Gezondheid alle pijlers

Minderen/stoppen met alcohol deel 2

11-12-2015 23:20 3021 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die wil minderen, of bewuster wil zijn van het alcohol gebruik, of helemaal wil stoppen met drinken of al gestopt is: hier kan je alles van je afschrijven!

We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.

Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!
Dora, heb je gemist. Ja terras zonder witte wijn is moeilijk, ik geef het toe, Ik hou niet van bier, maar tegenwoordig smaakt een av biertje van Bavaria toch wel lekker.

Nee joh nooit schamen. Dacht al dat je daarom niet schreef.

Ben je gek, wie zijn wij om je te veroordelen!

Wil je minderen , of vind je het voor nu wel best?

Verder alles goed?
Bella knap hoor met ex. Lijkt me fijn voor je zo erin te staan.

Wining wat een oplossing tegen een kater hahaha zweten jonguh!

Dora zo stond ik er ook lange tijd in hoor. Ik heb ook wel eens niets gezegd en dan later toch wel gezegd. En dan was t begrip fijn.

Lastig he om daar los vsn te komen. Elke keer denk je dat je t in de hand hebt. En eng om t helemaal op te geven. Want je kan het wel onder controle houden. Gevechtjes in je hoofd.

Valt me wel oo dat ik nu meer doe:kan doen op een dag.

Vandaag had ik echt zin in bier. In de zon zitten na alle kluswerk. Mooi opgeschoten. Zo zin in biertje. Niet gedaan. Maar wel Ff balen dat t niet kan. Kan toch geen maar houden. Al helemaal niet met dit emo geschommel afgelopen week. Ben nu best goed te pas weer. Tevreden tot zover we gekomen zijn.

LD die keuken vind ik ook juist zo mooi. Wat is jouw smaak dan qua keuken?

Wat vind jij echt t mooiste aan je huis?

Ddrs stoer en Retecool je eigen huis!
Effie ik had een poos dat ik steeds ging kijken of ik dat had. Valt mee. Maar heeft me wel beziggehouden. De huis en rode plekjes. Brrrr
Jullie zijn lief. Ik drink echt minder dan eerst maar het is toch teveel. LD, jouw vraag is echt wel confronterend. Ik vind het inderdaad voor nu wel best. Maar dat vind ik eigenlijk toch wel weer stom van mezelf.
Ik vind de woonkamer het leukst van het huis.

Mijn smaak qua keukens.....strak, geen bovenkastjes, witte lades (euhm wat ik nu heb).

Maar mocht deze eruit gaan, dan is die voor jullie natuurlijk gratis af te halen.
Dora, als het voor nu best is dan is het best. Echt, niet te moeilijk doen. En is niet stom van jezelf. Vaak leggen mensen de lat te hoog, waardoor ze nooit hun eigen norm kunnen halen.

Hell ik zeg yes tegen een wijntje, maar ben zo bang om terug te vallen.

Wie weet, als de rust is wedergekeerd en ik me happy voel in mijn eigen huisje.
Ik vind de slaapkamer anders ook een snoepie!

Fijn Pinda.

Mijn telefoon doet heel raar met typen en verzenden dus ik hou het hier even bij.

Dag Bella.
Hatsjikideee...
Ja slaapkamer is zeker lekker. Er zit een kast met loeilijke deuren voor, inhoud en vakverdeling is top. Ga nu zoeken naar plaatjes hoe op te pimpen.

Douche is prachtig, ruim. Nog nooit zo'n mooie gehad. De tuin moet bloemen, planten en kleur hebben. Moet iets met die muren doen. Vind Wilde Wingerd wel mooi

Maar even een serieuze vraag, pb me als de keuken wat voor je is (gratizzzzz en voor niekzzzzzzzzz) Ik weet niet of het mag dan bij voorkeur van leden dit topic.
He wil je huis ook zien! Heb geen keuken nodig maar maak een rondedansje van blijdschap dat je iets naar je zin hebt. Nu September nog.
Dora je bent de enige niet hoor! Ik vind mezelf al een loser na vier wijn..

Ik had vanavond een etentje, netjes twee wijn en de rest fris. Ben toch net bij thuiskomst overgestapt op nog dat restje witte wijn dat man had laten staan. Niet nodig. Wel gedaan. Voel me wat dat betreft vaker wel dan niet een loser.
Dora moet je even je pb aan zetten.
Volgens mij staat dat aan? Ik probeerde jou een bericht te sturen maar dat lukte niet. Doe vast iets fout.
Nee staat niet aan.
Zo te zien staat het bij jullie allebei uit
Nu wel denk ik!
je hebt pb
Ah, Dora-wee.. Ik ben druk bezig met de woningbouw en de vrije sector.. Ik hoop ook op snel een nieuwe stek!
Marjo, ik gun jou en de kinderen als geen ander een fijne plek!
Kreeg net een pb terug van Dora dat ze de keuken ook leuk vindt. Ik vind 'm lelijk.....
Haha grappig hoor. Ik zou die kleur wel weghalen en hou net als jij niet zo van kastjes boven maar hij is lekker licht en ruim.
Weekend gevierd met zon, water en boek. Ben weer bij de mensen. Goed humeur en fit.

Fijne dag
Hatsjikideee...
quote:bettyboef schreef op 07 mei 2016 @ 23:31:

Dora je bent de enige niet hoor! Ik vind mezelf al een loser na vier wijn..

Ik had vanavond een etentje, netjes twee wijn en de rest fris. Ben toch net bij thuiskomst overgestapt op nog dat restje witte wijn dat man had laten staan. Niet nodig. Wel gedaan. Voel me wat dat betreft vaker wel dan niet een loser.Betty waarom een loser. Je bent al zoveel geminderd. Op zich is het netjes paar glazen en thuis nog eentje. Waarom voel je je een loser? Wil je nog meer minderen?
Jeuhhh pausini! Lekker fit.

Hier halve pil gehad en heb doorgeslapen. Lag zon beetje elke nacht weer wakker.

Goed geslapen. Nu weer aan de bak.

Kinderen niet geholpen gister. Eentje nog ziek. bij eerste hulp nog gezeten. Maar is goed gegaan. Ander heeft niet op dat berichtje gereageerd en kwam met kadootje langs.

En ik heb heel veel geklust gister. Haha echt geklust. Niet die andere. Helaas
Moet soms even he een pil. Niet slapen wordt je gek van. Had ook weer geen fijne nacht, ondanks fysiek heel moe.
Ja oo een gegeven moment is t niet fijn meer. Ik word dan schrikkerig en denk dat ik van alles hoor ofzo in huis. En als ik me omdraai lijkt t of er iemand is maar er is niemand. Echt te moe.

Verder ben ik wel redelijk normaal hoor. Maar herkent iemand dat? Zo voelen als je echt heel moe bent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven