Gezondheid alle pijlers

Minderen/stoppen deel 4.

27-10-2016 17:42 2746 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die wil minderen, of bewuster wil zijn van het alcoholgebruik, of helemaal wil stoppen met drinken of al gestopt is: hier kan je alles van je afschrijven!



We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.



Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!

En 2.

En 3.
Ik voel mij echt een enorme zak. Sorry pin.
Sirius morgen weer een nieuwe dag. Het komt wel goed.
Och Sirius, neem wat paracetamol met een flink glas water. Je bent geen zak, iedereen gaat weleens de mist in
Alle reacties Link kopieren
Sirius, geen negatieve predikaten aan jezelf geven. Je bent een goede vent. Iedereen maakt uitglijders. Luister naar Bella, water met paracetamol.
Nou ik vind je geen zak. Je hebt t gewoon even helemaal gehad. Kan gebeuren. Dust yourself off. And try again. Lekker gaan slapen. Een dikke knuffel voor jou. En morgen weer een nieuwe dag. Nieuwe ronde. Nieuwe kansen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pin schreef op 29 oktober 2016 @ 21:46:

Nou ik vind je geen zak. Je hebt t gewoon even helemaal gehad. Kan gebeuren. Dust yourself off. And try again. Lekker gaan slapen. Een dikke knuffel voor jou. En morgen weer een nieuwe dag. Nieuwe ronde. Nieuwe kansen.



Dat dus en neem een dubbele paracetamol.



Hey Marjolein hoe is t bij jou nu dan?
Alle reacties Link kopieren
Sirius, je bent geen zak. Echt niet. Ik hoop dat je een beetje kan slapen en morgen is een nieuwe dag. Niet te lang bij stil staan. Klaar. Je bent ook maar een mens. Echt, het is ok. Gewoon niet meer doen.

Het zat er volgens mij een beetje aan te komen want het zat je allemaal zo hoog.

Kreeg je hem niet omhoog door het bier of ging je aan het bier omdat het niet lukte?

Ik lees je hier als een lieve man, met een gat in zijn hart en veel verdriet maar die het beste wil en dat ook met alle macht probeert. Dat is heel wat waard. Kijk naar de dingen die je wel goed doet. Je brengt toch zo maar een meisje groot in je eentje en hebt een zwaar verlies gehad.

Je hebt hulp gezocht en bent eerlijk geweest. Dat is toch al heel wat? Sterkte morgen ochtend, wees niet te hard voor jezelf. Sorry voor de woordspeling Maar ik meen het: het is ok. Het was een fout. En nu ga je weer verder. Vergeet het.
Alle reacties Link kopieren
Wat Betty zegt. Morgen je vitamientjes aanvullen, frisse neus halen en 's avonds ben je hopelijk weer als nieuw. Slaap lekker.
Alle reacties Link kopieren
Oh, Sirius.. Je doet het goed.. Het valt allemaal niet mee... Ik lees je ook als een lieve, gevoelige man, die zich hard opstelt voor de buiten wereld..
Ik voel mij zo ziek als een hond. Ik weet niet wat ik moet doen.
Ik ben gisteren behoorlijk uit mijn plaat gegaan tegen dat meisje. Zal ik haar bellen om mijn excuses aan te bieden? Ze komt vast nooit meer terug.

Ze wilde ook al geen geld aannemen. Ik heb haar de schuld gegeven van mijn eigen tekort komen. Echt, ik voel mij echt een waardeloze lul op het moment. Ik heb ze weggebracht en op terugweg gestopt bij de supermarkt, een bak bier gehaald en thuis in mijn eentje helemaal losgegaan. Ik schaam mij rot, ook tegenover jullie. Ik durf het ook niet te vertellen in die praatgroep. Ik voel mij zo ontzettend stom nu.
Alle reacties Link kopieren
Dat was inderdaad een domme actie en van excuus aanbieden is nooit een mens slechter geworden.

Verder is er, behalve dat je je schuldig en beroerd voelt, niet zoveel schokkends gebeurd toch? Niemand aangereden of vermoord. Ja, je bent teruggevallen. Lijkt me dat je daar vooral eerlijk over moet zijn en daar niet over te liegen, dan verloochent je jezelf ook nog eens.

Kop op man, de wereld is niet vergaan, jij bent doorgaans een beste vent, denk daar aan vandaag! Succes met je kater.
Hatsjikideee...
Net de schade beneden opgeruimd. Een aanrecht vol lege flessen en de resten van een kapsalon. En nog steeds misselijk.
Flink water drinken. Proberen te slapen. Beetje eten. Paracetamol. En ja die dame bellen en excuses aanbieden. Als ze niet opneemt dan een berichtje sturen.

Je gaat t gewoon vertellen in de groep. Hou eens op jezelf t zo moeilijk te maken! Open zijn. Gooi alles eruit. Door dingen zo voor je te houden wordt t allemaal heel groot.
Miss Ff bukken in de wc. Ff kotsen. Kan ook opluchten.
Alle reacties Link kopieren
Precies Pin, wat zijn we eensgezind.

Morgen trouwens, ook een vroegertje?
Hatsjikideee...
Nee dat had er ook nog eens bij moeten komen dat ik met mijn zatte hoofd achter het stuur was gaan zitten. Maar aan de kapsalon te zien was ik blijkbaar toch verstandig genoeg. Zal ik maar gewoon via whatsapp mijn excuses aan bieden? Ik heb echt wel een paar heel gemene dingen gezegd tegen haar.
Alle reacties Link kopieren
Ja tuurlijk! Of bellen.
Hatsjikideee...
Ik moet het ze nageven. Ze bleef wel professioneel tot het einde. Als ik haar was had ik mij toch wel een beste mep verkocht.
Ja paus. Ik hoop nog even te slapen weer. Altijd zoooo vroeg wakker. Jij bent er ook mooi vroeg bij.

Sirius je kunt ook een flink stuk hard gaan wandelen. Dat helpt ook.
Ja ik ga even de hond uitlaten. Beetje frisse lucht.
Alle reacties Link kopieren
Sirius, zeker vertellen in de groep en zeker de dame een excuus maken en voor de rest schouders eronder en weer door.

Je hebt een terugval gehad, leer daarvan, maar zwelg er niet in.
Heb mijn sponsor gebeld. Gaan zo even ergens ontbijten. Makkelijker om het eerst aan een iemand te vertellen.
Goedzo. Je onderneemt een goede stap! Zet m op. Go go gooooo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven