Gezondheid alle pijlers

Minderen/stoppen deel 4.

27-10-2016 17:42 2746 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die wil minderen, of bewuster wil zijn van het alcoholgebruik, of helemaal wil stoppen met drinken of al gestopt is: hier kan je alles van je afschrijven!



We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.



Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!

En 2.

En 3.
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_366328 wijzigde dit bericht op 29-03-2018 14:28
98.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Stippel! Goed dat je komt schrijven!
Ik schrijf een andere keer even meer :)
Een dag niet gescheten is een dag niet geleefd
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het goed.
Het gaat zoals ik wil. Soms een feestje. En dan bedoel ik ook wel echt soms. Dus eens in de 2 of 3 maanden.
Ik heb erg veel spanning op het moment op een manier die altijd een hele erge trigger is geweest voor mij dus ik ga maandag even naar de dokter daarvoor. En dan ook maar even duidelijk aangeven dat ik iets nodig heb want anders 3 liter wijn.
Het is fijn om mn leven op orde te hebben. Vrijdag ga ik kennismaken met nog een hondje. (dan heb ik er 3).
Regelmatig een dansles, het leven is best fijn zo met het zonnetje zonder kater.
Dance, Muses, dance!
Alle reacties Link kopieren
Coconut is t gelukt met de trigger? Wat van de dokter gekregen?
En hoe is t nu met je?

Hier alles goed. Heb inmiddels een stabiel single leven.
Een dag niet gescheten is een dag niet geleefd
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels 3 jaar drank vrij. En bevalt goed. Kan het iedereen aanraden. Ga t gevecht met jezelf aan. Je demonen. angsten. Verwachtingen. Invullingen. Aannames. Alles. Alles wat je bedenkt kan je ook anders naar kijken. En dan volgt automatisch een ander gevoel.

Goede zondag morgen
Een dag niet gescheten is een dag niet geleefd
Alle reacties Link kopieren
Wat een mooie mijlpaal Wc-pot gefeliciteerd!
Wat fijn dat je bent gestopt en er voor hebt gekozen bij je besluit te blijven.
Voor mij is herstellen als een schilderij van je eigen leven wat je steeds meer van afstand kunt bekijken naarmate je langer niet gebruikt.
Vlak na dat je stopt zie je alleen maar penseelstreken later ga je de kleuren weer ontdekken en langzamerhand begint de afbeelding vorm te krijgen en zie Je het hele plaatje.
En dan komt het mooiste de kleine dingen worden scherper en ontdek je steeds weer nieuwe details die het schilderij zo boeiend en interessant maakt.
Ik kan daar echt van genieten ook zonder drank.
Thats about all I got to say bout that.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat goed, ik heb valium gekregen dan de huisarts voor de triggers.
Het doet me wel denken, het gaat altijd om familie of om een vriendje.
Rebels drinken.
Vorige maand toch weer een keer, het mocht ook wel en natuurlijk naar de kroeg. Daar werd ik vriendelijk verzocht naar huis te gaan. Oei.
Ik heb nu hulp van een vriend, we hebben afgesproken droog tot eind eind september. Dan gaan we opnieuw kijken en waarschijnlijk wordt dat helemaal nooit meer kroeg en weer droog voor een lange tijd. Ik ga echt voor de 3 maanden, geen smoesjes, geen excuus.
Het is niet zo dat ik nu volledig in balans juichend in het leven sta, omdat ik geen alcohol drink. Maar ik heb wel rust. Mijn leven is nog steeds een zooitje. Ik vergeet dingen, ik slaap soms de hele dag. Maar het is fijn om zonder kater wakker te worden.
Ik heb 3 hondjes en de danslessen gaan ook goed. Dansles gaat veel beter als ik helemaal niet drink. Mn huisje aan het opknappen en het wordt gezellig. Weer een droge zomer. Vorig jaar ook. Ik heb een oven aangeschaft en in het weekend bak ik lekkere dingen. En soms als ik trek heb drink ik een alcoholvrij biertje. Net zo lekker.
Dance, Muses, dance!
Alle reacties Link kopieren
Daar ben ik ook weer eens. Lang geleden! Er is inmiddels veel veranderd. Ik ben hier geloof ik twee jaar niet meer geweest, ik had het toen nog vreselijk moeilijk met nuchter blijven en had regelmatig terugvallen. Ook vakanties waren voor mij aanleiding om eens flink los te gaan. Langzaam is daar verandering in gekomen. Ik denk door het met vrienden erover praten, waar ik soms echt de schijt van kreeg maar wat toch wel impact op me heeft gehad. Ik ben sinds die tijd nog maar tijdens 2 vakanties een dag los gegaan, de overige vakanties ben ik helemaal nuchter gebleven. Aandrang om te drinken komt steeds minder voor. Ik loop moeiteloos de avondwinkel voorbij. In periodes van stress merk ik nog wel soms behoefte om te drinken maar het lukt me steeds beter om daar nee tegen te zeggen. Onlangs stond ik in de supermarkt met een fles wijn on mijn handen (heel veel stress op allerlei fronten) en heb die toch terug gezet. Tijdens een etentje met een vriendin een poosje geleden heb ik één glas wijn genomen, en op weg naar het station vond ik dat vage gevoel helemaal niet zo fijn.
De reden waarom ik weer aan dit topic moest denken, en me afvroeg wie ik nog kende en hoe het met ze zou gaan was iets stoms.. ik geniet nog steeds van mijn alcoholvrije biertjes, maar afgelopen week had ik per ongeluk een six-pack 2% Radler gekocht ipv 0%, en dat triggerde toch. Ik kwam er pas bij het tweede blikje achter maar heb gedurende de week toch de rest opgedronken (al weet ik nog van de detox dat dat fout is). En vandaag had ik me stellig voorgenomen om een fles wijn te kopen. Zal wel een gevolg van die 2% in combinatie met dingen die niet lekker lopen (jaja, altijd wel een smoes te verzinnen) zijn geweest. On de supermarkt kwam er plotseling een ommekeer in mijn gedachten waardoor ik een six-pack 0% witbier heb gekocht. En dat voelde zó goed!! Ik weet dat ik altijd een alcoholist zal blijven en dat er altijd moeilijke momenten zullen zijn (want: het leven) maar ik heb nu echt het gevoel dat ik de alcohol de baas ben.
Alle reacties Link kopieren
Hallo!
Dankjewel! W203 dat heb je mooi gezegd.

Coconut oei pijnlijk als je gevraagd wordt weg te gaan. Toen ik stopte besloot ik om elke x plezier te maken in de kroeg. Niks gemekker dat t dan niks an is. Gewoon gaan en lol maken. Vake bej te bange zeggen we hier. En ik nam mij elke keer voor om iets te doen. Zomaar iemand aanspreken. Of complimentje uitdelen.

Boomschors hai leuk dat je wat laat horen. Mij ken je wel alhoewel m’n naam al een aantal keer veranderd is. Doppinda was ik ooit. Een lieve vriendin die ik hier heb leren kennen op t forum in dit topic noemt mij nog steeds altijd Pin. Zegt nooit m’n gewone naam :heart:
Was jij toen niet met die velgen bezig van je gave auto?
Geweldig dat je witbier hebt gekocht! Ik ben trots op je!
Een dag niet gescheten is een dag niet geleefd
Alle reacties Link kopieren
Hoi wc-eend, ik kan me je eerdere nick nog wel herinneren! Maar velgen, nee dat was ik niet, ik heb geen auto en geen rijbewijs.
Alle reacties Link kopieren
Boomschors lijkt me een overlevingsstrraregie die wijn willen kopen. Je hebt stres dus wilt verdoven. En stres hoeft niet per definitie negatief te zijn. Kan ook verliefd zijn. Of een nieuwe bank kopen. Onrust. En hoe ga je daar mee om. Elke keer als je dat voelt dat je drinken wilt kijk dan eens of je anders naar t probleem kunt kijken. Neem je een slachtoffer rol aan. Of kan je iets plannen. Of een plan maken om het anders aan te pakken. Het is niet makkelijk. Maar uiteindelijk is drank ook niet makkelijk.
En met slachtoffer rol is niet zozeer zo dramatisch als t klinkt. We zijn ons soms niet bewust van ons gedrag en gedachten hoe we ergens mee omgaan. Vinden onszelf zielig en nemen drank. We zouden ook een vriendin kunnen bellen. Of gaan hardlopen of een film kijken.

Goedenmorgen
Een dag niet gescheten is een dag niet geleefd
Alle reacties Link kopieren
Wc-pot schreef:
18-07-2018 07:06
Boomschors lijkt me een overlevingsstrraregie die wijn willen kopen. Je hebt stres dus wilt verdoven. En stres hoeft niet per definitie negatief te zijn. Kan ook verliefd zijn. Of een nieuwe bank kopen. Onrust. En hoe ga je daar mee om. Elke keer als je dat voelt dat je drinken wilt kijk dan eens of je anders naar t probleem kunt kijken. Neem je een slachtoffer rol aan. Of kan je iets plannen. Of een plan maken om het anders aan te pakken. Het is niet makkelijk. Maar uiteindelijk is drank ook niet makkelijk.
En met slachtoffer rol is niet zozeer zo dramatisch als t klinkt. We zijn ons soms niet bewust van ons gedrag en gedachten hoe we ergens mee omgaan. Vinden onszelf zielig en nemen drank. We zouden ook een vriendin kunnen bellen. Of gaan hardlopen of een film kijken.

Goedenmorgen
Het is meer een reflex dan een strategie eigenlijk. Je hoofd wil tijdelijk ophouden met piekeren en rot voelen. Gelukkig weet ik dat inmiddels en kan ik het beredeneren. En ik weet dat de spijt, zelfhaat en gezondheidsproblemen niet opwegen tegen een avond feest in mijn hoofd. Maar het maakt me ook wel duideljjk dat eens een alcoholist = altijd een alcoholist. Het blijft altijd een zwak punt.
Alle reacties Link kopieren
Wc-pot schreef:
24-06-2018 08:18
Inmiddels 3 jaar drank vrij. En bevalt goed. Kan het iedereen aanraden. Ga t gevecht met jezelf aan. Je demonen. angsten. Verwachtingen. Invullingen. Aannames. Alles. Alles wat je bedenkt kan je ook anders naar kijken. En dan volgt automatisch een ander gevoel.

Goede zondag morgen
Hee wat goed, geweldig! Gefeliciteerd! Ik hou zelf niet meer bij hoe lang ik nuchter ben omdat ik zo 1 à 2x per jaar een terugval had (dit jaar op 1 januari flink los gegaan - en daarna SPIJT! en 1x een glas wijn bij een etentje en dat sixpack 2% Radler van een paar weken geleden) maar ik heb ook het gevoel dat mijn hoofd nog steeds leert om anders naar dingen te kijken, zich te ontplooien, en dat ik hier sterker van word.
Alle reacties Link kopieren
Ja boomschors reflex is een beter woord ervoor.
Ik had pas geleden weer eventjes zin. Een reflex :P m’n vader kwam ineens ermee dan hij zich afvroeg of ik z’n kind wel was. Heel gedoe. Maar een test gedaan en ik ben z’n kind. Het idee dat er zo lang zo naar me gekeken is. Vind ik heel vervelend. Hij drinkt. Hij ziet er uit als een alcoholist. Rood hoofd blauwe neus. Dikke buik. Hij heeft een kwade dronk. Hij wordt een vervelend secreet. En ook de dag erna. Ik merkte dat ik dat ook had toen ik nog dronk. Niet zo erg als hij. Maar ik vond t iig niet charmant vsn mezelf.
Het bracht mij even onrust. Nu niet meer. Ik heb t naast mij neergelegd. En weer door.
Een dag niet gescheten is een dag niet geleefd
Alle reacties Link kopieren
Is dit topic nog actief? Of zijn jullie ergens anders gaan schrijven?
Alle reacties Link kopieren
nog actief?
anoniem_378937 wijzigde dit bericht op 18-11-2018 07:59
Reden: dubbel
54.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hallo Luimpje,
Het topic is niet erg actief meer maar wellicht veranderd dat als jij begint te schrijven. Er is vast wel meer behoefte aan ervaringen of verhalen delen mbt alcohol.
Wil je minderen of stoppen?
Een dag niet gescheten is een dag niet geleefd
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal!

Hahaha pinda jou ken ik nog wel!
Nog meer ‘oude bekenden’ hier?
Alle reacties Link kopieren
Hee poes! Hoe gaat t met jou dan?
Ben ook wel benieuwd wie nog mee leest en hoe t gaat.
Een dag niet gescheten is een dag niet geleefd
Alle reacties Link kopieren
Ik lees dat je 3 jaar nuchter bent. Wat super goed, gefeliciteerd!

Bij mij gaat het nog altijd met vallen en opstaan.

Heb nu wel een hele goede relatie en woon krap een maand samen. Ik merk dat dit echt goed voor me is. Regelmaat. En daarbij drink mijn partner nauwelijks.

Soms gaat het af en toe drinken goed maar dikwijls eindigt het toch in een 24/7 escapade die nu gelukkig wel korter zijn dan voorheen en dus geen detox meer heb gezien.

Nu sta ik weer een poosje droog en hoop dat vol te houden.
Alle reacties Link kopieren
ander topic.
anoniem_378937 wijzigde dit bericht op 16-12-2018 09:20
Reden: ander topic.
96.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wauw wat knap allemaal zeg van jullie. Ik dacht dat ik al gereageerd had. Maar nee.
Hoe is t nu?
Een dag niet gescheten is een dag niet geleefd
Alle reacties Link kopieren
Na een droge zomer "mocht" het weer in het najaar.
Totdat het natuurlijk weer mega uit de bocht vloog een aantal keer achter elkaar.
Zucht.
Vorige week was wel echt een dieptepunt ever, dus nu gaat de knop helemaal om.
Ik heb begeleiding gevraagd en gekregen, online bij de Brijder en ik ga helemaal voor nul.
Ooit eerder 4 jaar niet gedronken, toen was het een "moetje" nu is het omdat ik het echt zelf wil en ik er aan toe ben.
Hulp ingeschakeld omdat ik echt voor the long run ga. Een droge maand of 3 maanden lukt me wel, maar echt helemaal stoppen is wel een ander verhaal. Dan zal ik ook wel dieper moeten gaan spitten en grote verleidingen tegenkomen.
Dance, Muses, dance!
Alle reacties Link kopieren
Hallo, wordt hier nog geschreven?
Ik zit op dag 11 vandaag van het niet drinken. Ik dronk te veel en kon geen maat houden. Minderen werkt voor mij niet. In januari geprobeerd niet te drinken en dat mislukte, ik had allerlei uitzonderingen en smoesjes bedacht. Daarom in februari het besluit genomen om helemaal niet meer te drinken. Ik heb het boek 'ontwijnen' gekocht en gelezen en zit op een paar sites voor 'lotgenotencontact'. Tot nu toe gaat het heel goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven