Gezondheid alle pijlers

Minderen/stoppen met alcohol deel 2

11-12-2015 23:20 3021 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die wil minderen, of bewuster wil zijn van het alcohol gebruik, of helemaal wil stoppen met drinken of al gestopt is: hier kan je alles van je afschrijven!

We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.

Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!
Zo Mrs Mia, dat was een beschaafde reactie, maar we willen weten of je lol had?
quote:nieuwsbrief50 schreef op 26 december 2015 @ 13:39:

Zo Mrs Mia, dat was een beschaafde reactie, maar we willen weten of je lol had?
Ooh hahaha.

Ja, op het moment zelf had ik zeker lol. Ik hoefde hem ook niets bij te brengen. Ondanks zijn jeugdigheid wist hij wat hij deed .

Alleen nu ben ik zeker al weer de helft vergeten en vraag ik me af waar het in godsnaam voor nodig was.

Ik schaam me niet en heb geen spijt, maar een beetje platte dronken actie vind ik het wel.
Always be yourself. Unless you can be a unicorn! Then always be a unicorn!
Mrs.mia, het is NODIG om plezier te maken!
@ Mrs. MIA, hoe plat ook, dat maakt niet uit. Heerlijk toch even los gaan.

Kerst hier rustig, maar wel lekker. Geen zucht naar alcohol dus dat is wel fijn. Wel saai hoor af en toe, maar ja dat is dan maar zo. Kerstavond spontaan bezoek, borreltijd dus ook van alles op tafel gezet qua eten. Erg gezellig. Iedereen aan de drank behalve ik, echt totaal geen moeite . Heb zelfs een enorme lachstuip gehad, kan me niet heugen wanneer de laatste was zonder drank.

Gisteren was mijn toffe moeder hier. Lekker gegeten en had lekkere wijntjes in huis gehaald.

Was zo relaxed zonder schoonloeder!!!

Vandaag dvd tijd. Ga zo beginnen aan een nieuwe Zweedse serie, heerlijk.

Geniet iedereen, en heb je het moeilijk, ook deze dagen met z'n valse sentimenten zijn zo weer voorbij.

He bak koffie, had nou even van je afgeschreven lieverd.

Voor iedereen die ik nog niet welkom heb geheten, bij deze.
Lachstuip nieuwsbrief leukkkkk!

Ik zal idd het gewoon melden in vervolg.

Anders wordt t weer zo groot, niet nodig.

Heb t iig leuk nu. Ff tussendoor kijken hier. Ook leuk. Zet m op iedereen. Xx
quote:Charlotte1979 schreef op 26 december 2015 @ 12:58:

Wijn met water zou dan wel weer niks voor mij zijn.

Helpt het als ik zeg dat de wijn daardoor minder zwaar werd, ging best met wat spa.

Bonnuh, vind het altijd zo mooi als jij 'kameraad' zegt, blijkt nu dat je gewoon kinderen hebt ook...

Ben een beetje jaloers op de dames met een lover.

Nieuwsbrief, fijn dat je het zo gezellig hebt, volgens mij had je dat ook wel even nodig.
Hatsjikideee...
Mama Mia ;-)!! Hete nacht! Leuk! En fijn dat je geen spijt hebt.

Bonuh ik had je al gemist! Geniet heerlijk van je kinderen en de kerstpakketten, klinkt heel leuk!

Djazz welkom! Veel plezier vanavond en hopelijk lukt het om niet lallend naar huis te gaan. Af en toe een glas water tussendoor doet al veel.

Hier nog nuchter en dat blijf ik ook want ik ben niet fit. En echt best wel raar om te zeggen, ik baal een beetje dat de drank me niet smaakt omdat het "nu nog mag." Echt best kansloos van mezelf. Maar goed ik doe het dus niet alleen omdat het me niet smaakt.

Wijn en water en cola en bier? Brrrr! Maar zal wel schelen in de kater!

Nieuwsbrief fijn dat je moeder er was, en knap dat je alles in huis kan hebben zonder het aan te raken!
Pausini, ik heb ook geen lover, al twee jaar niet meer en ik mis het ook. Een scharrel is leuk maar echt niet meer dan dat. Het enige wat we doen is af en toe even lekker gezellig het bed in duiken. Laatste keer is ook alweer bijna drie weken geleden geloof ik. Stomme drukke 'feestmaand' ook...

En als ik eens een kandidaat lover tegenkom gaat het binnen drie weken ongeveer vreselijk mis. Maar dat is een te ingewikkeld verhaal voor nu even tussendoor.
Maar wel interessant!

Doen we eens op een saai moment.

Ik ben geen mens voor een lover want hecht me te snel en of ik ooit als het zich aandient, mijn hart weer open durf te stellen weet ik nog zo net niet.

Voor het eerst van mijn leven ben ik echt alleen zonder liefde of vriend-maatje.

Mijn ex was de lekkerste dus die mis ik wel zo nu en dan maar niet vaak haha.

Het celibaat maar in per 1 januari.
Hatsjikideee...
Ben je ook niet fit Betty? Ben al een week megaverkouden en net als ik denk nu knap ik op treedt er weer een andere fase in. Nu hoesten, niet normaal.

Ja ik kan gewoon drank in huis hebben en schenken, weet gewoon dat ik nooit meer een slok kan nemen. Maar ik neem zelfs geen whiskysausje . Zo bang dat ik weer getriggerd wordt om te drinken.

Pausini had idd zin in lol, rust en fijn weekend. Mijn moeder is top!!!!! Echt al op leeftijd, maar zo hip , vrijdenkend en vindt niks gek.

Bakkie leut, heb je kinderen? Wat leuk! Zeker overheen gelezen maar wist het echt niet.

Ok 2016 wordt het liefdesjaar voor Bella en Pausini. Vertel eens meiden naar wat voor een stuk met welke eigenschappen, leeftijdsklasse kan ik op zoek? Ik ben een heel goede koppelaar!
Ik pas lieve Nieuwsbrief.

Moet eerst mijn nieuwe levenswijze eigen maken anders val ik weer geheid voor een alcoholliefhebber.

Het jaar daarop komt beter uit
Hatsjikideee...
quote:pausini schreef op 26 december 2015 @ 18:13:

Maar wel interessant!

Ik ben geen mens voor een lover want hecht me te snel en of ik ooit als het zich aandient, mijn hart weer open durf te stellen weet ik nog zo net niet.

Voor het eerst van mijn leven ben ik echt alleen zonder liefde of vriend-maatje.

Het celibaat maar in per 1 januari.

Haha, ik tik binnen kort het jaar celibaat al aan. Ook het 2 jaar stoppen met roken. en nu 2 dagen zonder alcohol

Lekker hoor Mia!

Bonuh, ik vind het knap van je hoe je het volhoudt. Heel veel plezier met uitpakken.
Hee Tzippa, bevalt het je al die recorden?
Hatsjikideee...
Roken denk ik nooit meer aan, ga ik ook zeker nooit meer doen, dus dat is een makkelijk record.

Celibaat ben ik niet zo blij mee, maar mijn liefde is niet bij me, dus het is een gedwongen record.

En de alcohol, daar hoop ik een persoonlijk record mee te vestigen

Ik ben iig lekker vrolijk vandaag en heb zin in het nieuwe jaar waarin ik een hele hoop dingen anders ga aanpakken. Jullie ook nog andere voornemens/plannen naast het minderen/stoppen met alcohol?
Ja jij bent natuurlijk al begonnen met stoppen Tzippa! En het gaat je dus tot nu toe goed af!

Ik hoop dat door het stoppen met alcohol ik fitter en stabieler word en daardoor wat gezelliger voor mijn gezin. Dat zijn mijn goede voornemens die beginnen met geen alcohol meer drinken. Ik ben bang dat ik best chagrijnig ga worden in het begin.
Betty, recept is bezig blijven en afleiding zoeken. Mijn huis was zo opgeruimd, zelfs de strijk gedaan.
Dames, ik vind jullie echt kanjers!

Ik zelf heb erg moeite met maat houden; het eerste glas wijn gaat met een normaal tempo, de 2de al sneller en voordat ik het weet ben ik een fles!verder, of meer!En dat bijna iedere dag!

Ik baal er van dat ik zoveel drink en wil ook minderen. Het is me al vaker gelukt om in ieder geval alleen in het weekend te drinken, en ik ben ook een keer een maand gestopt met drinken. Maar zodra het dan weekend was en ik weer mocht drinken ging ik het inhalen; dwz; belachelijk veel zuipen.

Nu drink ik iedere dag ongeveer een fles wijn leeg en dat is echt te veel.

Ik wil het liefst niet helemaal stoppen, maar zoals nu kan t niet verder

Ik heb veel respect voor jullie; ik heb t vorige topic en deze helemaal gelezen.

Ik zou t fijn vinden om af en toe mee te schrijven als jullie dat goed vinden

X
quote:pausini schreef op 26 december 2015 @ 18:13:

Maar wel interessant!

Het celibaat maar in per 1 januari.Ik trof mannen die meteen zo hard van stapel wilde. Hun klauwen in je sloegen en als een zuignap aan je gingen hangen. Klittenband, zoiets. Bij mij gaan dan alle deuren dicht, ik trek dat niet. Mis echt wel iemand, maar de mannen die ik tref lijken zo wanhopig. Vreselijk onaantrekkelijk en ik raak dan haast een soort van in paniek. Ik vrees de laatste tijd dat ik het niet meer kan. Zou het erg vinden als ik echt alleen zou blijven. Lijkt of m'n hart kapot is ofzo. Echt heel klote.... En daarom drink ik graag volgens mij. Onder andere, want m'n laatste liefdesverdriet was (is?) ook veel te heftig.
Fijn dat je meeschrijft bladblazer!
Hallo Bladblazer.

Ik trek ook vreemde mannen aan en het ergste is nog wel dat ik er zo lang aan blijf hangen terwijl het bij jou al na 3weken en bij mij na 3maanden duidelijk is.

En maar blijven idealiseren he. Pfffff...
Hatsjikideee...
Welkom bladblazer!
Bedankt voor het welkom;

Hoe brengen( hebben) jullie deze 2 de kerstdag door (gebracht)?

Ik vind het zo knap van jou nieuwsbrief dat het je gelukt is om de drank af te zweren.

Soms denk ik dat dat voor mij ook het beste zou zijn...maar ik wil zo graag af en toe van een wijntje kunnen genieten.. Al kan ik t niet bij een of 2 laten.... of meer
En bonuh; jij drinkt ook niets meer toch?

Respect,; echt heel knap,
Ik wil niet helemaal stoppen met drinken: ik wil af en toe een glas wijn drinken.

Ik vraag me af of dat me lukt..

Doorgaans kan ik het niet bij een glas laten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven