Minderen/stoppen met alcohol deel 2
vrijdag 11 december 2015 om 23:20
Voor iedereen die wil minderen, of bewuster wil zijn van het alcohol gebruik, of helemaal wil stoppen met drinken of al gestopt is: hier kan je alles van je afschrijven!
We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.
Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!
We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.
Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!
maandag 14 december 2015 om 13:49
maandag 14 december 2015 om 13:57
Weet je waarom je doelstelling mislukt is Hatseflats?
Ik heb volgens mij gewoon een ordinaire midlifecrisis; 'waarom heb ik met wie wat gedaan de afgelopen tien jaar'.
Kan maar niet uit mijn hoofd zetten dat ik kostbare tijd verloren ben maar tevens weet ik dat dit niet waar is en probeer ik óm te denken want niets gebeurt tenslotte voor niks.
Goed, nu ben ik 50 en zit ik hier. Is dit alles?
Hoe word ik weer tevreden met wat ik heb en kan ik die zeul troep van afgelopen jaren bij het grofvuil dumpen.
Tjee, wat ben ik blij dat ik even niet drink want dan overzag ik het helemaal niet meer of is dit juist een gevolg ervan?
Ik heb volgens mij gewoon een ordinaire midlifecrisis; 'waarom heb ik met wie wat gedaan de afgelopen tien jaar'.
Kan maar niet uit mijn hoofd zetten dat ik kostbare tijd verloren ben maar tevens weet ik dat dit niet waar is en probeer ik óm te denken want niets gebeurt tenslotte voor niks.
Goed, nu ben ik 50 en zit ik hier. Is dit alles?
Hoe word ik weer tevreden met wat ik heb en kan ik die zeul troep van afgelopen jaren bij het grofvuil dumpen.
Tjee, wat ben ik blij dat ik even niet drink want dan overzag ik het helemaal niet meer of is dit juist een gevolg ervan?
Hatsjikideee...

maandag 14 december 2015 om 14:21
Denk een gevolg pausini. Herken ik. Wat was ik aan t doen. Wat heb ik gedaan. Wat wil ik nog doen. Overspoeld mij soms. Gaat de resliteit beter beseffen denk ik. En ik ga er maar dwars doorheen. Blij als ik blij ben. Huil als ik verdrietig ben. Nu komt t tenminste zowat op t moment zelf ipv dat t blijft broeden onderhuids.
maandag 14 december 2015 om 14:25
Mag ik ook weer meeschrijven. Heb hier in het begin ook afentoe gepost. Ben een beetje een betty qua deinken. Drie of vier keer in de week en dan een halve fles. Die halve werd er afentoe al 3/4 en ik baalde er steeds van. Vorige week een avond echt teveel gedronken en nu ben ik het zat. Ik stop. Met thuis drinken dan. Als we uit gaan of visite hebben of zoiets dan mag het maar verder is het klaar. En mijn sociale agenda is toch niet zo groot dus dat zal niet te vaak worden. Vandaag is dag vijf en ik ga er echt voor.
maandag 14 december 2015 om 15:27
Goed dat je er weer bent Pienefien!
Poes ik heb echt nog nooit gedate zonder drank. Behalve met mijn huidige man. Was een hele leuke date!
Ik heb net de wekelijkse boodschappen gehaald en geen wijn gekocht.
Ben dit weekend in zo'n hele foute tent belandt, feestcafé, met veel te veel drankjes en ga nu even tot het weekend op water en thee leven.
Ben nu nog duf.
Lijkt wel of ik nog alles eruit wil halen voor het 1 januari is. Heel kansloos vind ik zelf dus even rem er op. Kerst komt er natuurlijk ook aan en Oud en Nieuw.
Ik zie echt best wel op tegen het stoppen. Denk dat ik het best even moeilijk ga krijgen.
Poes ik heb echt nog nooit gedate zonder drank. Behalve met mijn huidige man. Was een hele leuke date!
Ik heb net de wekelijkse boodschappen gehaald en geen wijn gekocht.
Ben dit weekend in zo'n hele foute tent belandt, feestcafé, met veel te veel drankjes en ga nu even tot het weekend op water en thee leven.
Ben nu nog duf.
Lijkt wel of ik nog alles eruit wil halen voor het 1 januari is. Heel kansloos vind ik zelf dus even rem er op. Kerst komt er natuurlijk ook aan en Oud en Nieuw.
Ik zie echt best wel op tegen het stoppen. Denk dat ik het best even moeilijk ga krijgen.

maandag 14 december 2015 om 15:44
Het is niet grappig Betty maar ik moet erom lachen. Betty gaat helemaal los tot oud en nieuw. Als je t moeilijk hebt helpt het vsn uur tot uur bekijken. Dag tot dag. Ik was in t begin alleen maar thuis in m'n holletje. Niet veel weggaan enzo. Maar voor een ander kan t juist wel werken afleiding.
Goed bezig pienfien!
Ja mooie ava vond ik ook. Beetje gemoedelijke kerst sfeer foto.
Ik zit ook te wurgen met loslaten van liefde enzo. Patronen waardoor ik t moeilijk krijg worden nu zichtbaar. En ik kan er niet meer omheen. Zoiets.
Goed bezig pienfien!
Ja mooie ava vond ik ook. Beetje gemoedelijke kerst sfeer foto.
Ik zit ook te wurgen met loslaten van liefde enzo. Patronen waardoor ik t moeilijk krijg worden nu zichtbaar. En ik kan er niet meer omheen. Zoiets.
maandag 14 december 2015 om 16:25

maandag 14 december 2015 om 17:04
Ach ik kweet t niet betty of dat sneu is, er zijn zoveel mensen die t erger of minder hebben als ons. En niet durven/kunnen mee schrijven. Wij doen t wel mooi even met zn allen. Met vallen en opstaan. En vooral stoer blijven doorgaan. Met open zijn. Inzichten krijgen. En zorgen dat t minder wordt of stoppen.
Ik ben trots op ons. En net als pausini blij met ons allemaal.
Wel knap geen wijn meegenomen!
Ik ben trots op ons. En net als pausini blij met ons allemaal.
Wel knap geen wijn meegenomen!
maandag 14 december 2015 om 20:33
Pff... zit ik vanmiddag nog te zeuren dat ik niet door de week wil drinken, heb ik nu bijna een fles wijn soltaat gemaakt. Afgelopen 2 dagen het ene na het andere rot bericht gehad en ik voelde me zo kut. Mn hele lijf stond stijf van de spanning. De wijn is niet te zuipen maar ik voel me wel rustiger. Vroeg naar bed, morgen weer een dag. Gelukkig kan ik uitkijken naar een date morgen.
Hoop dat het met jullie goed gaat.
Hoop dat het met jullie goed gaat.
maandag 14 december 2015 om 23:58
quote:bonuhbakkie schreef op 14 december 2015 @ 15:44:
Ik zit ook te wurgen met loslaten van liefde enzo. Patronen waardoor ik t moeilijk krijg worden nu zichtbaar. En ik kan er niet meer omheen. Zoiets.Hoe leuk vind je hem? Kan hij of jij de patronen veranderen? Spreken jullie er over?
Ik zit ook te wurgen met loslaten van liefde enzo. Patronen waardoor ik t moeilijk krijg worden nu zichtbaar. En ik kan er niet meer omheen. Zoiets.Hoe leuk vind je hem? Kan hij of jij de patronen veranderen? Spreken jullie er over?
Hatsjikideee...
dinsdag 15 december 2015 om 08:25
Betty, stop je zoals ik of stop je echtecht? Dat wil ik niet denk ik, want af en toe uit eten daar hoort toch wel wat bij vind ik en ik hoop dat ik het zo kan houden. Nu op dag 6, nou das al heel lang geleden. Ik denk er echt veel aan maar ik ga ervan uit dat dat afzwakt.
Ben ook aan de appelazijn trouwens
Ben ook aan de appelazijn trouwens

dinsdag 15 december 2015 om 11:28
quote:pausini schreef op 14 december 2015 @ 23:58:
[...]
Hoe leuk vind je hem? Kan hij of jij de patronen veranderen? Spreken jullie er over?Ik vraag mij af eigenlijk hoe leuk ik hem nog vind nu je dit zo vraagt. Mijn patronen. Denk soort verlatingsangs. Die wil ik veranderen. Zijn patronen kan ik niet veranderen. We spreken er niet over. We Zijn uit elkaar. Het gaat over werk of sex meestal. Lang verhaal. Te lang voor hier.
[...]
Hoe leuk vind je hem? Kan hij of jij de patronen veranderen? Spreken jullie er over?Ik vraag mij af eigenlijk hoe leuk ik hem nog vind nu je dit zo vraagt. Mijn patronen. Denk soort verlatingsangs. Die wil ik veranderen. Zijn patronen kan ik niet veranderen. We spreken er niet over. We Zijn uit elkaar. Het gaat over werk of sex meestal. Lang verhaal. Te lang voor hier.

dinsdag 15 december 2015 om 14:22
quote:bettyboef schreef op 14 december 2015 @ 16:25:
Goed van je Bonuh, het is ook moeilijk om zo eerlijk naar jezelf te kijken maar jij doet dat toch maar mooi!
Haha ja, lekker los, best beetje sneu voor een volwassen vrouw dus vandaar even alcohol vrij. Moet er toch aan wennen. Kan dan nu ook alvast.
Waren er nog meer stoppers?Ja, ik. Zie er ook tegenop….
Goed van je Bonuh, het is ook moeilijk om zo eerlijk naar jezelf te kijken maar jij doet dat toch maar mooi!
Haha ja, lekker los, best beetje sneu voor een volwassen vrouw dus vandaar even alcohol vrij. Moet er toch aan wennen. Kan dan nu ook alvast.
Waren er nog meer stoppers?Ja, ik. Zie er ook tegenop….