Gezondheid alle pijlers

Mijn man heeft slokdarmkanker

12-08-2017 10:06 146 berichten
3 weken geleden zijn we getrouwd, hebben onlangs een mooi huis gekocht op een plek waar we samen oud willen worden. Gisteren hebben we te horen gekregen dat mijn man slokdarmkanker heeft.

Mijn man is de liefde van m'n leven, nog nooit eerder heb ik me zo gelukkig gevoeld met iemand als met hem. Drie weken geleden zijn we zonder zorgen getrouwd, het geluk straalde van ons af. Het was zo'n mooie en liefdevolle bruiloft en nu donderen we allebei van die roze wolk af in een medische wereld vol onzekerheden.

Kans op genezing van slokdarmkanker is klein. We houden de hoop erin dat hij volgende week hoort dat er geen uitzaaiingen zijn en dat hij geopereerd kan worden.

Ik wil m'n man niet kwijt en denk nu dat ik nooit meer gelukkig kan worden zonder hem. Ik besef dat dit misschien waangedachtes zijn.

Zijn er mensen die zich in een soortgelijke situatie verkeren, of hebben verkeerd?

Dank jullie wel.
TinPanAlley schreef:
15-08-2017 20:58
De onderzoeken van vandaag zijn afgerond. Tijdens de echo zijn er geen puncties gedaan, de lymfeklieren zagen er goed uit.

Dit geeft wel hoop.
Wat goed! Ik duim voor jullie dat de andere uitslagen ook zo positief mogelijk zijn. Fijn ook om te lezen dat jullie zo'n steun hebben aan familie en vrienden.

Met ons gaat het wel redelijk. Ja, ik ben gewoon aan het werk. Thuis zitten 'afwachten' gaat ons niet helpen. Daarnaast scheelt het denk ik ook wel dat wij nog minder weten dan jullie, en dat de uitslag ook nog relatief positief ('alleen een operatie') kan zijn. Daar houden we ons momenteel aan vast. Het is inderdaad druk en veel allemaal met ook nog een kleintje in huis, maar tegelijk zorgt hij voor afleiding en grappige en leuke momentjes. Gelukkig is hij te klein om er echt iets van mee te krijgen.

Morgen weten we meer...
Phoebe-Buffay schreef:
16-08-2017 09:44
Fijn dat je goed nieuws hebt gekregen.
Wanneer krijg je de uitslag van de scans?
Vrijdag rond 15.15 krijgen we een telefoontje.
Yraatje schreef:
16-08-2017 13:29
En het is inderdaad vreselijk om met deze ziekte geconfronteerd te worden. Zeker als het een persoon betreft die je liefhebt en die je niet kunt helpen.
Dank je wel voor je verhaal en raad. Het is inderdaad vreselijk om mijn man zo verslagen te zien. Hij is zo levenslustig en zijn leven wordt nu misschien van hem afgenomen. Ik kan niks doen behalve er voor hem zijn maar het doet zo'n verschrikkelijke pijn.

@PietjePuk, ik duim voor jullie!!! Spannende dag vandaag.

Mijn man krijgt vandaag zijn laatste onderzoek, de PET-scan. Ik ben heel erg bang :(
Alle reacties Link kopieren
Ik kan niks voor je doen,maar wil je heel veel sterkte wensen met de PET-scan....ik hoop zo dat jullie morgen positief nieuws krijgen!! :redrose:
Heftig zeg! Ik stuur je even een pb. Mijn vader heeft darmkanker en vandaag ontvangen wij de uitslag of hij geopereerd kan worden of niet. Sterkte! :hug:
TinPanAlley schreef:
17-08-2017 07:15
@PietjePuk, ik duim voor jullie!!! Spannende dag vandaag.

Mijn man krijgt vandaag zijn laatste onderzoek, de PET-scan. Ik ben heel erg bang :(
Dank je! Ook voor jullie heel veel succes vandaag! Is er een kans dat je na de PET-scan meteen iets hoort, of echt morgen pas?
Alle reacties Link kopieren
TinPanAlley schreef:
17-08-2017 07:15
Vrijdag rond 15.15 krijgen we een telefoontje.


Dank je wel voor je verhaal en raad. Het is inderdaad vreselijk om mijn man zo verslagen te zien. Hij is zo levenslustig en zijn leven wordt nu misschien van hem afgenomen. Ik kan niks doen behalve er voor hem zijn maar het doet zo'n verschrikkelijke pijn.

@PietjePuk, ik duim voor jullie!!! Spannende dag vandaag.

Mijn man krijgt vandaag zijn laatste onderzoek, de PET-scan. Ik ben heel erg bang :(
Het doet heel erg veel pijn. Ik weet alleen hoe het voelt als dochter zijnde, niet als zijnde partner. (en zeker niet als partner die pas net met hem getrouwd is).
Ik hoop zo dat jullie relatief goed nieuws gaan krijgen. Dat er nog heel veel mogelijk is. Ik zal heel hard duimen!!
Alle reacties Link kopieren
Heel veel succes vanmiddag met de pet scan.
Hoe is de PET-scan gegaan?

Wij hebben relatief goed nieuws gehad. Er zijn geen uitzaaiingen, en de tumor is operabel! :-)
Wel heeft de tumor een beetje een rare vorm en willen ze weten wat de relatie is met een andere aandoening die mijn vriend heeft. Daarvoor is een aanvullend onderzoek nodig door een expertteam op dat gebied, dat uiteindelijk ook de operatie zal doen. Maar vooralsnog ziet het er naar uit dat hij 'alleen maar' geopereerd hoeft te worden en dus geen bestraling, chemo, etc.
Wat zijn wij ongelooflijk opgelucht!!!

Ik duim morgen voor jullie, dat jullie ook relatief goed nieuws mogen krijgen.
Wat een enorme opluchting Pietje Puk. Fijn!

Hopelijk ook voor jullie positief nieuws TPA

:sun:
Wat fantastisch voor jullie PietjePuk!

Ik stuur je een pb.

We krijgen vanmiddag rond 15.15 de uitslag.
Ik ga duimen. Succes. :sun:
Alle reacties Link kopieren
Heel veel succes , TPA.
Ik duim ook voor jullie.
:redrose: sterkte met wachten, hoop mee op goed nieuws.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte zo met het horen van de uitslag.
Alle reacties Link kopieren
Wat heftig TO. Ik duim voor goed nieuws. Sterkte!
Heel heftig TO, de rollercoaster van onderzoeken is zo vreselijk. Helaas weet ik zelf maar al te goed hoe dat is. Zelf ben ik sinds juli in remissie ( of nouja in mei al maar toen was ik nog niet klaar met chemo). Wens jullie veel sterkte en succes en hoop dat het telefoontje mee zal vallen. Wat zullen jullie nu in de zenuwen zitten, ik leef met jullie mee.
Ik duim voor jullie :hug:
Ik lees je topic net, heel veel sterkte zometeen!
Alle gelukswensen, duimen, steunbetuigingen, kaarsjes, klavertjes en hartjes die we de afgelopen week hebben ontvangen van iedereen in onze omgeving en dit topic hebben geholpen! We hebben het nieuws gekregen dan mijn man in een curatieve behandeling terechtkomt en dat men streeft naar genezing! Dit betekent chemotherapie, bestralingen en fysieke voorbereidingen op een operatie die naar schatting over drie maanden zal plaatsvinden.

De tumor is kwaadaardig maar is alleen lokaal actief. Omliggende organen zijn niet aangetast. Wel is er een aantal klieren nabij de tumor aangetast, deze zullen worden meegenomen in de therapie.

Jeeeeeeeeeee, wat zijn we blij en dankbaar. We hebben hoop! :-P :-)
Pieps2016 schreef:
18-08-2017 15:11
Heel heftig TO, de rollercoaster van onderzoeken is zo vreselijk. Helaas weet ik zelf maar al te goed hoe dat is. Zelf ben ik sinds juli in remissie ( of nouja in mei al maar toen was ik nog niet klaar met chemo). Wens jullie veel sterkte en succes en hoop dat het telefoontje mee zal vallen. Wat zullen jullie nu in de zenuwen zitten, ik leef met jullie mee.
In remissie betekent dat er geen kankercellen in je lichaam meer zitten toch? Gaat het nu goed met je?
Wat moet dat een opluchting zijn, super!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn TO!! Laat je soms even weten hoe het gaat? :)
pinchos schreef:
18-08-2017 15:44
Wat fijn TO!! Laat je soms even weten hoe het gaat? :)
Ik ben nooit zo'n schrijver geweest en als ik het wilde kon ik nooit consequent zijn. Maar schrijven heeft me enorm veel goeds heeft gedaan. Ik ben vastberaden om te blijven schrijven!

Dus ... ja!

Ik hoop ook te andere mensen met deze ziekte te kunnen bereiken en te steunen. Op viva is er niet veel te vinden over slokdarmkanker. Sowieso wil ik (nogmaals) meegeven dat regelmatig terugkerend last van brandend maagzuur een gevaar kan worden.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat jullie goed nieuws gebven gekregen! Dan weet je bij elk vervelend ziekenhuisbezoek weer waar je voor doet! :hug:
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Wat heerlijk voor jullie TinPanAlley!
En wat bijzonder Anna dat jij zo kunt reageren, brok in mijn keel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven