Minderen/stoppen met alcohol deel 2
vrijdag 11 december 2015 om 23:20
Voor iedereen die wil minderen, of bewuster wil zijn van het alcohol gebruik, of helemaal wil stoppen met drinken of al gestopt is: hier kan je alles van je afschrijven!
We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.
Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!
We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.
Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!
dinsdag 17 mei 2016 om 17:39
Hier gaat het allemaal wel maar leef niet zo gezond zoals ik eigenlijk zou willen.
Als ik dan naar mijn 18-jarige dochter kijk, die heeft een spirit en doorzettingsvermogen waar ik nog een puntje aan kan zuigen (geen suiker, sportief, dagelijks oefeningen, niet roken en minimaal drank.)
Als ik dan naar mijn 18-jarige dochter kijk, die heeft een spirit en doorzettingsvermogen waar ik nog een puntje aan kan zuigen (geen suiker, sportief, dagelijks oefeningen, niet roken en minimaal drank.)
Hatsjikideee...
dinsdag 17 mei 2016 om 21:12
Nou Pin heb je even: haargroei op plekken waarvan je het niet voor mogelijk houdt (lees kin en niet 3 of zo he), opvliegers, broze botten, een buik die mega is en dan met dunne beentjes eronder, een huid die zich compleet aanpast aan de zwaartekracht, borsten die sneller zakken dan een lawine, opgezette enkels, een blaas die vaker geleegd moet worden (ongeveer 3 keer per nacht), een gezichtsvermogen van 0, moet mijn wenkbrauwen epileren met vergrootspiegel en leesbril, dat gaat niet! Slaapstoornissen, en dat is nog maar wat me nu even te binnen schiet.
dinsdag 17 mei 2016 om 21:14

dinsdag 17 mei 2016 om 21:34
Pin ik heb echt geen sportgenen. Ik heb serieus van elke sport een outfit en attributen in de kast, daar kan ik bewonderend naar kijken, maar ben altijd blij als die deur weer dicht is. Alleen het kijken vind ik al vermoeiend. Heb ook besloten dit niet mee te verhuizen. Ik begin altijd vol goede moed, sta te stomen als een paard en op de een of andere manier volg ik altijd "klasjes" met "vrouwtjes" die hooguit een beetje gloeien na een uur.
Hardlopen, 3 keer gedaan en toen zo'n pijn in mijn scheenbeen, dat heeft wel een jaar aangehouden.
Dus sport nee, ik moet het gewoon van mijn alcoholische neus hebben
Hardlopen, 3 keer gedaan en toen zo'n pijn in mijn scheenbeen, dat heeft wel een jaar aangehouden.
Dus sport nee, ik moet het gewoon van mijn alcoholische neus hebben

dinsdag 17 mei 2016 om 22:07
Haha, ik heb ook zo'n 'sportief' verleden
Twee keer in de ziekenwagen beland, daarnaast nog twee keer op de eerste hulp, een week in het ziekenhuis en een andere keer drie weken thuis plat in bed. Past sinds kort ontdekt dat ik fietsen superfijn vind maar sinds ik zoveel met m'n dromen bezig ben is het van echt sportfietsen niet meer gekomen. Toch nog wel 80 km gefietst vorige week.
Vandaag een dagje vrij en dan mag ik van mezelf een wijntje. Sorry LD, een wijn
Nou, ik heb er twee op en toen was ik er alweer klaar mee. Steeg naar m'n hoofd, wat ik de laatste tijd helemaal niet prettig vind en ik snap eigenlijk steeds minder waarom ik het nog doe. Lange tijd dacht ik dat mijn drinkgedrag een periode was die wel weer over zou gaan. Het begint erop te lijken dat ik daar gelijk in had.
Twee keer in de ziekenwagen beland, daarnaast nog twee keer op de eerste hulp, een week in het ziekenhuis en een andere keer drie weken thuis plat in bed. Past sinds kort ontdekt dat ik fietsen superfijn vind maar sinds ik zoveel met m'n dromen bezig ben is het van echt sportfietsen niet meer gekomen. Toch nog wel 80 km gefietst vorige week.
Vandaag een dagje vrij en dan mag ik van mezelf een wijntje. Sorry LD, een wijn
Nou, ik heb er twee op en toen was ik er alweer klaar mee. Steeg naar m'n hoofd, wat ik de laatste tijd helemaal niet prettig vind en ik snap eigenlijk steeds minder waarom ik het nog doe. Lange tijd dacht ik dat mijn drinkgedrag een periode was die wel weer over zou gaan. Het begint erop te lijken dat ik daar gelijk in had.

dinsdag 17 mei 2016 om 22:11
dinsdag 17 mei 2016 om 22:18
dinsdag 17 mei 2016 om 22:22
Hockey stick
Broek met zeem
Yoga matje
Zwempak(overigens wel een hele leuke, wel een sportding maar dan met een jaren 50 inslag), dat is wat je goed hebt.
Ter aanvulling, tennisracket, Zumbaschoenen (ja, die bestaan), schermmasker (leuke sport als je elegant bent en niet de coördinatie van een onthoofde vlieg hebt), hardloopschoenen en natuurlijk overal leuke outfits erbij en hartmeters, stappentellers en andere electronica.
Evie, je weet wel die app, en ik konden wel goed hardlopen samen. Ik begreep haar gewoon niet. Ze zegt; we gaan nu lopen, dus ik loop rustig, goed gedaan zegt ze dan, we gaan nu wandelen, maar dat deed ik al!
Broek met zeem
Yoga matje
Zwempak(overigens wel een hele leuke, wel een sportding maar dan met een jaren 50 inslag), dat is wat je goed hebt.
Ter aanvulling, tennisracket, Zumbaschoenen (ja, die bestaan), schermmasker (leuke sport als je elegant bent en niet de coördinatie van een onthoofde vlieg hebt), hardloopschoenen en natuurlijk overal leuke outfits erbij en hartmeters, stappentellers en andere electronica.
Evie, je weet wel die app, en ik konden wel goed hardlopen samen. Ik begreep haar gewoon niet. Ze zegt; we gaan nu lopen, dus ik loop rustig, goed gedaan zegt ze dan, we gaan nu wandelen, maar dat deed ik al!

dinsdag 17 mei 2016 om 22:25
whahahahaha, oke fijn; dankzij LD haar beschrijving realiseer ik me dat ik op mn 30e al zwaar in de overgang ben. Ik ben nog niet uit de pukkels en zit ook al in de rimpels; niet eens een dag zonder 1 van die 2!
ook bereidde ik me al weken voor op een giga teleurstelling, en hoe voorbereid ik ook was; het is nog steeds K. Hoe verraderlijk is hoop….
Ik hoef denk ik niet te vermelden dat dit over een man gaat.
Ik was over mn toeren net, maar toen las ik jullie en moest echt hardop lachen
ook bereidde ik me al weken voor op een giga teleurstelling, en hoe voorbereid ik ook was; het is nog steeds K. Hoe verraderlijk is hoop….
Ik hoef denk ik niet te vermelden dat dit over een man gaat.
Ik was over mn toeren net, maar toen las ik jullie en moest echt hardop lachen