerkelijk zo zal gebeuren. Er staat 45 dagen voor. De dag dat ik weer normaal uit mijn ogen kan kijken, me opmaken en weer kan gaan leven wordt een feestdag.

Anonymous

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven