Gezondheid alle pijlers

Migraine bij weersomschakelingen/ erg warm weer

22-06-2022 15:28 21 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Vandaag is het weer zo ver.. het is ineens erg heet & licht (voor de ogen) en ik heb meteen weer migraine. Andersom kan het ook komen als het ineens erg afkoelt. Hebben meer mensen hier last van? Ik ben erg benieuwd naar ervaringen/ tips als iets hiervoor helpt om het bijv te voorkomen.
Wel veel last, geen tips. Hooikoorts verergert vaak ook migraine :|
Ja hier ook. Geen echte tips helaas.


Schaduw, genoeg water en altijd zonnebril buiten.
Ik ben er ook bekend mee. Heb het soms zo erg dat ik ogen moeilijk open kan houden.
Ik heb er nog niets tegen gevonden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier ook. Ik kan er niet veel aan doen, behalve goed letten op m'n andere triggers, want vaak is het een opeenstapeling waar dan de laatste de spreekwoordelijke druppel is. Dus op tijd naar bed en weer op, geen jus d'orange of rode wijn, stress tot een minimum houden, opletten met oude kaas en dat soort dingen. Dat werkt niet altijd maar maakt misschien de kans toch net wat minder.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik neem aan dat je de bekende migraine medicijnen kent? Zo niet, dan heb je nogal wat mogelijkheden om uit te proberen.
Alle reacties Link kopieren Quote
De bloedsomloop verandert bij warm weer. Je bloed gaat naar je oppervlakten om af te koelen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren Quote
Houdt alstublieft op, ben al sinds zaterdag bezig.
Ik sta goed op en na een uurtje of 2 begint de aura en daarna de duizeligheid.
Vreselijk.
Vandaag ook weer.
Ik neem steeds een triptaan in maar de volgende dag is het er weer.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Ik heb hier ook altijd meer last van bij warm weer. Ik overleef dan op extra paracetamols en vaker onder een koude douche springen om af te koelen. Meer tips heb ik niet.
Veel water drinken hielp bijvoorbeeld niet om de hoofdpijn tegen te gaan helaas niet.

Wat ik wel heb vernomen is dat je blijkbaar een spuitje kan krijgen bij de huisarts voor hoofdpijn maar dat moet ik nog ook voor mezelf navragen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Update: ik ben inderdaad al bekend met medicijnen. Die helpen meestal enigszins. Maar vaak is in het donker liggen met een koude natte doek op het hoofd het beste.

Migraine als druppel die de emmer doet overlopen herken ik ook wel. Dat had ik eerst niet door, maar tegenwoordig echt bijna geen last meer gelukkig nu ik beter eet, slaap en op mijn grenzen let.

Het is dan wel geen medicijn, maar soms ook wel fijn om te lezen dat anderen er ook mee worstelen. Al is dat voor jullie natuurlijk niet fijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Celinex schreef:
22-06-2022 18:06
Ik heb hier ook altijd meer last van bij warm weer. Ik overleef dan op extra paracetamols en vaker onder een koude douche springen om af te koelen. Meer tips heb ik niet.
Veel water drinken hielp bijvoorbeeld niet om de hoofdpijn tegen te gaan helaas niet.

Wat ik wel heb vernomen is dat je blijkbaar een spuitje kan krijgen bij de huisarts voor hoofdpijn maar dat moet ik nog ook voor mezelf navragen.
Neem je dan extra paracetamols naast migraine medicijnen? Of heb jij geen migraine?
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij of kouder of warmer weer verandert ook de luchtdruk. Daar kreeg ik migraine van. Ik gebruikte de triptanen bij de allereerste tekenen en dat hoefde geen hoofdpijn te zijn. Ook je “ anders” voelen was al een voorteken bij mij. Ik slikte meteen een pil en in de meeste gevallen zette de aanval niet door. Dat en suikerrarm eten hielpen enorm goed. Wat het beste heeft geholpen bij mij was de overgang. Ik ging van 1 à 2 aanvallen per maand van drie dagen met kotsmisselijk, overgeven etc naar 0.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik geloof niet dat ik migraine heb wel stevige hoofdpijn bij vochtig warm weer en vaak ook last van de darmen. Vaak duurt het warme weer te kort om eraan te wennen.
Als het langere tijd warm is ( en open weer) went mijn lijf er wel aan
Ik ben niet perfecd, wat is daar mis mee?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier helaas ook migraine incl aura’s..
sinds ik een zonnebril draag zowel in de winter als in de zomer, helpt het mij wel iets. Ik had eerst nog vaker migraineaanvallen.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Luchtdruk, hormonen, stress of juist ontspanning na een stressvolle periode leveren bij mij het vaakst migraine op. Gelukkig heb ik maar een aantal aanvallen per jaar (en sporadisch 4 aanvallen in een week of 5).

Paar weken geleden werd ik midden in de nacht wakker met een slapende hand (bij mij één van de voorverschijnselen van migraine). Direct triptanen genomen en in de ochtend was ik in staat om naar werk te gaan. M'n hoofd voelde als 'the day after'. Ik was niet gezellig en voelde me niet goed, maar ik kon werken.

Rust, regelmaat, niet te veel alcohol, zo min mogelijk suiker en goed slapen. Helpt allemaal, maar is toch nooit genoeg voor migrainemensen.

Ik wacht nog op die wonderpil die nooit gaat komen....
Alle reacties Link kopieren Quote
Sinds ik Propranolol ben gaan slikken zijn mijn migraine verminderd van 2 keer week naar 1 per maand en tijdens de stopweek ipv 9 dagen nog maar 4 dagen.
Ik hoef nu geen pet en zonnebril op tijdens deze dagen, een van de 2 is genoeg.
Daarnaast zijn dreigende aanvallen nog te dempen met Aspirine.

Ik weet niet wat me overkomt, jaren half functioneel geweest en ik kan weer alles.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn zoon van 6 heeft migraine en ook met deze hele hete dagen. Wij volgens een alternatieve behandeling via de kinderneuroloog. Lag gemiddeld een week per maand met heftige migraine aanvallen in een donkere kamer. En wij moeten met warme dagen elke 2 uur eten voldoende drinken en verkoeling dingen doen zodat de endorfine aanmaak verhoogt word bij kinderen kan dat buiten spelen zijn van of iets anders doen wat hij heel leuk vind. Bij volwassenen is het onder andere seks. Wij zijn net deze aanpak naar de helft minder aanvallen gegaan zonder medicatie. Maar het voelde heel tegenstrijdig om als hij hoofdpijn had en misselijk was hem iets te laten eten en dan toch even naar buiten samen een stukje skateboard of even een spelletje doen buiten. Weet niet of dat voor jou ook helpt maar wij zijn nu aardig medicatie vrij. Maar laatst bij oma die het op de ouderwetse manier deed in een donkere kamer was het gelijk weer helemaal mis.
Alle reacties Link kopieren Quote
Altijd een zonnebril op buiten, triptanen, en wat bij mij het allerbeste helpt is elke middag een half uurtje slapen.
Ik calculeer hem in, en als ik er niet aan toe kom door bijv werk of andere drukte dan merk ik dat meteen en krijg ik rond 16u smiddags weer dat onheilspellende gevoel.
Al jaren struggle ik met migraine, of het nou warm, koud, nat of droog is buiten. Helemaal binnenstebuiten gekeerd maar er kon nooit echt iets aan gedaan worden.
Ik merk wel dat bij het ouder worden de hevigheid afneemt. Nog een jaartje of 10 en dan hopelijk de overgang!
Alle reacties Link kopieren Quote
gardening.angel schreef:
22-06-2022 21:34
Luchtdruk, hormonen, stress of juist ontspanning na een stressvolle periode leveren bij mij het vaakst migraine op. Gelukkig heb ik maar een aantal aanvallen per jaar (en sporadisch 4 aanvallen in een week of 5).

Paar weken geleden werd ik midden in de nacht wakker met een slapende hand (bij mij één van de voorverschijnselen van migraine). Direct triptanen genomen en in de ochtend was ik in staat om naar werk te gaan. M'n hoofd voelde als 'the day after'. Ik was niet gezellig en voelde me niet goed, maar ik kon werken.

Rust, regelmaat, niet te veel alcohol, zo min mogelijk suiker en goed slapen. Helpt allemaal, maar is toch nooit genoeg voor migrainemensen.

Ik wacht nog op die wonderpil die nooit gaat komen....
Ik wacht ook op die wonderpil 🤪
Hier ook slapende hand en dan begint de ellende… medicatie helpt minimaal
Als het snachts onweert word ik vaak wakker met migraine. Vrij weinig aan te doen helaas
Alle reacties Link kopieren Quote
Celinex schreef:
22-06-2022 18:06
Ik heb hier ook altijd meer last van bij warm weer. Ik overleef dan op extra paracetamols en vaker onder een koude douche springen om af te koelen. Meer tips heb ik niet.
Veel water drinken hielp bijvoorbeeld niet om de hoofdpijn tegen te gaan helaas niet.

Wat ik wel heb vernomen is dat je blijkbaar een spuitje kan krijgen bij de huisarts voor hoofdpijn maar dat moet ik nog ook voor mezelf navragen.
Met dat spuitje bedoel je waarschijnlijk de nieuwste generatie migraine medicijnen, het heeft met eiwitten te maken. Die worden alleen voorgeschreven aan mensen die chronisch migraine hebben én eerst alle andere medicijnen tegen migraine hebben gebruikt. Ik denk niet dat de huisarts die voorschrijft, maar dat je daarvoor bij een neuroloog moet zijn. Emgality is een dergelijk medicijn en dat gebruik ik zelf. Dan zet je 1 keer per maand de spuit er zelf bij je in.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven