Gezondheid alle pijlers

Minder plakkende zonnebrand

12-07-2026 17:45 32 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik gebruik nu zonnebrand van Nivea, maar ik vind hem te plakkerig. Het geeft voor mij een onprettig gevoel.

Gebruikt of kent iemand minder plakkende zonnebrand? Ik heb niet de illusie dat er zonnebrandmelk bestaat dat totaal niet plakt. Volgens mij hoort het er wel bij, maar ik denk dat minder plak misschien wel mogelijk is.

Ik heb trouwens slechte ervaring met olie en liefst alcoholvrij en parfumvrij.

PS wist niet zo goed onder welke pijler dit topic meer hoort.
Heb je al eens een melk geprobeerd in plaats van creme? Die zijn vaak minder vet. Ik gebruik zelf de zonnemelk voor de gevoelige huid van biodermal in factor 50 en 30, deze is parfumvrij en ervaar deze niet als vettig.
Ik ben net terug van vakantie en had deze van eucerin . Licht trekt snel in geen vettig gedoe . Deze is speciaal tegen zonne-allergie
Maar ze hebben meerdere varianten echt heel fijn .
https://www.eucerin.nl/producten/zonbes ... pf-50-plus
vonni schreef:
12-07-2026 17:49
Heb je al eens een melk geprobeerd in plaats van creme? Die zijn vaak minder vet. Ik gebruik zelf de zonnemelk voor de gevoelige huid van biodermal in factor 50 en 30, deze is parfumvrij en ervaar deze niet als vettig.
Oh helemaal niet bij stilgestaan dat dat verschil kan maken. En ik typte in de OP wel melk maar ik dacht dat melk en crème hetzelfde zijn. Die van Nivea is idd een crème.
Voor m’n gezicht enorm fan van de beauty of joseon aquafresh crème. Maar ja, daar kan je niet je hele lijf mee insmeren (duur!) . Dan vind ik de hoofdhuid/haar variant van Kruidvat het fijnste. Daar smeer ik dus wel m’n hele lijf mee in en werkt prima 😛

https://www.etos.nl/producten/beauty-of ... qAQAvD_BwE

https://www.google.com/aclk?sa=L&ai=DCh ... h=1&adurl=
Ik vind Ambre Solaire fijn. Gewoon de lotion.
The ocean healed my soul
Ik had nu ook biodermal, prettiger dan Nivea en ook iets fijner dan garnier. Wil zelf ook nog eens dr leenarts proberen, had op wintersport de winterversie en die vond ik eigenlijk wel fijn.
Vorig jaar Naïf geprobeerd, die vond ik verschrikkelijk. Trekt niet goed in, voelt echt als een dikke laag.
Tot zo ver mijn laatste ervaringen. Maar helemaal niet vettig nog nooit gevonden.
Deze niet: Tenue Soleil Mineral Sun Milk. Ik heb het weggegooid op vakantie. Bleef echt een voelbare laag achter op je huid en smeerde ook lastig uit. Rook ook niet lekker.
The ocean healed my soul
La roche posey Anthelios lijn. Ik zweer erbij. Wel duur (al zijn ze online wel vaak in de aanbieding).
Australian Gold. Ruikt lekker vind ik, plakt niet en fungeert ook een beetje als bruin zonder zon.
Krijg motto niet verwijderd :-)
Sirena schreef:
12-07-2026 17:53
Ik vind Ambre Solaire fijn. Gewoon de lotion.
Die plakt bij mij ook en blijft vettig aanvoelen., wel makkelijk eraf te wassen.
Biodermal is iets beter maar die vind ik vrij duur waardoor ik er dan toch te weinig van ga smeren.

Ik las ergens dat een spray minder snel plekt dan een lotion maar ik vind sprays dus niet zo handig. Ga het volgend jaar wel proberen als mijn huidige flessen zonnebrand op zijn.
Mijn man heeft vitiligo, dus zonnebrand komt nogal nauw. Helemaal omdat hij veel racefietst, en gek werd van de vliegjes die aan hem bleven plakken door de zonnebrand na een lange tocht. Hij zweert inmiddels bij deze: https://dynamicbikecare.com/nl/products ... pf50-200ml
Lancaster en biotherm bevalt hier goed!
iceteapeach schreef:
12-07-2026 18:27
Australian Gold. Ruikt lekker vind ik, plakt niet en fungeert ook een beetje als bruin zonder zon.
Dit vind ik ook de fijnste. Koop ik wel alleen als het 1+1 bij Kruidvat is ( wat regelmatig is).
Haruharu skinwonder spf moet je niet nemen want dan verbrand je levend.

Nivea factor 30 anti-shine is een fijne, geeft ook nog een mooie zijdeachtige glans op je gezicht. Plakt niet, trekt mooi in met een matte finish.
.
dolfje schreef:
12-07-2026 18:47
Dit vind ik ook de fijnste. Koop ik wel alleen als het 1+1 bij Kruidvat is ( wat regelmatig is).

Ja ik ook, of Trekpleister. Of in Duitsland, wanneer ik er zelf ben of weet dat een vriendin/familie er naartoe gaat.
Nog een stem voor Australian Gold. Wil nooit meer anders.
En, wat ook fijn is aan Australian Gold is dat, als je uit het water komt, het niet van die gekke strepen achterlaat, wat bij sommige andere merken wel het geval is.
De witte flessen van de lidl
You can only succeed when there is room to fail.
Graze schreef:
12-07-2026 18:32
Die plakt bij mij ook en blijft vettig aanvoelen., wel makkelijk eraf te wassen.
Biodermal is iets beter maar die vind ik vrij duur waardoor ik er dan toch te weinig van ga smeren.

Ik las ergens dat een spray minder snel plekt dan een lotion maar ik vind sprays dus niet zo handig. Ga het volgend jaar wel proberen als mijn huidige flessen zonnebrand op zijn.
De biodermal is vanaf het voorjaar vaak in de aanbieding met 1+1 gratis! En rond deze tijd ook!
Cien van Lidl en dan de sensitive, de spray. Die is zo fijn en kost een beetje. Cien scoort heel goed als het om zonbescherming gaat. De Solait van het Kruidvat is een dikke crème die ik heel onprettig vond.
Voor mij geen dure meer.
Mangogogo schreef:
12-07-2026 20:03
De witte flessen van de lidl
Ik ben ook fan!
iceteapeach schreef:
12-07-2026 18:27
Die ga ik ook eens proberen. Na de positieve reacties hier.
The ocean healed my soul
Ik vind de Weleda zonnebrand 50spf fijn. Wel een ander principe, het trekt niet in maar blijft als beschermd laagje op je huid liggen. Blijft de hele dag zitten en voelt misschien een beetje stroef, maar niet plakkerig.
Charlie591 schreef:
12-07-2026 17:51
Voor m’n gezicht enorm fan van de beauty of joseon aquafresh crème. Maar ja, daar kan je niet je hele lijf mee insmeren (duur!) . M
Ik ben ook fan!!
Al vind ik de gewone (zonder aquafresh) het fijnste. Die is misschien iets rijker, maar het is nog steeds een soepel smerende lotion. Het is een zonnebrand, maar het voelt aan als een moisturizer. Echt een game changer!

Ik heb een erg gevoelige huid en ben daarnaastbextra gevoelig voor zonschade vanwege medicatiegebruik. Deze zonnebrand is inmiddels onderdeel van mijn dagelijkse routine en mijn huid gaat er erg goed op. Ik gebruik het over mijn dagcrème en evt onder make-up. Gedurende de dag smeer ook gewoon bij. Ik gebruik het ook bij mijn (atopische) kind.

Ik gebruik het trouwens ook voor het lichaam. Ja, prijzig, maar niet per se duurder dan bijvoorbeeld biodermal of anthelios.

Misschien nog een tip; ik ontdekte deze zonnebrand via de website van sproetonline. Zij 'keurt' allerlei verzorgingsproducten, informeert over de werking van de verschillende bestanddelen en legt goed uit hoe ze tot haar oordeel komt. Super fijn!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven