Gezondheid alle pijlers

Minderen/stoppen met alcohol deel 2

11-12-2015 23:20 3021 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die wil minderen, of bewuster wil zijn van het alcohol gebruik, of helemaal wil stoppen met drinken of al gestopt is: hier kan je alles van je afschrijven!

We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.

Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!
Poes, elke keer ik lees dat je drinkt om te ontspannen bij stress denk ik: ze moet en alternatief hebben om te ontspannen! Maar wat he... Sport werkt maar kan niet altijd zomaar meteen zonder veel moeite. Andere 'afleiding'? Lezen, muziek luid zetten, even springen en dansen? We zitten allemaal met gewoontes en situaties die we automatisch met drank associëren. We moeten die situaties gewoon met iets anders leren associëren. TV kijken? Is thee. Niet wijn. Standaard, nieuwe gewoonte.
En over de verschillen die mensen merken na stoppen... Wat ik hoop te merken binnen paar weken of maanden: idd minder buikje, zoals iemand hier al zei. Betere huid zou leuk zijn, maar daar hoop ik niet op. Nooit goede huid gehad, ook niet toen ik weinig of niet dronk. Wat ik op korte termijn wel al gemerkt heb, is dat ik's morgens een minder zwaar hoofd heb, hoewel ik 's winters wel altijd heeeeel moe ben. Maar de weekenddagen zijn al veel frisser begonnen dan vroeger... Dat gevoel blijven onthouden tot het 'normaal' is, tot dat 'gewoon' is...
Goed dat je het niet hebt gedaan, Charlotte.

Ik heb me ook beheerst.

Morgen ga ik een hele dag alleen naar een wellnesscentre/saunacomplex. Ik eet er ook 's avonds. Ik heb me voorgenomen geen wijntje te nemen. Het smaakt natuurlijk heerlijk, lekker ontspannen in mijn badjas aan de borrel met een tijdschrift en dan een koel wit wijntje.

Maar het combineert niet zo lekker met daarna weer de hitte van de sauna in.

Niet doen dus, zal ik mezelf voorhouden. Ik ga wel aan de kruidenthee en de gezonde sapjes.
Always be yourself. Unless you can be a unicorn! Then always be a unicorn!
Dat klinkt heerlijk mrs.mia. En wat een goed voornemen. Goed bezig!!

Geniet ervan
Charlotte ik vind m'n huid opgeknapt. Dus wie weet!
He Mia, je weet toch wel hoe ontgiftend sauna werkt? Dat wil je toch niet meteen verknoeien met wijn? Zou zonde zijn.
Foutje
Hatsjikideee...
Ik heb het voor mezelf omgedraaid in mijn hoofd, ipv ik moet wijn, zei (zeg) ik tegen mezelf ik hoef niet meer.

Beetje cryptisch misschien.

Het is wel iets wat altijd , tenminste bij mij, in je systeem zit. Nu na bijna 2 jaar ben ik er nog mee bezig. Anders zou ik niet op het forum zitten.

Het effect nu is als anderen drinken, dat ik wel denk lekker, maar niet meer dat stemmetje heb van ik moet, ik moet, ik moet.

Ook ben ik trots op mezelf dat ik de afgelopen periode niet gedronken heb, terwijl ik echt mega tegenslagen heb gehad.

En nu wil ik leuke verhalen van jullie horen! Mag ook minder zijn hoor.
quote:pausini schreef op 16 december 2015 @ 10:31:

Vind je sterk Charlotte.

Poes, vertel, hoe was de date en hoe gaat het met je, bijgekomen van gisteren?
Hatsjikideee...
Nieuwsbrief, het is dan ook fantastisch wat jij doet, meen ik echt. Zo'n drang en die kunnen weerstaan, dan moet je echt een sterk karakter hebben en winst ervaren.

Is er nog steeds zoveel tegenslag?
Hatsjikideee...
Sterk, ja, daar zeg je wat. Toen ik 2.5 week geleden begon, dacht ik: kom, we doen dat hier wel even. Makkie. Maar dat is het niet altijd, toch?
Ik heb wat leuks! De afgelopen paar jaar kon ik kerst liedjes of films niet goed verdragen. Ik heb nu de Qmusic kerst zender al paar dgn doorlopend aanstaan en ik geniet ervan.

Fims nog niet geprobeerd
Ik denk dat we allemaal sterk zijn. We zijn er in ieder geval bewust mee bezig.

Ik vind het moeilijke van alcohol dat het overal is en dat het zo gewoon is. Roken is al behoorlijk uitgebannen, alcohol daarentegen is normaal. Het is juist niet normaal als je niet drinkt. (He allemaal inzichten die je krijgt als je stopt of mindert).

Wat bij mij ook meespeelt is dat ik al een poos niet drink. Als ik zucht heb, is ook 1 vd argumenten dat het me verdomme toch niet zal gebeuren dat ik weer opnieuw moet beginnen.

1 groot nadeel, ik ben nu altijd de BOB.
Ik bied juist aan om de bob te zijn. Vind niet erg, en ben blij ervan verlost te zijn dat ik niet denk: ik hoop toch echt niet dat ik moet rijden want ik wil bier drinken op zus en zo feestje!

Wat mij helpt is mezelf te zien als een niet drinker. Net als niet roker. (niet als stopper)
Hier op dag 7 alcohol vrij, dat is ook wat leuks. Voelt goed. Volgende week wil ik wel een keer uit eten met man en dan mag het wel, maar tot die tijd dus niet ...
Go Go Go Pienfien!!
Hoi allemaal!

Heeeerlijke date gehad. Paar biertjes op en ik stond na 3uurtjes slaap met een grijns van oor tot oor op.

Ook ben ik vandaag officieel gestart met mijn behandeling. Als ik goeie tips krijg of inzichten zal ik ze natuurlijk hier delen.

Hoe was de sauna?
Leuk poes, wordt t al seieuzer?

Sauna? Ik wil ook. Maar ik geloof dat ze geen kindern toelaten

Hier vanavond moeilijker. Ook al twee dagen ontzettende jeukende handen, raar.
Pienenfien, serieuzer nog niet echt. Gevoelens worden wel sterker en hij laat ook wat meer blijken wat hij van mij vindt en wat hij van me wilt in zijn opmerkingen enz.

Dag 8 voor jou pien!
POES wat leuk, geniet!
Whoeiiiii wat leuk Hihi
Superleuk poes!!

Ik heb een drukke week gehad, zonder drank, mét sport, biologische kruidenthee en appelazijn. Nu even rust, muziek en wijn. Voel me niet zo tof maar denk ook dat dat het gevoel is wat ik altijd wegstop en weglach...

Dus nouja, laat maar komen dan...
Zo is dat Bella, voelen en niet wegstoppen. Hier een hele dikke en geniet van de muziek en wijn.
Hatsjikideee...
Dankjewel lieve Pausini....

Ik geloof dat het het wel lukt
quote:pausini schreef op 15 december 2015 @ 18:13:

[...]

Waarom niet eerst met een maand (of 2) proberen?

Omdat ik een probleem heb. En de fase; ik ga het 2 maanden proberen wel voorbij ben. Ik zie het bij mezelf, in mn omgeving en in dit topic; proberen is een uitstel van executie.

Hoe heerlijk vind ik jouw bericht; "ja, laat ik het maar proberen voor 2 maanden". Maar ik weet ondertussen dat dat precies mijn probleem is; ach en wee, en hier en daar. Het vlees is helaas zeer zwak….

Ik lees hier veel mee, maar heb nauwelijks tijd/energie om op iedereen te reageren. Terwijl als ik de berichten hier lees, wil ik zoveel beantwoorden. Doe ik er nog eentje; over de positieve effecten als je stopt met alcohol;

Voor mij; ik voel me zekerder (ja, juist zonder!), ik slaap beter, mijn huid is beter (en ik heb ook een slechte huid, maar zonder drank zie ik zeker verbetering), minder opgeblazen lichaam/gezicht, meer energie en ik schaam me minder...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven