Gezondheid alle pijlers

Minderen/stoppen met alcohol deel 2

11-12-2015 23:20 3021 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die wil minderen, of bewuster wil zijn van het alcohol gebruik, of helemaal wil stoppen met drinken of al gestopt is: hier kan je alles van je afschrijven!

We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.

Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!
Jawel. Maar niet op de manier hoe t was. Hij was teveel bij mij. Ik stikte zowat. En ik ging leven en doen zoals hij wilde dat ik moet zijn. En dat wil ik niet weer. En ik heb erge verlatingsangst dus ga dan over m'n grenzen heen met pleasen en dat gaat ver. Dus daar wil ik mee aan de slag.

Hij zit nu te wachten denk ik dat ik verander. M.a.w. Alles weer doen voor hem. Enz. Hij is trots op mij maar vind ook dat er niks in mij zit bla bla. Het is mij allemaal niet helemaal helder. Maar ook weer wel. Ik lees veel topics erover en krijg al inzichten erin. Mijn kwaliteiten kan ik niet goed meer bij. Komt er niet meer uit. Ik durf niet goed ofzo. Boehoe.

Vrijdag gesprek bij iemand voor deze dingen. Wel zin in.
Ik ben bang dat ik mensen kwijtraak als ik mezelf ben. Dat is wel een conclusie die ik kan trekken.
Ego post nr 3 Ik hou een eigen bedrijf aan de gang. Bedenk nieuwe producten. Die bijna allemaal altijd goed aanslaan. Onderhoud/maak de websites. Regel verzending. Huishouding gezin sport. Blijkbaar niet genoeg ofzo.
Bonuh, rot dat jij en hij het gevoel hebben dat je niet goed genoeg bent. Dit is natuurlijk onzin en ik hoop dat je dat ook weet. Dat zal diep vanbinnen wel zo zijn. En als mensen jou niet goed genoeg vinden zoals je zelf bent zijn ze je niet waard. En niet zo'n lage dunk hebben van de mensen van wie je houdt. Ik durf er vergif op in te nemen dat ze je perfect vinden, precies zoals je bent. Kusje voor jou!
Bonuh, heeeeel veel knuffels voor jou!
quote:bonuhbakkie schreef op 15 december 2015 @ 15:21:

Ego post nr 3 Ik hou een eigen bedrijf aan de gang. Bedenk nieuwe producten. Die bijna allemaal altijd goed aanslaan. Onderhoud/maak de websites. Regel verzending. Huishouding gezin sport. Blijkbaar niet genoeg ofzo.Voor wie niet goed genoeg? Ik vind je nu al geweldig!
Hatsjikideee...
Lief hoor. Maar ik denk dan, jullie kennen mij alleen van hier. Niet in t echt.

Maar er is genoeg te doen nog haha dat is wel duidelijk.

Komt wel goed.
Geldt voor ons allemaal. Maar voor wie niet goed genoeg, voor hem of voor jezelf?
Hatsjikideee...
Beide. Vind dat ik me altijd moet verbeteren. Maar das ook wel normaal toch? Hebben jullie dat ook?

Nou Ff aandacht weer op anderen hoor hahaha. Kan er niet goed tegen.
Poes hoe gaat t met de rot berichten? En daardoor trek...
Dat is naar Bonuh. Maar ik vind het wel knap hoeveel zelf inzicht je hebt. Dat is echt al heel erg goed, probeer vanaf daaruit naar je relatie te kijken. Vergeet niet dat zelf of een ander veranderen ontzettend moeilijk is. Maar jij bent al op een hele goede weg door niet meer te drinken. Je mag heel trots op jezelf zijn. Je werk, je gezin en je doorzettingsvermogen. Is je ex zelf een beetje onzeker dat hij zoveel bij jou wil zijn en doet alsof je weinig voorstelt? Daar lijkt het op als ik het zo lees.
quote:tzippa2 schreef op 15 december 2015 @ 14:22:

[...]

Ja, ik. Zie er ook tegenop….Waarom niet eerst met een maand (of 2) proberen?
Hatsjikideee...
Bonuh, ik ken je dan wel niet maar je lijkt me een oprechte, eerlijke, lieve, meelevende en bovenal wijze vrouw.

Niet zo goed. Vanmorgen bij een rechtzaak geweest (1 van de situaties waar ik mee in mn maag zit. Zat daar overigens niet voor mezelf maar om iemand bij te staan van wie ik houd) wat opzich goed is uitgepakt. Toen ik thuis kwam was ik echt gebroken en op van alle stress hierover (ik moest alles regelen) en ben ik op een zonnig terras gaan zitten en een wijntje besteld. Ik ben teleurgesteld in mezelf maar ik trok het echt niet meer. Druk op mn borst, benauwd.. puur van de spanning. Straks date met mn liefde. Gelukkig, kan wel wat schik gebruiken.
quote:bonuhbakkie schreef op 15 december 2015 @ 18:00:

Beide. Vind dat ik me altijd moet verbeteren. Maar das ook wel normaal toch? Hebben jullie dat ook?

Nee, ik vind niet dat ik perfect hoef te zijn, streef daar ook niet naar.

Ik val de laatste decennia op mannen die emotioneel onderontwikkeld zijn en blijf daar jáaaaren aan hangen, ben je ook klaar mee
Hatsjikideee...
En dan komt de zoektocht. Waarom blijf je eraan hangen. Ik doe dat oa door een redders karakter. Ik kan je beter laten voelen. Dat idee. Heb jij dat ook pausini?

Klinkt zwaar poes. Ik snap dat je daar even van bij moest komen. Pfff.
Waarschijnlijk wel Bonuh, niet bewust. Ik zie iets in iemand wat door omstandigheden nog niet tot uiting komt...

Ja Poes, fijne avond!

Ik las dit toevallig en moest aan jou denken Bonuh;

U laat uw personages zichzelf vragen stellen over de innerlijke kern van een

persoon. Gelooft u in zoiets als de ziel?

“Ik weet het nog altijd niet en sta mezelf ook toe het niet te weten.

Ik geloof wel in het leven dat alles met alles verbindt, een levensadem

die als het ware door alles stroomt. Ik ben van mening dat

als we de verbinding verliezen met de levensstroom in onszelf, het

leven minder plezierig, sappig of rijk aanvoelt. Het risico bestaat

dan dat je je verliest in patronen, beelden, angsten en verwachtingen

zonder dat deze er werkelijk toe doen. Als we in staat zijn terug te

vallen in die levensstroom, onze eigen levensadem, dan krijgt het

leven meer ruimte, dan kan er meer geleefd worden, in plaats van

dat we trachten te leven in onze beelden en verwachtingen. Bezield

leven, daar geloof ik dus wel in, dat je in jezelf en in de ander en

in al het leven om je heen die levensadem herkent en beseft dat je

verbonden bent met al het levende om je heen.”

Beitske Bouwman
Hatsjikideee...
Ja dat ja. Kan me daar in vinden.

Mijn ex kon door omstandigheden ook niet optimaal zijn. Door de regering of een weggebruiker die niet kon rijden. Of door mijn gedoe. En als alles dan goed gaat dan is hij gelukkig. Contact met anderen beter zou verlopen. Familie oa. Of als ik meer sites maak. Geld binnenhalen.

Nooit dus. Kunnen we niet beter een topic bij relaties of psyche hierover openen
Poes ik hoop dat je een hele leuke avond hebt!!!!
Betty ik denk daar over na over zijn onzeker zijn. Hij is wel heel erg huiselijk geworden nu hij niet meer hier is altijd. Angstig denk ik wel eens. Maar je komt niet door t pantser heen van dat man zijn.
Ik heb een vraagje aan diegenen die het afgelopen jaar al minder en/of minder vaak zijn gaan drinken.

Voelen jullie je nu ook beter en welke positieve (of negatieve haha) veranderingen merken jullie dan?

Ik had vanavond trouwens echt een sterke aanvechting om aan de wijn te gaan. Opeens zo'n stemmetje dat het lekker en gezellig zou zijn om een glas rode wijn te nemen en dat ik morgen toch vrij heb en de hele dag naar de sauna ga dus dat het ook makkelijk kan. En dat ik niet zo ongezellig en streng voor mezelf hoef te zijn, want ik heb toch geen alcoholprobleem, met mij valt het immers enorm mee vergeleken met anderen, dus ik moest niet zo flauw doen en er gewoon eentje nemen.

Zeker toen ik een glas rode wijn door de pastasaus gooide (ik heb zo'n 3 liter pak open staan, dat blijft goed) snakte ik gewoon naar de smaak.

Ik heb het kunnen weerstaan door mezelf aan mijn afspraak met mezelf om vrijdag pas weer te gaan drinken, te herinneren.

Maar ik sta er toch ook van te kijken. Ben blijkbaar meer afhankelijk dan ik eigenlijk wil.
Always be yourself. Unless you can be a unicorn! Then always be a unicorn!
Ik drink pas 2 maanden matig tot niet en merk dat ik er gezonder uitzie, me ook zo voel, (toch wel) stabieler ben, vrolijker, opgeruimder als in meer werk aankunnen en vaker geniet van mijn omgeving, meer tijd heb en een rustiger geweten heb en minder geld uitgeef of kwijt taak of weg geef. Ha.

Zo hee, wat een lijst!
Hatsjikideee...
Zo, dat is wel positief idd.

En hoeveel dronk je eerst en hoeveel nu nog

(heb je vast al eens verteld, maar kan ik niet zo makkelijk terugvinden)
Always be yourself. Unless you can be a unicorn! Then always be a unicorn!
Minder bol hoofd en buik. Fitter. Beter slapen. Rustiger. Minder stemming schommelingen(sjagerijnig bij kater,heftigere emoties) Frissere uitstraling. Iemand zei vant weekend tegen mij dat ik er jonger uitzie Haha leuk! En ik word echter. Drank doet meer met je dan je beseft.
Ik had erge dippen en nu ik Niet meer drink zijn ze nooit zo diep meer. Energie dingen lijken minder erg. En zijn sneller over.
quote:bonuhbakkie schreef op 15 december 2015 @ 21:05:

Ik had erge dippen en nu ik Niet meer drink zijn ze nooit zo diep meer. Erge dingen lijken minder erg. En zijn sneller over.How gaat weer lekker hier. Haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven