Gezondheid alle pijlers

Mijn vrouw is erg ziek

25-03-2019 21:00 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals de titel al zegt, mijn vrouw is erg ziek. Ze heeft een auto immuun ziekte waarbij organen worden aangetast. Bij haar zijn de longen aangetast, deze zijn vernauwd waardoor ze kortademig is geworden.
Op termijn zal de ziekte ervoor zorgen dat de longblaasjes niet meer functioneren en er dus geen zuurstof meer wordt opgenomen in het bloed.
Dit kan een proces van drie maanden zijn maar het kan ook jaren duren.
Er is geen genezing mogelijk, alleen pijnbestrijding door middel van injectie's met Prednison.
Ze is er zelf heel nuchter onder, wil er ook niet over praten. Ik ben qua karakter veel zachter, en het is ontzettend moeilijk voor me.
Ik doe er alles aan om haar zoveel mogelijk te helpen. Bij elk bezoek aan het ziekenhuis ga ik mee, ik doe grotendeels het huishouden etc.
Afgelopen week zei ze me dat ik "als zij weg is", gewoon iemand anders moet zoeken. Dat gaat dus niet gebeuren, natuurlijk zou ik iemand kunnen ontmoeten maar ik geloof niet dat ik na 32 jaar huwelijk (of langer) aan iemand anders zou kunnen wennen. Daarbij komt dat ik daar helemaal niet aan wil denken of mee bezig zijn. Ik wil gewoon dat de ziekte niet of in ieder geval heel langzaam doorzet.
Toen we de diagnose kregen hebben we meteen een reis van tien dagen geboekt, lekker weer en veel praten.
Deze week zijn er weer nieuwe onderzoeken gepland, kijken wat daar uit komt.
Wat heftig voor jullie. Heel veel sterkte gewenst, ook voor je vrouw. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Sterkte! Natuurlijk wil je nu nog niet denken aan een andere partner, maar ze bedoelt het goed, ze wil dat jij later weer gelukkig wordt. Bijzondere vrouw.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Wat vreselijk.
Is er misschien iets van lotgenoten contact waar je wat aan zou kunnen hebben en krijgen jullie psychische hulp aangeboden vanuit het ziekenhuis?
Lijkt me verstandig dat jij in ieder geval hulp gaat krijgen bij de verwerking ook al heeft je vrouw daar geen behoefte aan.
I like being a mess. It's who I am.
Alle reacties Link kopieren
Heb je genoeg mensen om je heen die je lief zijn en waar jij ook je verhaal kwijt kan enzo....
Alle reacties Link kopieren
Wat vreselijk...

Veel sterkte in de komende periode. Ik hoop met je mee dat het heel langzaam verloopt zodat jullie nog heel veel fijne herinneringen samen kunnen maken.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Wat erg, heel veel sterkte voor jullie beiden :redrose:
:hug:
Wat erg zeg! Heel veel sterkte TO!

En wat mooi en lief hoe jij over je vrouw praat!.. slik..

:hug:
Alle reacties Link kopieren
vreselijk.. zoveel mogelijk samen doen,herinneringen maken en foto's etc
veel sterkte
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Is er geen patiëntenvereniging waar een lotgenoten groep is? Wat ontzettend moeilijk voor je. Probeer bewust te genieten van de tijd die jullie rest, maak foto’s, maak filmpjes, stel nog alle vragen en hou elkaar vast. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Wat erg voor jullie, sterkte hoor! :hug:
Nu moet je er nog niet aan denken en misschien ook wel nooit. Maar ik snap je vrouw wel. Ik zeg nu ook al tegen mijn man dat hij niet moet gaan treuren als ik ooit dood ga. Hij moet dan juist leven voor twee. Ik hoop dat hij na mij nog een leuke dame vind. Ze bedoeld het dus denk goed.

Heel veel sterkte samen.
Alle reacties Link kopieren
Geniet van ieder moment, koester alles wat je samen mee mag maken.
Het zijn de kleine dingen, zoals samen boodschappen doen, koffie drinken, afwassen: dat zijn de herinneringen die om mij heen even de glimlach terugbrengt.
Ik snap wel dat je niet moet denken aan een andere partner en dat hoeft nu zeker niet. Maar wel heel mooi dat je vrouw je dat gunt.
Heel veel sterkte en ik hoop dat jullie nog lang van elkaar mogen genieten.
Alle reacties Link kopieren
Wat moeilijk voor jullie.
Heel veel sterkte gewenst en probeer samen veel kwalitatief goede momenten te hebben.
Als je nog veel gevoelens hebt die je zou willen uitspreken naar je vrouw maar je soms niet de juiste woorden ervoor kunt vinden kun je haar ook een brief schrijven (waar je langer over kunt doen) en op een bepaald moment aan haar geven.
Sterkte :hug:
Alle reacties Link kopieren
Wat verdrietig, sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Je vrouw gunt het je om opnieuw gelukkig te worden. Dat jij daar nu nog niet mee bezig bent is logisch.

Dat zij nu niet meer wil of kan praten over haar ziekte lijkt mij heel lastig. Wellicht kunnen jullie hier hulp bij zoeken via het ziekenhuis of patiëntenvereniging?
Alle reacties Link kopieren
We zijn een paar keer bij een patiëntenvereniging geweest, maar mijn vrouw (en ik ook) vonden de sfeer nogal negatief.
We hebben afgesproken dat we er niet over praten, niet de kop in het zand maar gewoon niet druk over maken. We kunnen het toch niet veranderen. Zelf heb ik wel behoefte om er over te praten, dat kan ook met bv de jongere zus van mijn vrouw.
F1823 schreef:
27-03-2019 07:37
We zijn een paar keer bij een patiëntenvereniging geweest, maar mijn vrouw (en ik ook) vonden de sfeer nogal negatief.
We hebben afgesproken dat we er niet over praten, niet de kop in het zand maar gewoon niet druk over maken. We kunnen het toch niet veranderen. Zelf heb ik wel behoefte om er over te praten, dat kan ook met bv de jongere zus van mijn vrouw.

Niet opkroppen is wel belangrijk ,gelukkig heb je daar een manier voor gevonden bij haar zus . Kan je vrouw dat ook bij iemand ? het lijkt me echt heel moeilijk voor haar , heel veel sterkte samen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven