Gezondheid alle pijlers

Minderen/stoppen deel 4.

27-10-2016 17:42 2746 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die wil minderen, of bewuster wil zijn van het alcoholgebruik, of helemaal wil stoppen met drinken of al gestopt is: hier kan je alles van je afschrijven!



We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.



Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!

En 2.

En 3.
Alle reacties Link kopieren
Coconutwoman schreef:
27-07-2017 13:39
Je bouwt af. Ik vind dat een hele goede manier. Je kan dan wennen aan een andere invulling.
Mag ik vragen hoe oud je bent? Hoeft niet precies, ik denk dat je tussen 25 en 30 bent?
Ik word over een paar jaar 50.
Ik ben aan het nadenken of dat iets uitmaakt. Als je jonger begint met minderen en stoppen of dat dan beter is voor je persoonlijke ontwikkeling.
Klopt, begin 30.
Hoe eerder je beseft (en er wat aan doet) dat alcohol best een behoorlijke inpakt kan hebben, zowel geestelijk als fysiek, hoe beter dat is lijkt me. Minderen en stoppen heeft altijd een positieve invloed op je persoonlijke ontwikkeling. Je krijgt weer energie, tijd en geld om je te focussen op andere dingen.

djengaz schreef:
27-07-2017 19:21
Appeltjeeitje: Ik heb begin dit jaar 100 dagen niet gedronken. Dat beviel me erg goed. En het gaf me een goed gevoel dat ik iets kon volhouden en een doel kon afmaken.
Nu drink ik weer wel. Ik drink op vakantie na nooit doordeweeks. In de weekenden drink ik wel, ook te veel soms (6 biertjes ofzo) maar heb meer een rem gekregen. En ik kan ook vaak kiezen om na paar biertjes te stoppen of helemaal niks te drinken. Ik heb het idee alsof ik meer keuzes heb ipv afhankelijk ben van alcohol.
Al merk ik wel dat hoe vaker ik drink langzaam aan die drang toch wel weer hoorbaarder wordt. Ik heb weer zin om te drinken en drink te vaak als ik bedenk hoe ik het zou willen.
Er komt nog een vakantie en een paar festivals aan maar daarna ga ik weer voor de 100 dagen. In september. Er moet weer even een rem op want anders sla ik weer door naar de foute kant. Dat kan nog te gemakkelijk gebeuren.

Succes iedereen. Fijn dat er zoiets als een pil bestaat die je kan ondersteunen.

Ik schrijf niet veel meer. Merk dat ik zelf een beetje worstel ermee en het nieuwe forum helpt ook niet echt mee. Maar lees jullie nog wel :)
Heel knap van je hoor!! Super goed bezig! Dat is hoe ik het in de toekomst voor me zie. Maar ik zal, denk ik, altijd op die rem moeten blijven letten.


Ik drink vooral koffie en thee. Ik ben niet echt fan van frisdranken. Dus bij uitgaan of bij vrienden savonds spa met citroen, AV bier / appelcider, AME (echt een aanrader, vooral in wijnglas), van de AH Merlot druivensap (https://www.ah.nl/producten/product/wi1 ... druivensap). Je hebt ook best goede alcoholvrije wijn, vaak te koop bij slijter (zelfbeheersing :whip:).
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het vandaag met jullie?

Gisteravond laat kwam er iemand aan mijn deur, stomdronken. iemand uit het nachtleven. Hij was opdringerig en vervelend.
Dat was een confronterende spiegel. Pas sinds een aantal weken ben ik niet meer dronken op elke vrijdagavond.
Hij had ook een rood hoofd als een tomaat.....hij drinkt dus door de refusal heen. Wauw, dan heb je wel echt een probleem.
Dance, Muses, dance!
Mensen veranderen erg door drank he. Soms in t voordeel soms in t nadeel. Maar uiteindelijk haalt drank je bij je echte IK weg. Of die nou leuk is of niet. Wel wie je echt bent. Degene waar je echt mee moet leven.

Ik laat m'n account even anonimiseren. Ik kom nog wel weer heur. :proud:
Alle reacties Link kopieren
Hi dames!

Ik check even in met mijn (bijna) half jaar nuchter :high5:

Betty is lees dat het allemaal niet zo lekker loopt en je struggles hebt met antabus. Als je vragen hebt, stuur me een pm. Hoewel ik het nu niet gebruik heb ik wel ruime ervaring met het medicijn en wat er gebeurd mocht je perongeluk een kleine hoeveelheid alcohol binnen krijgen door bijv. Schoonmaakmiddel enzo.

Keep it up Queens!
Alle reacties Link kopieren
Oh sorry, ik las verkeerd. Het was iemand anders.

Grappig trouwens dat ik dit deel nog heb geopend!
Alle reacties Link kopieren
Zo, weekend weer overleefd. Vrijdag wel echt meer gedronken dan ik eigenlijk vooraf zou willen, maar ik heb er vrede mee omdat ik ook heel erg veel non-alcohol tussen door heb gedronken en erg in de gaten gehouden of het nog kon. Omdat het een hele lange avond was valt het per uur ook wel weer mee.
Ben wel blij dat er steeds meer "leuk" alcoholvrij spul komt, had zaterdag alcoholvrije Bavaria Mexican 0,0% (soort Desperados).

Pfff Coco, dat is wel echt een flinke spiegel hè, lijkt me heftig. Hoe is het nu met je?
Alle reacties Link kopieren
Gevonden, Appeltje! Dat is echt een goede tip, dank je wel. Desperado vind ik hartstikke lekker.
0,0% vind ik een goed idee. Bij het vorige (strenge) forum waar ik zat raden ze het af. Zou dan triggeren om weer makkelijker terug te vallen naar gewoon bier of zoiets. Tja. Dat is de monkey on your back. Die loert overal.
Ik vind bier echt lekker en dit is prima voor een zaterdagavond pilsje of als je op een terrasje zit lekker.
Moet wel een beetje leuk blijven.
Dance, Muses, dance!
Alle reacties Link kopieren
Raden ze dat af ja? Oh, ik vind het juist makkelijk om iets met 0,0 te bestellen wat er wel heel erg op lijkt. Krijg je ook veel minder de verklaar je nader vraag dan als je cola oid besteld.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het met jullie?
Hier alles fris en fruitig.
Ik ben echt helemaal om. Heerlijk dit. Elke dag een schoon gevoel. Ik zie er goed uit, veel afgevallen.
Goede slaapnachten en financieel hou ik echt veel geld over. (minstens 50 euro in de kroeg elke week...reken maar uit)
Dat gebruik ik nu om mn huis op te knappen. Echt fijn.
In een rap tempo krijg ik een heel ander leven.
Dance, Muses, dance!
Alle reacties Link kopieren
De bavaria 0,0 bevalt me echt zeer goed.
De smaak van bier en niet de nare gevolgen. Heerlijk.
Dit is de oplossing voor mij.
Dance, Muses, dance!
Alle reacties Link kopieren
Zaterdag wel een twee drankjes gehad, maar feestje was net op tijd afgelopen dus kon niet meer drinken. Ik moet vooral niet beginnen. Als ik er één drink, dan drink ik de rest ook.

Wat fijn dat het zo goed bevalt coco! Heel goed. Houden bij 0,0 :high5:
Alle reacties Link kopieren
Goedenmorgen allemaal. Hier Pin. Betty hoe gaat t met je? Ik probeer je nu al een poosje prive berichten te sturen maar dit rukforum werkt niet.
Appeltjeeitje dat had/heb ik ook. Als ik begin niet meer kunnen stoppen. Tenminste ik denk dat dat nog steeds wel zo werkt. Ik heb de laatste tijd wel eens zin. Ik neem niks want ik wil dat niet meer. En ik weet als ik zin heb ik drank ik dus eigenlijk iets heb om over na te denken. En dat dan oplossen Of mee omgaan wat me onrustig maakt heb ik meer aan dan drinken. En maakt me ook trotser over mezelf. M'n leven zit nu al een paar jaar in stijgende lijn. Ik Heb t fijn met mezelf. Ik leer te kiezen voor mezelf. Wat goed voor mij is. Ook al is t minder leuk voor een ander. Het blijft lastig. Maar oefening baart kunst.
Ben echt heel benieuwd hoe t met iedereen gaat. Ik noem dan Ff niet alle namen. Maar vertel hoe is t ermee?
Een dag niet gescheten is een dag niet geleefd
Alle reacties Link kopieren
Ik zweer bij alcoholvrij. 0,0%
Heerlijk. Ik mag bier drinken hoeveel ik wil en wanneer ik wil, en ondervind niet de nadelen.
Ik geniet er echt van. Toch het gevoel en de smaak van bier, koud uit de koelkast. lekker met iets hartigs erbij.
Geen pillen meer. Ik heb zelfs een fles whisky in huis maar die blijft lekker dicht.
Een ander leven. Een mooie zomer.
Dance, Muses, dance!
Alle reacties Link kopieren
Hoe is t met iedereen?
Een dag niet gescheten is een dag niet geleefd
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het goed. Ik drink nog te vaak en te veel maar geen gekke akties.
Stoptober komt er weer aan en daar doe ik weer aan mee.

Betty, hoe is het met jou?
WC pot, hoe kom jij aan je nick? :bye:
Hatsjikideee...
Alle reacties Link kopieren
Keer wat anders :-D
Wat vind je ervan, te vaak en teveel en geen gekke acties?

Ik heb soms ineens zin in bier. Van de week trok ik de sauzen la open. Lag koud bier en dacht Woohoo daaarrr heb ik zin in. Ik pak t niet en weet dat dat gevoel zo weg is. En bedenk mij wat mij onrustig maakt of trek oproept. Ik merk ook dat t niet altijd dat is maar ook wel even "Gezellig" maar dan vind ik dat ik nu een stuk gezelliger ben zonder drank. Echter. Ik voel me liefdevoller en geliefder. Al het nare kwam afgelopen twee drankloze jaren hard binnen maar de liefde kant voor mezelf en anderen ook.
Afgelopen weekend was ik uit. Een vriendin kotste uit de auto. En gister schaamde ze zich nog steeds. Niet nodig, maar ik snap het helemaal. Ze was snachts aan t praten met mensen over iets wat haar dwarszit. Ik probeerde nog te helpen dat ze niet teveel zei maar ze ging maar door. Remmen weg. Ook daar baalde ze de volgende dag verschrikkelijk van. Teveel verteld. Zo herkenbaar.
Nou Goedenmorgen allemaal en een fijne dag
Een dag niet gescheten is een dag niet geleefd
Alle reacties Link kopieren
Het is nu anders dan voorheen omdat ik niet meer alleen drink maar in gezelschap.
Evengoed heb ik zin om weer te stoppen met roken en drinken.
Hatsjikideee...
Alle reacties Link kopieren
Ennn zijn er nog mensen die stoppen in stoptober?
Betty ik ben erg benieuwd hoe t met je gaat. En je stilte baart me enigzins zorgen.
Hoe gaat t verder met iedereen?
Hier happy. Vandaag een jaar single en nog wat meer dingen om te vieren. Dus dat doe ik dan ook :heart: gebak gehaald. Was een heftig maar leerzaam jaar en ik leer nog elke dag. Vind ik zo mooi. Voel me bevrijd en dat koester ik geregeld. Bevrijd van roken drinken foute man foute denk gewoontes enz. And still going. Ik was veel aan t verdoven. Zonder drank is t veel leuker. Minder buien. Minder hartepijn. Meer liefde meer lol. Je wordt een echter mens.
Nou in ieder geval een fijne zondag allemaal. :high5: :smooch:
Een dag niet gescheten is een dag niet geleefd
Alle reacties Link kopieren
Gaat hier niet zo goed, Partner sprak me van het weekend aan op drankgebruik, terwijl ik vond dat het zo goed ging... Keiharde spiegel. Frustrerend vind ik het. Het is zo lastig om uit te leggen aan iemand die keurig zijn drankgebruik in controle kan houden, dat ik geen grens meer heb na 3/4 drankjes. "Dan stop je toch gewoon met drinken?" is vaak de reactie. Tja... zo werkt dat niet. En dan voel ik me zo'n ei.
Alle reacties Link kopieren
Vrijdag was het bal. Het mocht.
3 maanden gewerkt aan mijzelf, huis en werk. Afgevallen een ander persoon geworden.
Ik ben dus "lekker" uit geweest. Ouderwets uit mijn bol.
Tja en was het echt leuk. Nee natuurlijk niet.
Het geeft ook niet want ik had mijn doel bereikt en een feestje verdiend. Ik heb veel te veel geld uitgegeven, wat ik niet heb.
Nu dus weer terug op de droge fiets die echt veel fijner is en waar ik helemaal achter sta.
Tot de kerst en met een knipoog naar mijn verjaardag in november. Maar liever dan niet.
Zonder pillen. Echt mooi dat dat kan.
Dance, Muses, dance!
Alle reacties Link kopieren
Appeltjeeitje wat balen zon reactie. Heeft hij wel door hoe goed je je best doet? Ik kan mij wel voorstellen dat je niet echt heel uitgebreid verteld hebt hoe "groot" je probleem is. Drankgebruik wordt vaak gebagatelliseerd. Thank god voor autocorrectie.
Een dag niet gescheten is een dag niet geleefd
Alle reacties Link kopieren
Coconut wat schrijf je mooi en eerlijk. En goed dat je jezelf weer herpakt.
Een dag niet gescheten is een dag niet geleefd
Alle reacties Link kopieren
Wc-pot schreef:
03-10-2017 01:06
Appeltjeeitje wat balen zon reactie. Heeft hij wel door hoe goed je je best doet? Ik kan mij wel voorstellen dat je niet echt heel uitgebreid verteld hebt hoe "groot" je probleem is. Drankgebruik wordt vaak gebagatelliseerd. Thank god voor autocorrectie.
Ja mooi kut. Maar ik ben er ook niet duidelijk in geweest nee, want uiteraard probeer ik de boel mooier voor te doen dan dat ze is. Ook naar mezelf.
Alle reacties Link kopieren
Snap ik. Denk wel dat naar jezelf toe eerlijk zijn belangrijk is. Misschien dat eerst eens proberen.
Een dag niet gescheten is een dag niet geleefd
Alle reacties Link kopieren
https://www.vice.com/nl/article/mb7x7y/ ... =vicefbned
Een dag niet gescheten is een dag niet geleefd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven