Gezondheid alle pijlers

Minderen/stoppen met alcohol deel 2

11-12-2015 23:20 3021 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die wil minderen, of bewuster wil zijn van het alcohol gebruik, of helemaal wil stoppen met drinken of al gestopt is: hier kan je alles van je afschrijven!

We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.

Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!
Lieve Surfer, al je inzet en harde werk niet voor niks. Kan me je gevoel heel goed voorstellen!

Ik ga vanavond uit eten, zin in!
Gisteren dan toch maar voor de kaas en wijn gegaan. Dat wil zeggen dat het voor deze week gedaan is. Ik heb er wel van genoten, zowel van de kaas als van de wijn. Ik had twee glazen op, maar m'n man heeft de helft van zijn tweede glas laten staan en dat ik heb ook nog opgedronken. Dus 2.5 glas, ongeveer 3/5 fles met ons twee. Dat valt mee. Aantal eenheden deze week: 5. Genoeg. Nu dus nog een feestje (vanavond) en een etentje (morgen) zonder alcohol. Ik ga dat kunnen! Dan heb ik maar 2 keer gedronken van de 6 gelegenheden waarbij het voor de hand lag.

Ik hoop dat ik anderen misschien inspireer met mijn 'dagboek'.
Dank voor alle felicitaties en idd, hard voor gewerkt ook, dan ben je juist dubbel zo blij dat het gelukt is.

Tevens is het opeens wel een hele feestelijke opening van het topic geworden. Mooi zo, succesverhalen horen er ook bij...

Vanavond tijdens een etentje mijn vriendin nog op de hoogte brengen, dit zal hopelijk ook onze relatie weer een goede oppepper geven.
Dat geeft niks Charlotte. Dagboek is Ok. Ik vergeet vast ook te reageren maar dat lukt dan niet , pagina terug scrollen. of ik vergeet t.

Wat goed dat je t zo onder controle hebt. En natuurlijk kun je het vanavond! Zet m op.

Betty en surfer wat lekker uit eten. Ik ga ook. Heb leuke middag/avond voor de boeg. Heb ik zin in

Nou m'n luie bed uit en op pad
Zit ik me ineens te bedenken dat mijn vriendin hier mischien ook wel op deze site zit, vertel ik haar vanavond het goede nieuws, noemt ze me ineens 'Websurfer'.

Dat zou pas een winnaar zijn!

Ps Gewoon posten zoals je zelf wilt hoor Charlotte, de rest van het weekend ga je lekker alco-vrij doorbrengen, dat lukt je vast en zeker wel! Groet...
Surfer, gefeliciteerd!
Ik hoop ook wel eens mensen in het echt tegen te komen; oooo, ben jij die of die?

Okee; mijn rookteller staat weer op 0.

Vandaag zou de dag zijn dat ik een mooi glas rode wijn bij (jawel ook) het etentje mocht nemen maar heb mijn doelstelling niet gehaald dus die beloning gaat niet door.
Hatsjikideee...
Wat een gezwets over dat glas rode wijn, als ik zin heb neem ik het en zo niet, niet.

Iedereen eet smakelijk voor later!
Hatsjikideee...
quote:pausini schreef op 12 december 2015 @ 12:01:

Wat een gezwets over dat glas rode wijn, als ik zin heb neem ik het en zo niet, niet.

Iedereen eet smakelijk voor later!

Precies Pausini, je hebt het over een glas, geen fust. Jezelf afstraffen is nergens goed voor.

Geniet ervan!
Happy new topic! Gefeliciteerd Websurfer en even voor iedereen, wat zijn jullie allemaal lekker actief, ik kan het niet meer bijhouden.

Betty; wow, stoer dat je vanaf januari stopt, ik zit er ook over te denken….

Als ik kijk naar een jaar geleden en nu, ben ik zeker wel stappen vooruit gegaan. Ik heb eindelijk toegegeven dat ik een alcoholprobleem heb (stap 1) en ben van standaard elke dag een fles of 2 flessen wijn, standaard kater, trillende handjes en continu bezig zijn met drank naar dagen zonder alcohol en als ik drink een stuk minder gegaan. Ook het besef dat zodra ik mezelf wel toesta te drinken, ik elke keer weer opnieuw moet stoppen voor m'n gevoel. Elke keer is het weer moeilijk. Maar ik ga eerst even blij zijn met mijn vorderingen.

Volgend jaar geen alcohol meer, ik ga het proberen. Ik kan mezelf nog niet helemaal overtuigen, verstandelijk weet ik dat het moet, maar mijn verslaving maakt me wijs dat ik best een paar keer per jaar wat drankjes kan doen. En dat geloof ik soms ook nog…
Gefeli websurfer!

En iedereen gefeliciteerd met het nieuwe topic

Gisteren een hoop bier gedronken. Alsnog niets vergeleken met wat ik 4 maanden geleden wegzoop. Maar behoorlijk dronken. Stond vanmorgen te tollen op mn benen.
Stoer voornemen van jou ook Tzippa!

Pausini hoe is het gegaan met je rode wijn?

Poes wauw, dan had je toch nog aardig wat gedronken?

Ik heb gisteren drie glazen rosé op, daarna thee. Ik heb dat steeds hè, kan heel goed stoppen tegenwoordig, kan het alleen vaak niet laten om te beginnen. Da's ook gek toch.
Bella, daar gaat het toch om dat je weet te stoppen. Super!
Ja nieuwsbrief, misschien moet ik daar maar gewoon blij mee zijn
Thanks You all,

Was echt wel een beetje een feestelijk weekend, gisteren het etentje in een chinees restaurantje en later die avond heerlijk onderuit in de bank, rest van het weekend merendeels de gewone wekelijkse dingen van huishouden en boodschappen en vanmiddag ook weer een lekker rustige middag, zo'n weekend is echt wel snel voorbij, maar we hebben het vrij makkelijk alcoholvrij kunnen houden.

Lekker perensap meegebracht voor de appelazijn, topidee, lekkere afwisseling i.i.g..
Ik ben het feestje gisteren op frisdrank doorgekomen. Het viel wel mee, hoewel iedereen rond me bier, wijn, cocktails dronk. Vanmorgen helder wakker worden was leuk. Ben er gisteren wel een keer op aangesproken, of ik de cocktail al geproefd had. Ik zei dat ik maar twee dagen per week alcohol dronk... 'Ach, je kan toch wel eens stiekem proeven...' Ofzoiets. :-) Nee dus, niet gedaan.
Charlotte complimenten hoor, vind het echt heel stoer van je dat als iedereen om je heen drinkt, jij nuchter blijft!

Bella, het gaat om het kunnen stoppen inderdaad.

Zelf bij dat ene glaasje gehouden maar ach, de anderen dronken er maar twee.
Hatsjikideee...
Tzippa, jij komt ook van ver zeg. Misschien is het een idee om vanaf januari twee maanden niet te drinken, jouw drinkgedrag heb je nu al enorm aangepast.

Bettyboef, goed plan!

Bonuh, Bella en Marjo
Hatsjikideee...
Hier gister ook fris een leuke dag gehad. Ik kwam op plekken waar t toch wel leuker is als je dom mee zuipt. Het was daar niet gezellig, geen muziek, alleen lallen en zuipen. Best gek. Vriendin die wel dronk en ik zijn ff verder gegaan. Kameraad enzo bleven daar. Die hadden al veel op. Niet lullig bedoelt naar drinkende mensen toe maar t kwam zo triest over. Zuipen om te zuipen. Te bedenken dat t daar bij mij een poos geleden ook om ging op zon avond. Vriendschappen veranderen. Sommige worden echter sommige brokkelen af. Nu ik lange tijd niet drink kijk ik echt wel wat anders tegen dingen aan. De verandering ligt dan ook bij mij. De anderen blijven t zelfde.

Ik kreeg opmerkingen over blauwe knoop enzo. Die komen uit lallende monden die eigenlijk zelf ook wel weten dat ze teveel drinken. Kon er wel om lachen, ik lekker fris en fit, hun rode koppen stinken naar drank. Fles wijn op en nog bier om met auto weg te gaan. Zulk soort dingen. 1 vd kameraden begon er dan ook over dat andere kameraad auto weg had gebracht met een fles wijn minstens op. Blijkbaar zit er dan toch meer onder bij elkaar dan ik eerder besefte.

Vriendin en ik vonden t wel prima zo. Zij drinkt minder sinds ik gestopt ben. Het werkt door om mij heen. Best leuk om te zien. We hadden een leuke middag/avond gehad. En vandaag weer fit. Heb echt lekker geslapen en heeeeel lang in bed gelegen. Ben nu wel relaxter als toen ik nog dronk.

Ook meer emoties dat vind ik nog wel moeilijk soms.

Nou een lekker bakkie koffie!
Gezondheid Bonuh. Wat bedoel je met 'er zit toch wel meer onder'?

Dat het drinkgedrag opvalt?
Hatsjikideee...
Nou nu ik niet meer drink komt er ineens een kameraad op mij af om te hebben over drank gebruik vd andere. Dat hij dat zorgwekkend vind zo met de auto. Er speelt meer onderhuids bij iedereen over drank gebruik. Dat bedoelde ik ermee. Ze hebben het er steeds over in begin van zo'n avond. Houdt ze bezig. En nu ik niet meer drink kunnen ze dat kwijt ofzo. Zoiets.
Ja, goed die bewustwording.

Wat moet jij je lekker voelen vrouw, gewoon nuchter stappen en nog lol hebben ook!
Hatsjikideee...
Het is een andere soort lol. Genieten. Kletsen. Bewuster enzo. Voel me zelfverzekerder als ik dan rond loop. Ik dacht dat ik zekerder was door drank. Ook zo fijn dat ik dan kan gaan en staan met de auto. Geeft vrijheid niet meer drinken.

Voel me wel lekker ja. Steeds beter.

Bella goed hoor dan aan de thee gaan!! Grenzen worden bewaakt. Top.

Websurfer wat fijn zon feestelijke sfeer. Jeuh!

Charlotte knap dat je hebt doorgezet.

Poes niet fijn je zo voelen. Maar wel goed dat t minder is als een poos geleden.

Tzippa goed hoor je vorderingen!

Pausini hoe is t met je toestand dan? Wordt t al weer wat rustiger?
En hupla, etentje gedaan met cola, tonic, koffie.

Nu vanavond nog met thee tv kijken, en de tweede week is geslaagd. Als ik al even naar volgende week kijk: voorlopig maar twee 'gelegenheden' waar alcohol bij komt kijken, dus dat lijkt makkelijk. Maar aandacht niet laten verslappen en thuis ook netjes thee blijven drinken... Ik blijf ervoor gaan. Het is ietsjes moeilijker dan ik verwacht had, maar tegelijk is het ook fijner dan ik verwacht had. (Ik weet niet of jullie aanvoelen wat ik met die laatste zin bedoel...)
Ik had gisteren nog in het oude topic geschreven, dom.

Maar: happy new topic!!!

Goede verhalen van Charlotte en Bonuhbakkie.

Helemaal stoppen gaat mij nog te ver. Maar ik ben me door in dit topic te schrijven wel bewuster.

Vorige week ging het heel goed. Deze week minder, nog net wel acceptabel binnen mijn eigen grenzen, geen binge nml, maar wel 5 vd 7 dagen drank. Alleen donderdag en vandaag niet.

Nu wil ik pas vrijdag weer gaan drinken. Dan heb ik een kerstdinertje en ik kan met anderen meerijden.
Always be yourself. Unless you can be a unicorn! Then always be a unicorn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven